دانلود کتاب صوتی پدر پولدار، پدر بی پول با صدای سید محمد صفوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پدر پولدار، پدر بی پول اثر مهرناز صائمی

دانلود و خرید کتاب صوتی پدر پولدار، پدر بی پول

معرفی کتاب صوتی پدر پولدار، پدر بی پول

کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی پول -که با عنوان پدر پولدار پدر فقیر نیز شناخته می‌شود- کتابی است که در سال ۱۹۹۷ توسط رابرت کیوساکی به چاپ رسید. این کتاب یکی از معروف‌ترین کارهای کیوساکی است و می‌تواند به عنوان اثری در زمینه‌ی آموزش اهمیت سواد مالی، استقلال مالی، ایجاد ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در دارایی‌ها، راه‌اندازی مشاغل و افزایش هوش مالی قلم‌داد شود.

این اثر با ترجمه‌ی مهرناز صائمی و صدای سید محمد صفوی توسط انتشارات پر منتشر و برای دانلود و خرید در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی پول (پدر پولدار پدر فقیر)

کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی‌ پول به شیوه‌ای تمثیلی نوشته شده که ظاهراً می‌توان زندگی کیوساکی را نیز در آن مشاهده کرد. این عنوان «پدر پولدار» شاید بتوان گفت که پدر دوست کیوساکی است که با سرمایه‌گذاری هوشمندانه توانست ثروتش را انباشته کند اما «پدر بی‌ پول» پدر خود نویسنده است که تمام عمرش را سخت کار کرده اما در نهایت نتوانست امنیت مالی ایجاد کند. اما این‌ها صرفاً گمانه‌هایی بیشتر نیستند. شاید واژه‌ی «امنیت مالی» در این داستان‌های تمثیلی کلیدواژه‌ی مناسبی باشد برای توصیف آنچه کتاب قصد بیانش را دارد. گویی از نظر کتاب دو منظر برای به دست آوردن «پول» یا ثروت وجود دارند. کسانی که همواره برای دیگران کار می‌کنند، و کسانی که قرار است با نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی یا سرمایه‌گذاری هوشمندانه کاری کنند که پولشان برایشان پول بیاورد.

البته که در دنیای امروز با به وجود آمدن مشاغل متعدد و فعالیت‌های گسترده‌ی افراد مختلف در بخش‌های مختلف، افراد همواره درگیر چنین موضوعی هستند که باید چه کنند؟ آیا تخصصی به دست بیاورند و برای دیگران رزومه‌ای بفرستند و شغلی به دست آورند و همواره از کارفرمای خود پول دریافت کنند؟ البته در چنین موقعیتی افراد باید همواره حاضر و آماده باشند تا با زمان خودشان را به‌روز کنند و نسبت به به‌دست‌آوردن مهارت‌های روز همواره آماده باشند چرا که ممکن است شغلی که تا دیروز درآمد داشته و می‌توانست پولی را برای افراد متخصص به ارمغان آورد، روز دیگر وجود نداشته باشد. و یا اینکه آن‌ها باید به فکر مهارت‌ها و تخصص‌هایی باشند که به کمک آن‌ها بتوانند سرمایه‌گذاری مؤثری بکنند. سرمایه‌گذاری‌ای که بتواند رفته‌رفته و به مرور زمان برایشان سودی مازاد ایجاد کند. از این دست تخصص‌ها شاید در حوزه‌ی مدیریت کسب و کار، امور مالی، مدیریت استراتژیک، NBA و... باشد. و شاید نیازمند نگاهی متفاوت از آنچه که تا امروز به مقولاتی مانند کار و پول داشته‌ایم، باشد.

شنیدن کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی پول با صدای محمد صفوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی پول برای کسانی مناسب است که می‌خواهند گامی نخست برای ورود به چنین عرصه‌ای داشته باشند. کسانی که می‌خواهند ذهن‌شان را آماده کنند و اثرات مخرب و مفید کار کردن برای دیگران یا برای خود را با شیوه‌ای تمثیلی ببینند. با این کتاب می‌توان جنبه‌های زیست افراد را در دو وجه مختلف از نگاه به کار و درآمد را دید. شنیدن این اثر می‌تواند منجر به آن شود که با توصیف و دیدن این دو جنبه از زندگی، بتوان موقعیت کنونی زندگی خود را بهتر فهمید و تصمیم گرفت که در زندگی چه چیزی شایسته‌ی ماست. این کتاب تمام راهی نیست که این افراد برای سرمایه‌گذاری می‌بایست طی کنند، اما گامی مهم و مؤثر برای ورود به این عرصه است.

لذا کسانی از این کتاب صوتی بهره خواهند برد که خواهان تغییرات اساسی در زندگی هستند. همچون داعیه‌هایی که کتاب‌های انگیزشی و روان‌شناسی دارند، این کتاب نیز با توصیف شرایط زندگی داعیه‌ی آن را دارد که خواننده با مطالعه‌ی آن بتواند برای تغییر تصمیم‌گیری کند و آماده شود.

درباره رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی (Robert Toru Kiyosaki) متولد ۸ آپریل ۱۹۴۷، شهر هیلو (Hilo)، در محدوده‌ی هاوایی بوده و به عنوان کارآفرین، نویسنده و مدیر کسب و کار آمریکایی شناخته می‌شود. او بنیانگذار Rich global LLC و شرکت Rich dad است این شرکت، یک شرکت خصوصی در زمینه‌ی آموزش امور مالی، امور مالی شخصی و کسب و کار است که از طریق انتشار فیلم و کتاب به مردم آموزش می‌دهد.

کیوساکی نویسنده‌ی بیش از ۲۶ جلد کتاب است که از جمله‌ی این آثار می‌توان به کتاب «پدر پولدار پدر بی‌ پول» اشاره کرد که به بیش از ۵۰ زبان در دنیا ترجمه شده و بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

چه کسانی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

انتشارات پر این کتاب صوتی را با ترجمه‌ی خوب مهرناز صائمی و با گویندگی سید محمد صفوی منتشر کرده است. محمد صفوی که گویندگی کتاب‌هایی چون «شوخی» و «پرندگان زرد» را بر عهده داشته است با صدایی رسا و روشن توانسته این کتاب صوتی را نیز ارائه کند.

به دلیل محبوبیت و شهرتی که این کتاب در بین ایرانی‌ها پیدا کرده مترجمان بسیاری به سراغ ترجمه‌ی آن رفته‌اند. هنگامه خدابنده، میلاد شیروانی و نفیسه توکلی از جمله‌ی مترجمان این اثر به فارسی هستند.

برخی قوانین موفقیت و ثروت از نظر کیوساکی

ریسک در دنیای امروز: در دنیایی که امروزه شاهد تغییر سریع آن هستیم کسانی که برای تغییر کردن ریسک نمی‌کنند دچار همان ریسک خواهند شد! گویا افراد چاره‌ای جز ریسک‌پذیر بودن ندارند، چرا که همواره درگیر تهدیدهای خارجی هستند. تهدیدهایی که زندگی‌شان را دچار تغییر می‌کند و چه بهتر که این افراد بتوانند از پیش ریسک‌پذیر باشند.

فقیر یا ورشکسته: کسانی که فقیر هستند با کسانی که ورشکسته می‌شوند تفاوت اساسی دارند. و این تفاوت آن است که افرادی که فقیر یا بی‌پول هستند دائماً درگیر فرآیندی هستند که آن را ادامه می‌دهند، اما کسانی که ورشکسته می‌شوند به طور موقت ممکن است در مدت زمانی پول نداشته باشند.

ثروت: ثروت درحقیقت توانایی یک فرد برای زنده ماندن در چند روز آینده است. اینکه اگر امروز کار را متوقف کند چند روز می‌تواند دوام بیاورد و زندگی‌اش را ادامه دهد؟ این به معنی آن است که چه فرآیندهایی را افراد برای زیست و زندگی خود طراحی می‌کنند که بتوانند زندگی‌شان را ادامه دهند؟ آیا هر روزه وابسته به کار روزمزد یا هفته‌مزد یا ماه‌مزد هستند یا با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف می‌توانند انتظار داشته باشند که برایشان در بخش‌های مختلفی درآمد حاصل شود و بتوانند روزهای بیشتری داوم بیاورند؟

هوش مالی: بدون داشتن هوش مالی، پول نمی‌تواند خیلی دوام داشته باشد.

