دانلود کتاب صوتی پیاده با صدای آهو خردمند + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیاده اثر بلقیس سلیمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی پیاده

گوینده:آهو خردمند
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پیاده

کتاب صوتی پیاده رمانی از بلقیس سلیمانی، نویسنده معاصر ایرانی است که داستان زندگی زنی به اسم انیس را در سال‌های جنگ تحمیلی را روایت می‌کند که قربانی بی‌رحمی زمانه خود می‌شود. کتاب پیاده با صدای آهو خردمند در رادیو گوشه صوتی شده است.

درباره کتاب صوتی پیاده

داستان پیاده در سال‌های جنگ میان ایران و عراق می‌گذرد، انیس یک زن گورانی است (همان ولایت همیشگی داستان‌های سلیمانی) که یک سال و نیم است با کرامت مردی با گذشته مبهم، ازدواج کرده و به تهران آمده است. کرامت در تهران دانشگاه می‌رود اما رفتار و کردارش عجیب است؛ بد دل است و اجازه خروج از خانه هم به انیس نمی‌دهد. روزی کرامت مردی به اسم هوشنگ را به خانه می‌آورد و می‌گوید قرار است مدتی مهمان آنها باشد اما ماندن هوشنگ طولانی می‌شود و با رفتاری که کرامت دارد عرصه بر انیس تنگ می‌شود چون روزها که کرامت به دانشگاه می‌رود، انیس را در یکی از اتاق‌های خانه زندانی می‌کند.

 انیس کم کم حس می‌کند حضور هوشنگ در خانه آنها مشکوک به نظر می‌رسد. «غلط نکنم یه کاسه‌ای زیر نیم‌کاسهٔ این آقاهوشنگ هست. از روزی که اومده از در بیرون نرفته. دم‌به‌دقیقه هم مثل زن‌ها باهم پچ‌پچ می‌کنن. اخلاق کرامتم که پاک گه‌مرغی شده. خودِ بدبختش هم سردرگمه. یا داره کتاب می‌خونه، یا رادیو گوش می‌کنه، یا زل زده به دیوار. این قصه سر دراز داره. خدا رحم کنه...» بلاخره اتفاقی که نباید بیفتد می‌افتد، کرامت دستگیر می‌شود و انیس با بچه‌ای درون شکم تنها می‌ماند و گرفتار مسایل و مشکلات زیاد و قربانی مناسبات سیاسی و اجتماعی زمان خود می‌شود.

 سلیمانی در داستان واقع‌گرایانه پیاده مانند دیگر داستان‌هایش، به زنی دیگر و دلمشغولی‌ها و زندگی‌اش می‌پردازد. منتها این بار زنی ساده و دهاتی که در نداری و تنگدستی بزرگ شده و بازیچه دست حوادثی می‌شود که حتی درست چیزی از چگونگی و چرایی آنها نمی‌داند و در نهایت هم قربانی کینه‌های دنیای مردانه‌‌ای می‌شود که در سراسر زندگی‌اش بر او سایه انداخته بود.

شنیدن کتاب صوتی پیاده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به رمان ایرانی به ویژه داستان‌هایی درباره زندگی زنان را به خواندن داستان پیاده دعوت می‌کنیم

 درباره بلقیس سلیمانی

بلقیس سلیمانی متولد ۱۳۴۲، نویسنده و منتقد ادبی است. برخی از داستان‌های این دانش‌آموخته فلسفه به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌است.

از رمان‌های پرفروش سلیمانی می‌توان به «بازی آخر بانو » و «خاله‌بازی» اشاره کرد.

این رمان‌ها، دو کتاب از یک سه‌گانه در زمینه‌های عشق و روایت و قدرت است که داستان آنها در زمان رویدادهای سیاسی - اجتماعی دهه ۱۳۶۰ قرار دارد و نقش اصلی و محوری آنها با زنان است.

سلیمانی در این مجموعه رمان‌ها انسان را در موقعیت‌های مختلف و خطیر مانند انسان در موقعیت انتخاب، انسان در موقعیت آزاد، انسان در موقعیت مرگ یا در موقعیت قتل قرار داده و عکس‌العمل او را بررسی می‌کند.

اما بیش‌تر دغدغه‌های فلسفی و تجربه آن در قالبی تازه سبب نگارش مجموعه داستان‌های بسیار کوتاه «بازی عروس و داماد» او است.

داستان‌های بلقیس سلیمانی بر دو اصل متکی است: نخست، جغرافیای داستانی و تاثیر اقلیم بر آدم‌های داستان و دیگری روابط انسانی و گذشته‌ تاثیرگذار شخصیت‌ها.

این دو اصل باعث می شود که دنیای داستان‌های سلیمانی مختصات مشخصی داشته باشد و از این رو او یکی از بهترین نویسندگان ادبیات داستانی است.

برخی منتقدان معتقدند آثار سلیمانی، به شکلی آبرومندانه، در مرز میان ادبیات نخبه‌گرا و عامه‌پسند قرار گرفته و مخاطبان زیادی هم دارد.

از جمله آثار داستانی وی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

«خاله بازی»، «به هادس خوش آمدید»، «پسری که مرا دوست داشت»، «سگ‌سالی»، «بازی آخر بانو» و«بازی عروس و داماد».

نظرات کاربران

یار مهربان
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

کتاب داستانش تلخ هست ولی تلخیش از نوع تلخی قهوه است که آدم رو بیدار میکنه تا درک کنه و از چیزهایی که تو زندگی داره راضی و شکرگزار باشه۰ داستان تلخ زندگی انیس با قلم خوب نویسنده بیان شده

- بیشتر
Feri
۱۴۰۰/۰۵/۱۹

این کتاب را می توانم به لحاظ تاثیرگذاری و جذابیت، بیان کلیشه های اجتماعی مردسالار و درگیرکردن شدید ذهن مخاطب، بهترین اثر خانم بلقیس سلیمانی بدانم. حتما توصیه می کنم بخوانید. و اما من نقدی از کتاب نوشتم که حضور

- بیشتر
بهار قربانی
۱۴۰۱/۰۷/۲۲

الله الله از جهل مردم انیس‌ها در ایران کم نیستند، اینکه خودتون ناقص‌العقل بودی، زنی یعنی پایین بودن، زیردست بودن و الی ماشاله ازین اوصاف هر چه میاد از جهل و ناآگاهی از حقوقته

کتاب گوش‌کن
۱۴۰۰/۱۲/۱۷

این همه تلخی در یک کتاب ؟!؟!

Mahdi Hoseinirad
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

داستان انیسی بدون مونس؛ خسته از کنش‌های مردانه و در بند تقدیر زمانه

bluedream
۱۳۹۹/۰۹/۱۹

امان از بخت سیاهت انیس عجب کتابی بود..از جذابیت صدای خانم خردمند هم هرچی بگم کمه

فاطی
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

کتاب قشنگیه ولی خیلی خیلی خیلی بد تموم میشه طوریکه آدم شوکه میشه و منتظر ادامه داستانه ولی کتاب تموم شده و آدم توی بهت میمونه.

مهدی خوش طبخ
۱۴۰۲/۰۶/۱۵

ای کاش حداقل یک نقطه مثبت در داستان بود... همه اش سیاه... اما مهم ترین ویژگی کتاب ایمان انیس بود تا لحظه آخر حتی در بدترین شرایط عقایدش را کنار نگذاشت

سایه
۱۴۰۲/۰۲/۰۵

خوب بود یکسری عقاید و افکار خاص خودشو داشت برای آشنا شدن خوبه . تعلیق خوبی هم آخرش داشت

صائمه
۱۴۰۱/۰۴/۲۳

بعضی جاها میخواستم باهاش گریه کنم ولی چیزی مانع گریه م میشد مثل شوک مثل غمی عجیب من فضای این داستان و همش سیاه میدیم حتی وقتی از اوایل از خوشی هاش میگفت حتی وقتی آرزوی خرید خونه رو داشت از دو

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۷۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۷۵٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان