دانلود کتاب صوتی کتاب آه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کتاب آه اثر یاسین حجازی

دانلود و خرید کتاب صوتی کتاب آه

نویسنده:یاسین حجازی
انتشارات:جام طهور
امتیاز:
۴.۳از ۶۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کتاب آه

کتاب آه بازخوانی مقتل امام حسین (ع) به روایت یاسین حجازی است. این کتاب در راستای بازگفت محتواهای دینی که یکی از پروژه‌های موسسه فرهنگی طهور است، منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی آه

این کتاب بازخواندهٔ ترجمهٔ فارسی نَفَسُ‌المَهموم است که شیخ عبّاس قمی تألیف و میرزا ابوالحسن شعرانی تحتِ کتابی به اسمِ دَمعُالسُّجوم ترجمه‌اش کرده است. کتاب شاملِ وقایعِ پس از بیعتِ مردم با یزید ابن معاویه تا بازگشتنِ خاندانِ حضرتِ حسین ابن علی ــ بی‌او ــ به مدینه است.

نویسنده اما در بازخوانی خود، خطِ حادثه را پررنگ کرده و به ترتیب و توالی وقوعِ حادثه‌ها دقّت کرده است. او آدم‌هایی را که اسمشان در اوّلِ حادثه یک چیز بود و در اثنای حادثه یک چیز و در انتها یک چیزِ دیگر، یکی کرده و نقلهای پراکنده در جای‌جای کتاب را ــ بی‌آن‌که از جزئیاتِ هیچ‌کدامشان بزند ــ تجمیع کرده است.

ردِّ نقلهایی را که با هم نمی‌خواند، در کتاب‌های دیگر گرفته تا نقلِ معقول‌تر و مشهورتر را بیاورد و تاریخ‌ها را ــ تا آنجا که می‌شد ــ همخوان کرده و جای‌ها و مرزها و منزل‌ها و شهرها را روی نقشه آورده است تا کروکی حادثه معلوم شود.

یاسین حجازی همچنین رجزهایی را که ترجمه نشده بود یا ترجمه‌اش واضح نبود، دوباره ترجمه کرده و رسم‌الخط را یکدست و پاراگراف‌بندی و نقطه‌گذاری و اِعراب گذاری کرده و مکرّرات و عباراتِ عربی‌ای را که حذفشان به ساختارِ متن لطمه نمی‌زد، حذف کرده است.

شنیدن کتاب آه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب آه به شنوندگانی پیشکش می‌شود که مشتاق‌اند مضامین دینی ‌ادبی را بی‌حشو و پیرایه چنان‌که هست و با همان زیبایی که در اصل و اساسش نهفته بدانند.

بخشی از کتاب آه

ابوخالدِ خرمافروش خبر داد و گفت:

با میثم بودم در فرات، روزِ جمعه، که بادی بوزید ــ و او در کشتی زیبا و نیکویی نشسته بود.

بیرون آمد و به باد نگریست و گفت «کشتی را استوار بندید که بادی سخت می‌وزد!» و در این ساعت، معاویه بمرد.

چون جمعهٔ دیگر شد بَریدی از شام برسید، من او را دیدار کردم، گفتم «ای بندهٔ خدا، خبر چیست؟»

گفت «مردم را حال نیکوست. امیرالمؤمنین درگذشت و مردم با یزید بیعت کردند.»

گفتم «کدام روز درگذشت؟»

گفت «روزِ جمعه.»

چون حسن ابن علی از دنیا رحلت کرد، شیعیان در عراق به جنبش آمدند و به حسین نامه نوشتند در خلعِ معاویه و بیعت با او. امّا او امتناع کرد که: «میانِ ما و معاویه پیمان و عقدی است که شکستنِ آن روا نباشد تا مدّتِ آن سرآید. و چون معاویه بمیرد، در این کار باید نگریست.»

نظرات کاربران

jimynotron
۱۴۰۰/۰۵/۲۴

کاش با صدای یاسین حجازی گذاشته بودینش. متاسفانه هیچ کس متن فاخر ایشون رو مثل خودشون/ یا با نظارت خودشون نمیخونه. و‌ واقعا حیف این کتاب ...

قاصدک
۱۳۹۹/۰۷/۱۷

تعریفش رو خیلی شنیدم کسی میدونه صوتیش بهتره یا متنیش ؟

Raha1300
۱۴۰۱/۰۵/۲۴

کتاب باز نویسی مقتل امام حسین نوشته شیخ عباس قمی است (نفس المهموم). من صوتی گوش کردم گوینده خوب خوانده بود و راحت باهاش ارتباط برقرار کردم اما بعد از شنیدن صدای حجازی در پادکست نیوفولدر آرزو کردم ای کاش

- بیشتر
Neda_Br
۱۴۰۱/۰۲/۰۵

اول از همه تشکر میکنم از جناب آقای یاسین حجازی برای این اثر زیبا و قابل تامل و دوم تشکر میکنم از طاقچه به خاطر قرار دادن نسخه صوتی این اثر از نکات مثبت این کتاب جدای از محتوا میتونم به

- بیشتر
shahyad
۱۴۰۲/۰۴/۳۰

عالی.

نابغه
۱۴۰۱/۰۷/۱۰

من چند بار در سال های متمادی متن را خواندم و جابه جا گریه کردم ..کتاب عالیست ..مشکل صوت است صدای گوینده بیش از حد خشک و بی روح است ..باز هم ممنون ..

مسعود رئوفی
۱۴۰۱/۰۵/۲۱

ابتدا کتاب مطالعه بفرمائید و بعد صوتش گوش بدین بهتره

Medina
۱۴۰۳/۰۱/۲۸

خیلی خیلی زیبااااااااااا

هادی اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

بسیار اثرگذار

کاربر 2714331
۱۴۰۲/۰۷/۲۱

بسیار عالی

زمان

۹ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲۶۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان