دانلود و خرید کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول رابرت کیوساکی ترجمه مهرناز صائمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول نوشته رابرت کیوساکی یکی از بهترین کتاب‌های نوشته در حوزه علوم اقتصادی و مالی است. کیوساکی در این اثر به مخاطبانش می‌آموزد که چگونه می‌توانند پول را به خدمت خود درآورند. کتاب پدر پولدار، پدر بی پول سال‌هاست که در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز خودنمایی می‌کند. برای آشنایی با اصول و قواعد مالی این کتاب را با ترجمه مهرناز صائمی بخوانید.

درباره کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

رابرت کیوساکی کتاب مشهورش را با این جملات آغاز می‌کند: «من دو پدر داشتم؛ یکی پول‌دار و دیگری فقیر. یکی از آن‌ها دارای تحصیلات عالی و باهوش بود. او مدرک دکترا داشت و چهار سال دوره کارشناسی را در کم‌تر از دو سال به پایان رسانده بود. او برای ادامه تحصیل بورسیه «دانشگاه استنفورد»، «دانشگاه شیکاگو» و «دانشگاه شمال غربی» شد، امّا پدر دیگرم هرگز کلاس هشتم را به پایان نرساند. هر دوی آن‌ها افرادی موّفق در زندگی‌شان بودند؛ به سختی تلاش می‌کردند و درآمدی قابل توجه داشتند. امّا نقطه‌نظرهایی کاملاً متفاوت در حوزه امور مربوط به پول داشتند. برای مثال، یکی از آن‌ها می‌گفت: «عشق به پول ریشه همه بدی‌هاست». و دیگری می‌گفت: «عدم وجود پول ریشه همه بدی‌هاست.»

احتمالا شما هم دوست دارید بدانید چه چیزی موجب اینهمه تفاوت نظر در بین این دو پدر شده است؟ آن‌ها هر دو آموزه‌های مختلفی را به فرزندشان منتقل کردند که بر اساس جهان‌بینی خودشان بود. در نهایت رابرت کیوساکی تمام آنچه را که از آن دو نفر آموخته بود باهم ترکیب کرد و درس بزرگی به تمام مردم دنیا داد: پول آنقدر ارزش ندارد که برایش کار کنید، کاری کنید که پول به خدمت شما درآید!

اما چنین چیزی چطور ممکن است؟ تمام آنچه که به ما کمک می‌کند تا در زندگی مالی خود به این مرحله برسیم سواد مالی و اقتصادی نام دارد. چیزی که به ما کمک می‌کند تا نگاهمان را به پول تغییر دهیم. در تلاش باشیم تا روش متفاوتی برای کسب درآمد پیدا کنیم، پول را به خدمت خود درآوریم و تجارت خودمان را بنا کنیم.

حتما همه ما بارها این جمله را شنیده‌ایم که با داشتن تحصیلات عالی و نمرات بالا می‌توانیم موفقیت خود را در آینده تضمین کنیم. اما عکس این موضوع را هم دیده‌ایم. بسیاری از ثروتمندانی که می‌شناسیم تحصیلات بالا نداشتند. آن‌ها سواد مالی داشتند و این موضوع به ثروتمند شدن آن‌ها کمک کرده است. این کتاب هم در تلاش است تا سواد مالی مخاطبان را افزایش دهد. رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب یکی از ثروتمندترین افراد در دنیا به شمار می‌رود، او مطالبی را که در کتابش آورده است، بر اساس سال‌ها تجربه نوشته است. تجربه‌ای که می‌توان به آن اعتماد کرد.

تجربه کیوساکی در زمینه رسیدن به ثروت، در شش درس مهم خلاصه می‌شود. درس‌هایی که به ما کمک می‌کند طرز تفکر ثروتمندان را یاد بگیریم. فکری برای کسب وکار خودمان بکنیم، برای یادگیری کار کنیم نه برای پول و در نهایت می‌آموزیم که چگونه در دسته افرادی باشیم که پول می‌آفرینند.

چرا باید کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را بخوانیم؟

همه ما تحصیلات را به عنوان بخشی مهم و شاید جدانشدنی در زندگی می‌پنداریم. تصور مسیر موفقیتی که با کمک تحصیلات برای خودمان رقم می‌زنیم، آنچنان شیرین است که نمی‌توان از آن گذشت. اما ما در مدرسه یاد نمی‌گیریم چطور کسب درآمد کنیم و یا چگونه درآمد خودمان را افزایش دهیم. این کتاب قرار است تا جای خالی این بخش را در تحصیلات ما پر کند. پدر پولدار، پدر بی‌پول به ما سواد مالی را آموزش می‌دهد.

کتاب پدر پولدار، پدر بی پول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب پدر پولدار پدر بی پول اثری خواندنی برای تمام افرادی است که در تلاش هستند تا کسب و کارشان را رونق بدهند. اگر دوست دارید سواد مالی‌تان را افزایش بدهید و درآمدتان را بالا ببرید، کتاب پدر پولدار، پدر بی پول راه را به شما نشان می‌دهد.

درباره رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی از یک خانواده دو رگه ژاپنی – آمریکایی و در هاوایی به دنیا آمد. رابرت پس از پایان دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست. او به‌عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی در جنگ ویتنام حضور داشته است. رابرت کیوساکی پس از بازگشت از ویتنام در سال ۱۹۷۷، شرکتی را تاسیس کرد و به تولید کیف پول مردانه از نایلون و ولکرو پرداخت. رابرت در ادامه زندگی حرفه‌ای خود، مؤسسه‌ای به نام مؤسسه بین‌المللی آموزش تاسیس کرد و به آموش تجارت و سرمایه‌گذاری در هفت کشور جهان پرداخت. این تاجر موفق در سن ۴۷ سالگی به سرمایه‌گذاری روی آورد و در این حوزه هم بسیار موفق عمل کرد. کیوساکی کلاس‌هایی برگزار می‌کند و در آن‌ها از سرمایه‌گذاری با بالاترین بهره و کمترین ریسک و همچنین نحوه بیدار شدن نبوغ مالی در افراد می‌گوید.

بخشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

پول شکلی از قدرت است، امّا آن‌چه قدرتمندتر از آن است، آموزش مالی است. پول می‌آید و می‌رود، امّا اگر در مورد چگونگی کارکرد پول آموزش دیده باشی، بر آن قدرت پیدا می‌کنی و می‌توانی شروع به ثروت‌سازی و ثروت اندوزی کنی. علت این‌که تفکّر مثبت به تنهایی در این زمینه کارآیی ندارد این است که اکثر مردم به مدرسه می‌روند، امّا هرگز در مورد کارکرد پول چیزی یاد نمی‌گیرند؛ به همین سبب عمر خود را صرف کار کردن برای پول و کسب درآمد می‌کنند. چون من در نه سالگی شروع به یادگیری کردم، درس‌هایی که پدر پول‌دارم به من آموزش می‌داد آسان بودند. تمام آن‌چه طی این ۳۰ سال تکرار و اجرا می‌شد، ۶ درس اصلی بود. این کتاب در مورد این ۶ درس است و سعی می‌کند مانند پدر پول‌دارم، آن‌ها را تا حد ممکن به شکلی ساده مطرح کند. قرار بر این نسبت که این دروس پاسخ اصلی باشند؛ بلکه همانند علایم راه‌نمایی هستند که شما و فرزندان‌تان را، صرف‌نظر از اتفاقات متغیر و ناایمن جهان، در مسیر پول‌دار شدن همراهی می‌کنند.

درس۱: ثروت‌مندان برای پول کار نمی‌کنند.

درس۲: چرا باید سواد مالی آموزش داده شود؟

درس۳: به فکر تجارت خود باشید.

درس۴: تاریخچه مالیات‌ها و به قدرت رسیدن شرکت‌ها.

درس۵: ثروت‌مندان پول می‌سازند.

درس۶: برای یادگیری کار کن نه برای پول



معرفی نویسنده
عکس رابرت کیوساکی
رابرت کیوساکی
آمریکایی | تولد ۱۹۴۷

رابرت تورو کیوساکی، معروف به رابرت کیوساکی، در ۸ آپریل ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکایی و در خانواده‌ای ژاپنی-آمریکایی زاده شد. او پس از پایان دوران دبیرستان، به آکادمی بازرگانی نیروی دریایی، وارد شد و پس از دانش‌آموختگی، به عنوان ملوان در جنگ ویتنام شرکت کرد. پس از جنگ، در رشته MBA ادامه تحصیل داد و از ارتش خارج شد. کیوساکی سپس وارد حرفه مدیریت فروش شد و در چندین شرکت از جمله کمپانی زیراکس فعالیت کرد.

نظرات کاربران

مهدی بهرامی
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

این کتاب اولین کتابی بود که تو طاقچه می خوندم و اونموقع حواسم نبود که نظر بذارم. این حرف کتاب که برای پول کار نکن رو خیلی تلاش کردم تا بفهمم. به نظرم ما انسان ها دو تاراه داریم. یا اینکه

- بیشتر
sahereh_mdy
۱۳۹۹/۰۱/۲۱

این کتاب به طور کلی سعی در این داره که نگاه شما رو نسبت به پول و طریقه ی بدست آوردن پول تغییر بده،و سعی میکنه تا حدودی مخاطب رو با هوش مالی آشنا کنه همچنین با خوندن این کتاب

- بیشتر
احسان
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

با خواندن هرکتاب اگر فقط حتی یک راه برای تصمیم گیری بهتر در زندگی پیدا کنید به نتیجه دلخواهتان می‌رسید.این کتاب هم قطعا ارزش یکبار مطالعه را دارد.

