دانلود کتاب صوتی کتابچه قوی سیاه با صدای شهاب ایلکا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کتابچه قوی سیاه اثر نسیم نیکولاس طالب

دانلود و خرید کتاب صوتی کتابچه قوی سیاه

معرفی کتاب صوتی کتابچه قوی سیاه

کتابچه صوتی قوی سیاه چکیده‌ای از مهم‌ترین مطالب کتاب قوی سیاه نوشته نسیم نیکُولاس طالب، دانشمند، آماردان و تحلیلگر ریسک لبنانی-آمریکایی است. نیکولاس طالب در این کتاب درباره تاثیرگذاری چیزهایی در زندگی و موفقیت صحبت کرده است که اثرگذاری‌شان بسیار بعید به نظر می‌رسد.

درباره کتاب قوی سیاه

نسیم نیکُولاس طالِب اتفاقاتی را که غیرقابل پیش‌بینی هستند، قوی سیاه می‌نامد که آن را از قوهای سیاه استرالیا برگرفته است. تا قرن هفدهم، مردم کشورهای مختلف معتقد بودند همه قوها سفید هستند، اما هنگامیکه نخستین بار، دسته‌ای از قوهای سیاه استرالیایی توسط یک دریانورد هلندی مشاهده شد، این اعتقاد قدیمی از بین رفت.

کتاب قوی سیاه با مقدمه‌ی جالبی آغاز می‌شود. نسیم نیکولاس طالب داستان جالبی را از مشاهده‌ی اولین قوی سیاه در استرالیا تعریف می‌کند. بعد توضیح می‌دهد که مشاهده‌ی تنها یک قوی سیاه این حقیقت را آشکار کرد یک مصداق می‌تواند باوری را بی‌اعتبار کند. باوری که حاصل هزاران سال مشاهدات تأییدی میلیون‌ها قوی سفید بوده است. در حقیقت نظریه‌ی قوی سیاه به بررسی اثرات شدید ناشی از برخی از رویدادهای بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی و نادر و همچنین تمایل انسان به یافتن توضیحاتی ساده و دم دستی برای این رویدادها می‌پردازد.

نسیم نیکولاس طالب در کتاب قوی سیاه، پا را از این مسئله منطقی-فلسفی فراتر نهاده و وارد واقعیتی تجربی شده است. واقعیتی که می‌تواند قوی سیاه دنیای تفکرات ما باشد. رویدادی خارج از چهارچوب زندگی که تاثیری فوقٰ‌العاده می‌گذارد و مارا وامی‌دارد تا بعد از وقوعش به دنبال توضیحی برای علت آن باشیم. نسیم نیکولاس طالب در این کتاب روشنگرانه که نقطه عطفی در تفکر مدرن محسوب می‌شود با نثری شیوا نشان می‌دهد که این رویدادهای قوی سیاه تقریبا همه مسایل مربوط به دنیای ما را توضیح می دهند؛ با این حال ما ـ و به ویژه متخصصان ـ نسبت به آنها نابیناییم. نویسنده با پرداختن به موضوع شکنندگی و مقاوم بودن در برابر قوهای سیاه، کمک می‌کند بهترین رویدادها را بشناسیم و از آنها به نفع خودمان بهره‌برداری کنیم.

هدف از این کتاب، پاسخ به این سوالات است: چرا ما، چه دانشمند یا غیردانشمند، حرفه‌ای یا معمولی، تمایل داریم به مسایل بی‌اهمیت بپردازیم تا اتفاقات مهم؟ چرا ما علیرغم شواهدِ آشکارِ تاثیرات عظیم اتفاقات مهم، بر شواهد محدودی که می‎بینیم، توجه داریم؟

شنیدن کتابچه قوی سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به کتاب‌های انگیزشی و موفقیت علاقه دارید و وقت کافی برای خواندن کتاب کامل قوی سیاه را ندارید، شنیدن کتابچه آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی نویسنده
عکس نسیم نیکولاس طالب
نسیم نیکولاس طالب

نسیم طالب نویسنده، دانشمند، آماردان و تحلیل‌گر ریسک و همچنین استاد دانشگاه لبنانی-آمریکایی است. سه حوزه‌ی اصلی پژوهشی نسیم طالب مسائل تصادفی بودن، احتمال و عدم قطعیت است. او هم‌اکنون در مدرسه‌ی تندن دانشگاه نیویورک مهندسی ریسک تدریس می‌کند. او علاوه‌بر انتشار مقالات متعدد، چند جلد کتاب نیز منتشر کرده و در این زمینه نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته و با استقبال مواجه شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد