دانلود کتاب صوتی داستان جاوید با صدای پیمان قریب پناه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داستان جاوید اثر اسماعیل فصیح

دانلود و خرید کتاب صوتی داستان جاوید

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی داستان جاوید

کتاب صوتی داستان جاوید نوشته اسماعیل فصیح است.کتاب داستان جاوید برای اولین بار سال ۱۳۵۹ منتشر شد و تا به‌حال ۲۰ بار تجدید‌چاپ شده است. اسماعیل فصیح، درباره کتاب داستان جاوید می‌گوید نوشتن این کتاب، شش سال به طول انجامیده است.

درباره کتاب داستان جاوید

این کتاب، روایت زندگی واقعی پسربچه‌ای به نام جاوید است جاود زرتشتی است و که در دهه‌ی اول قرن و اوج فساد قاجار زندگی می‌کند. او در پی یافتن خانواده‌‌ی خود تصمیم می‌گیرد به همراه عموی خود از یزد به تهران سفر کند و اما عموی او در میانه‌ی راه و در شهر قم می‌میرد و او به همراه گروهی زائر از قم به تهران می‌آید. جاوید نمی‌تواند به سرعت به نتیجه برسد و سفری که آغاز کرده است سال‌ها زمان از او می‌گیرد. 

جاوید پس از رسیدن به تهران، وارد خانه‌ی شازده «ملک‌آرا» می‌شو، این شازده قاجار زندگی جاید را نابود کرده است، پدرش را شکنجه کرده و کشته است و مادر و خواهرش را وقتی قصد فرار داشته‌اند گرفته و با آزار فراوان باعث مرگ مادر جاوید شده است. خواهر او هم در خانه‌ی شازده به بیگاری گرفته شده است. 

شازده به ظاهر اهل نماز و قرآن است اما هر صبح بعد از نماز مست می‌کند و تا خون‌نریزد آرام نمی‌شود. جاوید کم‌کم بزرگ می‌شود و در انتخاب دین دچار تشویش است. 

اسماعیل فصیح در کتاب داستان جاوید  تلاش‌کرده است احساس‌ها، دردها، دل‌شکستگی‌ها، ناامیدی‌ها و خشم‌های این پسرک ایرانی را به ساده‌ترین و عمیق‌ترین شکل به تصویر بکشد. 

کتاب داستان جاوید ۶۹ فصل کوتاه دارد و مصیبت و ظلمی که بر یک انسان در طول داستان وارد شده خط اصل داستان است. اسماعیل فصیح با قهرمان حقیقی داستان هم‌دانشگاهی بوده است و روایت را از خود او شنیده است و به شکلی هنرمندانه بازتولید کرده است.

شنیدن کتاب داستان جاوید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و نثر زیبای اسماعیل فصیح پیشنهاد می‌کنیم

درباره اسماعیل فصیح

اسماعیل فصیح در دوم اسفندماه ۱۳۱۳ در تهران و در محله‌ی «درخونگاه» متولد شد. او داستان‌نویس و مترجم موفقی بود که آثارش در دهه‌های شصت و هفتاد از جمله آثار پرفروش و پرمخاطب به شمار می‌رفتند. او در سال ۱۳۱۵ یعنی زمانی که تنها دو سال داشت، پدرش را از دست داد و دوران تحصیل ابتدایی خود را از سال ۱۳۲۰ و همزمان با حمله‌ی متفقین به ایران در جنگ جهانی دوم، آغاز کرد. وی سرانجام در سال ۱۳۳۲ موفق به دریافت مدرک دیپلم شد و در تابستان سال ۱۳۳۵ ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. او در آن‌جا و در شهر بوزمن مونتانا به ادامه‌ی تحصیل پرداخت و توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی شیمی کسب کند. پس از آن او به سان‌فرانسیسکو رفت و تصمیم به ازدواج گرفت، اما این ازدواج سرانجام خوشی نداشت و او همسر نروژی‌اش را بر اثر بیماری و در سن جوانی از دست داد.

اسماعیل فصیح در مدتی که خارج از ایران اقامت داشت، توانست مدرک ادبیات انگلیسی از دانشگاه میزولای مونتانا را نیز به دست آورد و خود را برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه میشیگان آماده کند. اما این تصمیم او، نتیجه‌ی مطلوبی برایش نداشت و او این دوره از تحصیلاتش را نیمه‌کاره رها کرد و به تهران بازگشت. پس از بازگشت، او در حوزه‌های متفاوتی مشغول به کار شد و توانست آثاز بسیاری را منتشر کند. اسماعیل فصیح سرانجام در ۲۵ تیرماه ۱۳۸۸ به علت عارضه‌ی مغزی درگذشت.