Amirhossein F
۱۳۹۸/۰۵/۳۰

شاید این کتاب و کتاب ثروتمند ترین مرد بابل بهترین کتاب ها برای پوفقیت مالی باشن

donya
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

همیشه فکر میکردم هوش مالی خوبی دارم تا اینکه کتاب رو خوندم 🙈مرزهای بدهی ،دارایی و سرمایه رو جا به جا کرده لعنتی 😉دوست داشتی بهش ی نگاه بنداز

shfame
۱۳۹۷/۰۴/۱۶

این کتاب رو خوندم البته ناشر دیگری بود به همه دوستان پیشنهاد میکنم بخونن.شاید بنظر کتاب هاش خیلی مادی بنظر بیاد و فقط در مورد پولدار شدن هست اما من افرادی رو در اطرافم دیدم که چقدر استفاده های خوبی

- بیشتر
Ramtin
۱۳۹۹/۰۶/۲۱

کتابی عالی برای افزایش سواد مالی...👌🏻 نویسنده قصد داره با تجارب جالبی که در دوران کودکی داشته به ما توضیح بده که چقدر داشتن سواد مالی و مدیریتی و مذاکره اهمیت داره. ترجمه کتاب بسیار خوب و روونه. جذابیت خاصی داره و

- بیشتر
کاربر ۱۵۹۱۴۳۷
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

بنظر هیجان انگیز است. هرچند باید دقت شود که همه مطالبش بدرد هرکسی نمیخورد

کاربر ۲۱۸۸۰۵۲
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

کتاب بسیار عالی و کاربردی بود به همه پیشنها. میکنم انقد تاثیر گذاره که میتونه زندگی اتو تغیر بده ، خیلی ممنون بسیار عالی 🌺

YasmineGh
۱۳۹۸/۰۵/۱۱

بیشتر شوق شما رو برای ثروتمند شدن زیاد میکنه و اینکه ایده ی خاصی ارائه نمیده. خیلی راهکارهاشم به درد کشور ما نمیخوره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۶۱)
زندگی بهترین معلّم توست. اکثر اوقات زندگی با تو حرف نمی‌زند. فقط نوعی هل دادن به اطراف است. زندگی با هر بار هل دادن به تو می‌گوید بیدار شو؛ می‌خواهم چیزی به تو یاد بدهم».
sahereh_mdy
هیچ‌وقت از تاریخ درس نمی‌گیریم. ما تنها تاریخ و اسامی تاریخی را به حافظه می‌سپاریم؛ نه درس‌هایی را که تاریخ به ما می‌دهد».
کاربر ۴۵۷۱۳۸۷
تغییر خودت، از تغییر دادن دیگران آسان‌تر است
sahereh_mdy
«افراد باهوش کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان باهوش‌ترند»؛
mashver
تمرین فیزیکی مناسب، شانس شما را برای سلامتی، و تمرین ذهنی مناسب، شانس شما را برای رسیدن به ثروت، بالا می‌برد. تنبلی، هم سلامت و هم ثروت را کاهش می‌دهد.
s.nasiri
هنگامی که تحصیلات ما به پایان می‌رسد، متوجه می‌شویم نمرات کسب‌شده طی تحصیل چندان اهمّیّت ندارد. در دنیای واقعی، چیزهایی بیش از نمرات دانشگاهی به درد ما می‌خورد و اهمّیّت دارد؛ مانند جرأت، قدرت ریسک، شهامت، زیرکی، بی‌باکی، هوش و ذکاوت. هر یک از این عوامل که در ما پررنگ‌تر باشد، در نهایت بیش‌تر از نمرات دوران تحصیل، در تصمیم‌گیری آیندهٔ ما اثرگذار خواهد بود.
amirtir
از ده سالگی، از پدر پول‌دارم می‌شنیدم که می‌گفت کارمندان دولت مشتی دزد تنبل هستند و از پدر بی‌پولم می‌شنیدم که افراد ثروت‌مند را کلاه‌بردارانی حریص می‌خواند
mashver
یکی از عللی که ثروت‌مندان ثروت‌مندتر و فقرا فقیرتر می‌شوند و طبقهٔ متوسط جامعه در قرض و بدهکاری بیش‌تری فرومی‌روند این است که مسایل مرتبط با پول، در خانه آموزش داده می‌شوند نه در مدرسه.
mashver
ثروت‌مندان همه‌چیز را در کنترل دارند، اما مالک چیزی نیستند.
کاربر ۹۴۸۸۹۵
مدارس در پی خلق کارمندان خوب هستند؛ نه کارفرمایان خوب.
Nima Goodarzi

حجم

۲۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۳۲٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان