دانلود کتاب صوتی ماتی خان با صدای مسعود فروتن + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ماتی خان اثر عبدالرحمان اونق

دانلود و خرید کتاب صوتی ماتی خان

انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ماتی خان

کتاب صوتی ماتی خان نوشته عبدالرحمان اونق است که با صدای گرم مسعود فروتن روایت شده است. کتاب ماتی خان شما را به ده‌ها سال قبل در منطقه بندر ترکمن می‌برد و با اتفاقات جذابی که انتظارش را ندارید همراهتان می‌کند.

درباره کتاب ماتی خان

کتاب ماتی خان داستانی جذاب و خواندنی مربوط به سال‌های اول حکومت پهلوی اول رضاخان است که مردم با اتفاقات تازه‌ای روبه‌رو می‌شدند. این کتاب به زمانی برمی‌گردد که  قبایل ترکمن را در منطقه مرزی حاشیه رود اترک اسکان دادند و با ایستگاه‌‌های انتظامی مرزبانی در کنار آنها سعی کردند تمام زندگی و رفتارشان را کنترل و محدود کنند.

در آن دوران نیروهای انتظامی رفتار بسیاری بدی با مردم داشتند و این سابقه‌ی بد خبری هولناک برای مردم آن منطقه بود و نمی‌دانستند باید با این موضوع چطور برخورد کنند. ماتی خان ریش‌‌سفید یکی از قدیمی‌‌ترین قبایل ترکمن است، او می‌داند این اوضاع خوب نیست و باید یک واکنش درست داشته باشد، اما چه اتفاقی می‌افتد؟

این کتاب ما را با تصمیم ماتی خان پیش می‌برد و درگیر داستان می‌شویم. کتاب ماتی خان نه ‌تنها ما را به شناختی جالب از آداب و فرهنگ ترکمن‌ها می‌رساند بلکه کمک می‌کند اوضاع مردم در آن دوران را بهتر درک کنیم.

شنیدن کتاب ماتی خان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوست دارید به تاریخ سفر کنید و داستانی جذاب و خواندنی درباره یکی از اقوام ایرانی بشنوید کتاب ماتی خان را از دست ندهید.

درباره عبدالرحمان اونق

عبدالرحمان اونق متولد ۱۳۳۸ روستای خواجه نفس از توابع شهرستان ترکمن‌صحرا و از نویسندگان مطرح سال‌های اخیر ایران است. از آثار اونق که بین شنوندگان بسیار طرفدار دارد به قصه‌های ترکمن (مجموعه داستان)، سورتیک(مجموعه داستان)، در عمق شب‌های تار (رمان نوجوان)، چوپان کوچک (رمان نوجوان)، راز خایر خوجه (رمان)، آوای صحرا (رمان)، حماسه گوراوغلی (رمانس)، سماجت (مجموعه داستان ترجمه از ترکمنستان) اشاره کرد.

فریاد آق ویلی هم از کارهای ویژه نوجوانان او است که کانون پرورش فکری آن را چاپ کرده است. این اثر درباره درگیری یک پسربچه نوجوان با قاچاقچی‌های نوعی قوش قیمتی است که در ترکمن‌صحرا زندگی می‌کند. 

 کتاب‌های رازخایر خوجه و آوای صحرا جایزه‌ جشنواره معلم کشور را در سالهای ۸۱ و۸۳ دریافت کرده‌اند. او با شناخت کاملی که از منطقه ترکمن صحرا دارد آثار تکرار نشدنی و خواندنی خلق می‌کند.

 بخشی از کتاب صوتی ماتی خان

ماتی‌خان کلاه پوستی‌اش را که تا روی ابروانش پایین آمده بود، عقب‌تر گذاشت و با دستمال، عرق پیشانی‌اش را پاک کرد و گفت: نایب چیز دیگری هم گفت. او گفت ما را یک سال از دادن مالیات معاف می‌کنه اما در عوض خرج ساختن برج مرزبانی بر عهده ماست. نایب حتماً از روی حساب این کار را کرده. در هر صورت فرقی نمی‌کرد، اگر مالیات را معاف هم نمی‌کردند، باز هم مجبور بودیم خودمان ساختمان مرزبانی را بسازیم.

بعد نگاهش را به جوانها دوخت و گفت: کار از فردا شروع می‌شه.

ملاطاغی با صدای بلند صلوات فرستاد و به مردم اجازه داد که به خانه‌هایشان بروند. مردم، اندیشناک و مشوش به خانه‌هایشان برگشتند. ماتی خان به دیواره آق اوی تکیه داد و نشست. ملاطاغی بعد از رفتن همه، در کنار ماتی خان نشست و گفت: ان شاالله که طوری نمی‌شه...



نظرات کاربران

ketabbaz
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

اخه این همه دوبلور و بازیگر با صدای جذاب و قشنگ.اصلا نمیشه گوش کرد.لحن وصدای گوینده نه تنها خستت میکنه بلکه دل زدتم میکنه.اصلا نمیشه گوش داد

Mohamad Nikzad
۱۳۹۹/۱۰/۱۶

واقعا کسی می تونه به این لحن عجیب و عذاب آور گوش کنه؟

Amin
۱۳۹۹/۱۰/۱۷

گویندگی وحشتناک!!!!!!!!!! صدایی بریده بریده و بی رمق ....

nafiseh
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

آقای مسعود فروتن انسان باسواد و فرهیخته ای هستند اما لحن خاصی در گویندگی دارند که با اکثر گویندگان متفاوت است. این لحن اصلا برای کتاب صوتی مناسب نیست

Z.Borhan
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

نمونه رو گوش دادم؛ صدای گوینده دلنشین و با لحنش با احساسه ولی با هر بار بریده شدن و انقطاع صدا نفس کشیدن منم بریده بریده می‌شد. احتمالاً کل یه کتابو با نفس منقطع گوش دادن سخت باشه

moonlight
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

آخه چرا مسعود فروتن؟!!!!!😫 قحطی گوینده اومده؟!!!

کاربر ۳۸۳۷۸۰۰
۱۴۰۰/۱۱/۰۷

سلام یه پیشنهاد دارم لطفا از هر کتاب حداقل 2 صدا بگذارید. من خودم این کتاب رو دوست دارم اما با خوانندش نمیتونم ارتباط برقرار کنم.

کاربر ۴۹۹۰۲۲۲
۱۴۰۱/۱۱/۲۳

بد خوند ولی در کل متن خوبه

mina shoaa
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

عالی

محمد صادق
۱۳۹۹/۱۲/۰۲

بسیار عالی و دلنشین. صدای آقای فروتن هم بی‌نظیر است و دقیقا با حال و‌هوای کتاب متناسب است. به مدت ۱۰ساعت آدم را می‌برد وسط قوم ترکمن و داستان‌هایشان. فضای مردم‌شناختی خوبی دارد و علاوه بر داستان تاریخی مبارزه و

- بیشتر

زمان

۱۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۸۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۵۲,۵۰۰
۳۰%
تومان