یکی از نقاط عطف زندگی اسماعیل فصیح ملاقات با ارنست همینگوی در زمان تحصیل در دوره‎ی کارشناسی بود. این ملاقات در دانشگاه رخ داد؛ زمانی‌که فصیح در بین حضار نشسته و منتظر شروع سخنرانی همینگوی بود. در آغاز سخنرانی همینگوی به دلیل چهره‌ی متفاوت فصیح نسبت به دیگران، مکالمه‌اش را با اشاره و پرسیدن سوال «شما کجایی هستید؟» آغاز کرد و اسماعیل فصیح در پاسخ، خود را معرفی و تمجید کتاب «پیرمرد و دریا» پرداخته بود. این مکالمه‌ی کوتاه و خواندنی و همچنین داستان این ملاقات، به طور کامل در کتاب «دوازده به علاوه‌ی یک» که مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای سعید کمالی دهقان با دوازده نویسنده‌ی خارجی و یک نویسنده‌ی ایرانی است، روایت شده است.

برخی از آثار اسماعیل فصیح:

رمان شراب خام ۱۳۴۷ 

مجموعه‌داستان «خاک آشنا» ۱۳۴۹

رمان «دل کور» ۱۳۵۱ 

مجموعه‌داستان «دیدار در هند» ۱۳۵۳ 

رمان «ثریا در اغما» ۱۳۶۳

رمان «زمستان 62» ۱۳۶۶

مجموعه‌داستان «کشته عشق» ۱۳۶۷

رمان «نامه‌ای به دنیا» ۱۳۷۹

او همچنین آثار بسیاری را  ازجمله می‌توان به «وضعیت آخر»، «ماندن در وضعیت آخر»، «رستم‌نامه» و «تحلیل رفتار متقابل» را ترجمه کرده است.

معرفی نویسنده
عکس اسماعیل فصیح
اسماعیل فصیح
ایرانی | تولد ۱۳۱۳ - درگذشت ۱۳۸۸

اسماعیل فصیح یکی از برجسته‌ترین و پرکارترین نویسندگان معاصر ایرانی به شمار می‌رود. فصیح در زندگانی هفتادوپنج‌ساله‌ی خود در کشورهای ایران، آمریکا و فرانسه، با نوشتن‌ رمان‌های مشهوری مانند شراب خام، دل کور، اسیر زمان، داستان جاوید و ثریا در اغما و همچنین با ترجمه‌ی برخی منابع مهم در حوزه‌ی روان‌شناسی، توانست جایگاه خود را در ادبیات ایران تثبیت کند. فصیح با نوشتن بیست‌ویک رمان و پنج مجموعه‌‌‌ی داستان کوتاه در طول بیش از چهار دهه نویسندگی، به عنوان یک وقایع‌نگار برجسته از وضعیت کشور در دوران‌های مختلف زندگی نیز شناخته شده بود.

نظرات کاربران

مصی
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

وقتی ۱۱ ساله بودم این کتاب رو خوندم و حالا بعد از حدود ۲۵ سال با دید دیگری مجدد گوش دادم بسیار خوب 👌🏼👌🏼

fatemeh
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

داستانی بسیارزیباومتفاوت ،بیانگرظلم وستم درزمان قاجار وتقابل زرتشتی ومسلمان درقالب قصه ای جذاب وتاثیرگذاروقلم روان جناب فصیح و گویندگی عالی آقای قریب پناه، خواندن این اثر رو به عزیزان اهل مطالعه توصیه میکنم

mahaaa
۱۴۰۰/۰۵/۲۰

بعد از تموم کردن کتاب فهمیدم که داستان واقعی هست و واقعا در حیرتم .چون بعضی جاها احساس میکردم خیلی غلو شده .چه ظلم هایی چه ستمی .خدای من

Amir Reza
۱۴۰۲/۰۱/۲۹

دراین شهر در پایتخت مملکت نیز در این نقطه از تاریخ ایران آخرین پادشاه قاجار را احمد میرزا پسر صغیر محمدعلی شاه به نیابتِ اسدالملک به جای کوروش و داریوش به سرداری کشور شاهنشاهی نشانده بودند و شاهزاده‌های بی مصرف،همه

- بیشتر
برلیان
۱۴۰۱/۱۰/۲۶

کتاب بسیار جذابی بودی ..ومتاثر از ظلمی هستم که ب ان پسر جوان شد 😔

مروارید ابراهیمیان
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

عجب چیزی بود. چقدر گویندگی ش عالی بود! باورم نمیشه این ماجرا آیا واقعا واقعی بود؟؟؟؟

Shohre Zand
۱۴۰۰/۰۳/۱۹

لعن الله علی قوم الظالمین .....شکر خدا همه اهل ایمان و خدا و روضه و این همه ظلم ....عجیبه

مریم
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

این کتاب فوق العاده بود طوری که اشکام سرازیر شده بود👌🏼👌🏼

lavender
۱۴۰۲/۰۱/۲۸

داستانی بود غم انگیز امّا بسیار گیرا و جذاب، خوانش فوق العاده گوینده نیز به جذابیت قصه افزوده بود.

shahrzadgh
۱۴۰۲/۰۱/۲۴

وقتی ۱۲/۱۳ سالم بود این کتاب رو‌خوندم و همیشه دوستش داشتم الان خیلی ذوق کردم دیدم صوتی ش موجود شده واقعا ممنون این کتاب واقعا جذابه حتما بخرید

زمان

۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۶۲۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه

حجم

۶۲۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴۰,۰۰۰
تومان