دانلود کتاب صوتی حاء سین نون با صدای حامد فعال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حاء سین نون اثر حامد فعال

دانلود و خرید کتاب صوتی حاء سین نون

معرفی کتاب صوتی حاء سین نون

کتاب صوتی حاء سین نون یکی از آثار سید علی شجاعی است که زندگی نخستین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و دومین امام شیعیان را برای ما تعریف می‌کند. کتاب حاء سین نون در بیست و پنجمین دوره جایزه کتاب فصل به عنوان اثر برگزیده در حوزه رمان انتخاب شده است.

درباره کتاب صوتی حاء سین نون

کتاب صوتی حاء سین نون زندگی امام حسن مجتبی (ع) را از زمانی که حضرت علی (ع) به شهادت رسید و خلافت او‌‌ آغاز شد تا روز شهادت ایشان را برای ما به تصویر می‌کشد. موضوع صلح محور اصلی این کتاب است. سید علی شجاعی در کتاب صوتی حاء سین نون با رفت و برگشت‌های راوی بین دو جبهه امام و معاویه و بازسازی و بازیابی اهداف، شخصیت معاویه، تصویری جدید از صلح امام به مخاطبانش نشان می‌دهد.

سید علی شجاعی در کتاب حاء سین نون به روایت و بررسی ۱۱ سال آخر زندگی امام حسن مجتبی (ع) که شامل ایام صلح و سپس شهادت ایشان است، پرداخته است و در ابتدای کتاب می‌گوید: «و خداوند را آیه‌ای است، که نازل شد به آغوش پیامبر: حاء. سین. نون. ذِکرُ رحمَتِ رَبکَ عَبدَه مُجتَبی…» او با توضیح دادن شخصیت حضرت و رفتارشان در برابر مکر معاویه، سعی کرده تا کمی از اسرار پنهان و پوشیده‌ی انتخاب‌های امام را برای ما آشکار کند.

درباره تاریخ اسلام با موضوعیت ائمه و اهل بیت نوشتن، با وجود اینکه جذابیت‌هایی دارد اما در کل کار سخت و دشواری است؛ به‌خصوص نحوه شخصیت‌پردازی و یا زمانی که نویسنده سعی می‌کند از تخیل خودش، برای پربارتر شدن داستان استفاده کند. در این شرایط نوشتن چنین داستانی تبدیل می‌شود به راه رفتن روی لبه‌ی باریکی که هر لحظه امکان دارد از روی آن لیز بخورید و درصورت عدم توجه می‌تواند باعث به‌وجود آمدن حاشیه‌هایی شود که کل کار نویسنده را نیز زیر سؤال ببرد. مهم‌ترین ویژگی کتاب صوتی حاء سین نون به سلامت جستن از روی همان لبۀ تیزی است. نام‌گذاری زیبا و خلاقانه این رمان نیز یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این کتاب است.

این اثر سید علی شجاعی درباره‌ی یکی از پیچیده‌ترین وقایع اسلام است که باتوجه به شرایط غیرعادی امام حسن مجتبی (ع) و پیام صلح ایشان با یکی از بدنام‌ترین خلیفه‌های اسلام، با تحلیل‌های گوناگون و اظهار نظرهای متناقض، همراه بوده که همه این‌ها اشاره به حساسیت زیاد این موضوع برای نوشتن رمان دارد.

چرا باید کتاب صوتی حاء سین نون را گوش دهیم؟

کتاب صوتی حاء سین نون از معدود رمان‌های تاریخی و کتاب‌های مذهبی سال‌های اخیر است که علاقه‌مندان سبک‌های مختلف مانند انسان‌های مذهبی و هم‌چنین طرفداران رمان فارسی را به خود جذب کرده است.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی حاء سین نون برای اهل مذهب و تاریخ بسیار مناسب است و همزمان هم یک داستان مذهبی و هم تاریخ اسلام را برای ما روایت می‌کند.

درباره سید علی شجاعی

سید علی شجاعی نویسنده‌ی ایرانی و فرزند سید مهدی شجاعی است که او هم نویسنده است. او در رشته مهندسی صنایع در گرایش سیستم‌ها فارغ‌التحصیل شده است. او در سال ۱۳۸۳ با ۲۵ اثر نمایشگاه انفرادی هنرهای ‌مفهومی را در حوزه کانسپچوآل آرت برگزار کرد. سید علی شجاعی بیش از صد اثر چاپ‌شده در حوزه پوستر، جلد کتاب و نشانه دارد و هم‌چنین مدتی قائم‌مقام انتشارات کتاب نیستان نیز بوده است. او مدتی را نیز به تدریس فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، منطق و کلام، نویسندگی، چیستی و چرایی رمان آئینی، داستان‌درمانی مشغول بوده است.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به کتاب‌های مرا به خواب‌هایت ببر ماریه!، موش و گربه و باقی دوستان و هزار و چند شب لیالی اشاره کرد.

فهرست کتاب حاء سین نون

عنوان

1. حاء

2. سین

3. نون

4. میم

5. نون

6. یا

7. واو

8. الف

9. نون

10. الف

11. میم

12. نون

13. حاء

14. سین

15. نون

16. نقطه

تکه هایی از کتاب حاء سین نون

سال‌هاست که مرده اما… اما نامش را تا کنار نام خدا بالا برد… آه بلندی می‌کشد: - عجب همتی داشتی محمد! که اکنون هر روز بر سر مأذنه‌ها، نامت را بعد الله فریاد می‌زنند. برایش قدری شراب می‌ریزم: - گلو تازه کن که شراب خرمای حجاز است. حکم نوشدارو دارد، بر مرده بریزی جان می‌گیرد… خودم هم جامی برمی دارم: - خودت را خسته چه لاطائلاتی می‌کنی معاویه! اصلاً روزی هزار بار بر سر مأذنه‌ها نامش را فریاد کنند، اصلاً بگو پیش از نام خدا بخوانند، من و تو را چه زیانی می‌رسد؟ به ازای هر اذان که سکه‌ای از خزانه شام کم نمی‌شود یا کنیزی از آغوش مان یا بلادی از حکمرانی مان یا… چه می‌دانم، ضرری نمی‌کنیم از دین محمد. جام را یک نفس می‌نوشم: - البته که برای ما یکسر سود بوده این حکایت . معاویه خلط دهانش را جایی کنار تخت می‌اندازد: - یا تو پسر ابوسفیان نیستی یا من؛ که انقدر نمی‌فهمی و اسباب حماقت علم می‌کنی… خودش را نزدیک ترم می‌کشاند و شمرده شمرده: - همانی که نامش را بعد از نام خدا بر سر مأذنه‌ها می‌خوانند؛ داغ «ابناء الطلقاء» بر پیشانی مان زده ابله. می‌فهمی؟ یعنی تا همیشه‌ای که نام او در تاریخ می‌ماند، کنارش ننگ فرزندان امیه هم می‌درخشد… چشمانش را می‌بندد: - ابناء الطلقاء… نامه را که همچنان در دست داشتم، مقابلش می‌گذارم: - برای تاریخ وقت بسیار داریم، عجالتاً برای این غائله تدبیر کنیم. معاویه می‌خندد، بلند، قهقهه می‌زند: - باید به شکرانه این سرور، با همه کنیزان شام بخوابم… احمق! تاریخ و این غائله، اینجا به هم می‌رسند! کجایی محمد که ببینی، آن قمار که تاسش را تو انداختی به ابتدا، من برنده ام. متعجبم، اما معاویه هنوز می‌خندد: - بازی باخته را به برد بدل می‌کنم عتبه! آزاد شده‌ای در برابر آزاد شده… نمی‌گذارم تاریخ با یک «الطلقاء» بماند… کفه را برابر می‌کنم… کجایی محمد… برمی‌خیزد، تند و پرشتاب: - کاتب بیاید و آن دو پیک حسن را هم خبر کن. بسر و مغیره هم حاضر باشند. دربانان را، اوامر امیر می‌گویم و باز می‌گردم، همچنان متحیر که معاویه چه خواهد نوشت برای روزگار شام.

نظرات کاربران

سقا
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

بسیار بسیار عالی و خواندنش بر هر شیعه واجب کلا تصوری که ما از صلح امام حسن داریم چیز دیگری است و واقعیت چیز دیگر و چه قدر با مسائل امروز ما هم پوشانی دارد چه قدر مظلوم است این

- بیشتر
زهرا
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

کاش کتابش هم در طاقچه در دسترس می بود

#یادداشت_های_یک_طلبه
۱۳۹۹/۰۶/۱۲

کتاب درباره امام حسن مجتبی(علیه السلام)است و با قلم #سید_علی_شجاعی که فرزند #سید_مهدی_شجاعی ،نویسنده معروف و محبوب،است... در سبک نگارش بر شیوه پدر قلم زده ولی به نظرم به پختگی قلم پدر نرسیده است اطلاعات خوب روایی نویسنده و استناد تاریخی،روایت را

- بیشتر
رهگذرِ دنیا
۱۴۰۰/۰۲/۲۰

اونجا که جعده میخواست با مسموم کردن مثلا دستاشو از شر لیف خرما و ... نجات بده! صحت داره؟؟! درحالیکه میدونیم امامها علیهم السلام همسرانشون رو به انجام کار سخت وادار نمیکردن اونم درحالیکه بر خلاف میل باطنیشون باشه! کسی منابع

- بیشتر
وحید
۱۳۹۸/۰۶/۲۸

چقدرخوب بود... یک مقدار ریتم خوندنش کند بود البته که خب با تکنولوزژی سرعت پخش طاقچه حل می‌شد:) و واقعا چه ماجرایی بود.بعضی جاها انقد ناراحت می‌شدم که نمی‌تونستم ادامه‌ بدم گوش دادنشو...

Saeed Mardany
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

افسوس که تنوع و تعدد کتابها درباره امام حسن، همانند خود ایشان غریب است...

« امید »
۱۴۰۱/۰۳/۳۱

سلام صوت ضعیفه کار گوینده خوبه اما اونجایی که از طرف عمروعاص حرف میزنه صداشو آرومتر میکنه و آدم اذیت میشه

حمید ۱۴۸۶۷۲۴
۱۴۰۰/۰۸/۰۸

متاسفانه گویندگی حرفه ای نبوده، خیلی ضعیف است

احسان
۱۴۰۲/۰۹/۰۶

لا یوم کیومک یا اباعبدالله. چقدر غصه خوردم برای مظلومیت امام حسن. کتاب با نثر جذاب اقای شجاعی و با استفاده از راویان مختلف به شرح روزهای بعد از شهادت حضرت علی تا شهادت امام حسن می پردازد. دوباره نقش

- بیشتر
یاس کبود
۱۳۹۹/۱۱/۲۹

عالی بود، باخوندن این کتاب معرفتی بیشتر نسبت به امام حسن ع پیدا کردم

زمان

۵ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۲۱۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۲۱۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
۱۵,۰۰۰
۵۰%
تومان