در بخشی از کتاب صوتی پدر پولدار پدر بی پول می‌شنویم

«من دو پدر داشتم؛ یکی پول‌دار و دیگری فقیر. یکی از آن‌ها دارای تحصیلات عالی و باهوش بود. او مدرک دکترا داشت و چهار سال دورهٔ کارشناسی را در کم‌تر از دو سال به پایان رسانده بود. او برای ادامهٔ تحصیل بورسیهٔ «دانشگاه استنفورد»، «دانشگاه شیکاگو» و «دانشگاه شمال غربی» شد، امّا پدر دیگرم هرگز کلاس هشتم را به پایان نرساند. هر دوی آن‌ها افرادی موّفق در زندگی‌شان بودند؛ به سختی تلاش می‌کردند و درآمدی قابل توجه داشتند. با این حال، یکی از آن‌ها در سرتاسر زندگی‌اش با مشکلات و کشمکش‌های مالی مواجه می‌شد و دیگری از ثروت‌مندان هاوایی بود. یکی از آن‌ها پس از مرگش ارثی ده‌ها میلیون دلاری، بنیادهای خیریه و کلیسایش را به جا گذاشت؛ درحالی‌که آن‌چه از دیگری باقی مانده بود، بدهی‌ها و قرض‌هایی بود که باید پرداخت می‌شد. هر دوی آن‌ها افرادی قوی، جذّاب و بانفوذ بودند و مرا نصیحت می‌کردند، امّا شیوهٔ نصیحت‌های‌شان با یک‌دیگر تفاوت داشت. هر دوی آن‌ها به شدّت به آموزش معتقد بودند، امّا شیوه‌های آموزشی یک‌سان توصیه نمی‌کردند. اگر من تنها یک پدر داشتم، مجبور بودم نصیحتش را یا بپذیرم یا رد کنم، امّا هنگامی که دو نفر مرا نصیحت می‌کردند، بر سر دوراهی قرار می‌گرفتم که آیا نظر مرد ثروت‌مند را قبول کنم یا نظر مرد فقیر را؟ صرفاً به جای این‌که نظر آن‌ها را بپذیرم یا ردکنم، تصمیم گرفتم بیش‌تر فکر کنم؛ مقایسه کنم و سپس یکی را انتخاب کنم. مشکل این‌جا بود که مرد ثروت‌مند هنوز به مال و ثروت نرسیده بود و مرد فقیر هنوز دچار فقر نشده بود. هر دوی آن‌ها تازه حرفهٔ خود را شروع کرده بودند و در حال کشمکش با پول و خانواده‌های‌شان بودند، امّا نقطه‌نظرهایی کاملاً متفاوت در حوزهٔ امور مربوط به پول داشتند. برای مثال، یکی از آن‌ها می‌گفت: «عشق به پول ریشهٔ همهٔ بدی‌هاست». و دیگری می‌گفت: «عدم وجود پول ریشهٔ همهٔ بدی‌هاست».»

معرفی نویسنده
عکس رابرت کیوساکی
رابرت کیوساکی
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

رابرت تورو کیوساکی، معروف به رابرت کیوساکی، در ۸ آپریل ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکایی و در خانواده‌ای ژاپنی-آمریکایی زاده شد. او پس از پایان دوران دبیرستان، به آکادمی بازرگانی نیروی دریایی، وارد شد و پس از دانش‌آموختگی، به عنوان ملوان در جنگ ویتنام شرکت کرد. پس از جنگ، در رشته MBA ادامه تحصیل داد و از ارتش خارج شد. کیوساکی سپس وارد حرفه مدیریت فروش شد و در چندین شرکت از جمله کمپانی زیراکس فعالیت کرد.

نظرات کاربران

ashkan hadidi
۱۳۹۸/۰۷/۱۱

من قبل از خرید این کتاب و گوش دادن به فایل های صوتی انتظار شنیدن نصیحت و پند و اندرز و شعار های مرسوم داشتم اما بعد از. گوش دادن به 6 فصل اول واقعا نگرش جدیدی نسبت به پول و

- بیشتر
donya
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

همیشه فکر میکردم هوش مالی خوبی دارم تا این کتاب رو خوندم 🙈پیشنهاد میکنم از دستش ندین

محمد شخیص نیا
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

بهترین کتابه واسه افرادی که میخوان تو زندگیشون موفقیت مالی داشته باشن با توضیحات خیلی ساده که تو زندگی هممون هست نشون میده چطوری میشه نگرش بهتری برای پول در آوردن داشت اگه توجه بشه به حرفاش واقعا میشه تو زندگی تحول

- بیشتر
Alireza
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

به نظرم یکی از بهترین جمله های این کتاب این است، به جای نمی توانم، نمی شود و یا هر فکر منفی، بگویم :(چگونه میتوانم انجامش دهم) !..

amir heydari
۱۳۹۹/۰۱/۰۱

این کتاب از سمت آدم های بسیار موفق به من پیشنهاد شد و امید وارم منم بتونم موفق بشم، توصیه میکنم برای موفقیت بیشتر در زندگیتان شماهم این کتاب را بخونید یا گوش بدید.

علی نصیری
۱۳۹۹/۰۳/۲۵

پیشنهاد میکنم چندین بار گوش کنید و ازش یادداشت برداری کنید.

نهال
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

کتاب خوبی بود بهترین نکته کتاب از نظر من این بود از شکست در کارمان نترسیم و دوباره مسیر رو پیش بگیریم و رو به جلو حرکت کنیم

milad mdh
۱۴۰۰/۰۷/۳۰

خوندن این کتاب برای تک تک افراد ایرانی لازمه وواجبه این کتاب قیمت مادی نداره اصلا نمیشه روی این کتاب قیمت گذاشت احسنت به نویسنده اش باید به احترام نویسنده اش ایستاده دست زد

سجاد ویسانیان
۱۳۹۸/۰۸/۲۸

کتاب فوق العاده بود 👌

rbakhtiarifard
۱۳۹۸/۰۵/۰۶

محتوا و گوینده 👌

زمان

۷ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۴۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
۱۲,۵۰۰
۵۰%
تومان