دانلود کتاب صوتی قصه‌های مجید ۳ با صدای مهدی پاکدل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه‌های مجید ۳ اثر هوشنگ مرادی کرمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه‌های مجید ۳

معرفی کتاب صوتی قصه‌های مجید ۳

قصه‌های مجید مجموعه داستانی اثر هوشنگ مرادی کرمانی است که توسط نوین کتاب گویا منتشر شده است. مهدی پاکدل روایتگر قصه‌های مجید است و موسیقی دلنشین مهدی زارع این اثر را همراهی می‌کند. این مجموعه داستان بعدها به‌صورت مجموعهٔ تلویزیونی به کارگردانی کیومرث پوراحمد ساخته شده است.

درباره کتاب صوتی قصه‌های مجید ۳

مجید نوجوانی اهل کرمان است که والدین خود را از دست داده و با مادربزرگش بی‌بی زندگی می‌کند، آن‌ها با حقوق بازنشستگی پدربزرگ زندگی خود را می‌چرخانند، البته بی‌بی با بافت ژاکت و فروش آنها و مجید با کار در نانوایی در تابستان و بعدازظهرها کمک‌خرج خانه می‌شوند. مجید در بعضی از درس‌ها ضعیف است، اما به‌خوبی انشا می‌نویسد و رؤیای نویسنده شدن را در سر دارد، کتاب زیاد می‌خواند و عاشق فیلم و بازیگری است، ولی یتیم است و دستش تنگ، تمامی این ویژگی‌ها در کنار هم شخصیت قصه را خلق کرده است. این کتاب اشاره‌ای به دوران زندگی نوجوانی هوشنگ مرادی کرمانی است.

 نویسنده با زبان عامیانه بسیاری از کلمات، نکته و اصطلاحات را می‌گوید که باعث زنده کردن زبان فارسی می‌کنند. مجموعه داستان قصه‌های مجید دارای ۳۸ داستان کوتاه است که دارای طنز خوبی است و با نثری صمیمی نوشته شده که بسیار دلنشین است. این اثر کتابی آموزنده است که نوجوانان با خواندن آن متوجه می‌شوند شرایط سختی مثل فقر و یتیم‌بودن مانع انجام کارها و تلاش برای رسیدن به هدف‌ها نیست و آن‌ها را تبدیل به نوجوانانی خودساخته و سرشار از اعتمادبه‌نفس می‌کند و از پس بیشتر کارها بر می‌آید. کتابی که روایتگر زندگی روزمرهٔ مجید است که پر از آرزوها، خواسته‌ها، غم و شادی‌ها، خرابکاری‌ها و.. است.

مجموعه تلویزیونی به همین نام به کارگردانی کیومرث پوراحمد ساخته شده که در سال ۱۳۷۱، عصرهای جمعه از تلویزیون پخش می‌شد و بینندگان فراوانی داشت و محبوبیت زیادی در بین کودکان و نیز بزرگسالان پیدا کرده بود. به همبن خاطر کمتر کسی است که مجید را نشناسد. حتی اگر کتاب قصه‌های مجید را نیز نخوانده باشد قطعاً یک قسمت از سریال را دیده است.هرچند سریال قصه‌های مجید شناخته‌شده‌تر از کتابش است، خواندن کتاب آن حال‌و‌هوای دیگری دارد.

 یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب فضای واقعی آن است که با نثری ساده آمیخته شده و شخصیت‌ها مانند زندگی روزمره هستند، حتی دغدغه‌های ذکرشده در کتاب به‌صورتی است که هرکس با هر فرهنگ و هر طبقه‌ای با آن آشنا است. کتاب حاصل تجربهٔ شخصی نویسنده بوده و با عناصری چون فقر، زندگی روستایی، فقدان والدین و ... دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کتاب صوتی قصه‌های مجید ۳ را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی قصه‌های مجید در دسته کتاب‌های کودک و نوجوانان و ادبیات داستانی است و برای کودکان از سن ۱۰ سال به بالا نوشته شده است اما این کتاب برای هرکس با هر علاقه‌مندی و هر سنی مناسب است.

درباره هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی متولد سال ۱۳۲۳ در کرمان است، وقتی نوزاد بود مادرش از دنیا رفت و پدرش هم به دلیل افسردگی نتوانست در کنار فرزندش بماند. برای همین او کودکی‌اش را در خانهٔ پدربزرگ و مادربزرگش گذراند، پدربزرگش کدخدای روستا بود ولی به‌مرور املاکش را از دست داد. عموی مرادی کرمانی معلم بود و برای همین از کودکی با آثار ادبیات فارسی از جمله: گلستان سعدی، غزلیات حافظ و ... آشنا شد، تا سال پنجم دبستان در روستای خود سیرج بود و پس از اتمام دبستان به کرمان رفت و همراه تحصیل کار می‌کرد. در دکان نانوایی، کتاب‌فروشی و ... کار کرده است و تمامی این تجارب در کتاب قصه‌های مجید به‌خوبی دیده می‌شود.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسندگی را از نوشتن داستان‌های طنزآمیز برای مدرسه شروع کرد و اولین جایزهٔ ادبی‌اش را نیز همان موقع دریافت کرد، او فعالیت حرفه‌ای خود را با نویسندگی برای رادیو محلی کرمان در سال ۱۳۳۹ شروع کرد. پس از اتمام دبیرستان به تهران رفت و در هنرستان هنرهای دراماتیک ثبت‌نام کرد و در همان دوران هم برای خرج زندگی کارهای متفاوتی می‌کرد، در کنکور مدرسهٔ عالی قبول شده و لیسانس خود را در رشتهٔ زبان انگلیسی گرفت.

اولین داستان هوشنگ مرادی کرمانی در سال ۱۳۴۷ با نام «کوچهٔ ما خوشبخت‌ها» بود که در مجلهٔ خوشه با سردبیری احمد شاملو منتشر شد و طنزآلود بود. بعد از تعطیلی نشریه با نشریه‌های دیگری مثل سپید و سیاه، اطلاعات هفتگی و ... ادامه داد و همین فعالیت‌ها باعث شد که او هوشنگ مرادی کرمانی بشود و نثرهایی نزدیک به زندگی روزمرهٔ مردم منتشر کند. اولین کتاب داستان او معصومه است که شامل چند قصه کوتاه است و در سال ۱۳۵۰ منتشر شده است. از سال ۱۳۵۲ همکاری خود با رادیو را شروع کرد و به نویسندگی برای این رسانه پرداخت و معروف‌ترین شخصیتش یعنی مجید در همین‌جا خلق شد، به دلیل استقبال زیاد مخاطبین نسبت به واقعی بودن زندگی مجید باعث شد نوشتنش تا ۱۴۰ قسمت ادامه پیدا کند و حتی پس از سال ۱۳۵۷ نیز مدیران این رادیو برای ادامهٔ این قصه تمایل نشان دادند.

اولین جایزهٔ او برای این کتاب در سال ۱۳۵۹ بود و همین کتاب باعث شد که دیپلم افتخار آی.بی.بی وای و رئیس هیئت داوران جایزهٔ جهانی هانس کریستین آندرسن را در سال ۱۹۸۰ از آن خود کند. کتاب بچه‌های قالیباف‌خانه نیز برگزیدهٔ شورای کتاب کودک شد، او برای نوشتن این کتاب به کرمان رفته بود و ماه‌ها در کنار آن‌ها نشسته بود تا احساسشان را به‌خوبی درک کند.

از هوشنگ مرادی کرمانی تاکنون چندین اثر با قالب‌های متفاوت چاپ شده است، مجموعه داستان کوتاه، بلند، زندگی‌نامه و.. که به زبان‌های دیگر نیز ترجمه شده‌اند و حتی علاوه بر ایران در کتاب‌های درسی دیگر کشورها نیز راه یافته است.

معرفی نویسنده
عکس هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

زندگی همان اول روی سختش را به هوشنگ مرادی کرمانی نشان داد. وقتی مادر جوانش در هجده سالگی مرد و پدرش ـلابد از اندوه- دچار افسردگی و نوعی جنون شد. اینجور بود که سر و کار هوشنگ، که اسمش را عمویش از توی شاهنامه انتخاب کرده بود و تنها هوشنگ روستا بود، به خاورخانم افتاد؛ مادربزرگش که به او ننه بابا می‌گفت و شالوده شخصیت بی‌بی قصه های مجید از او شکل گرفته بود.

نظرات کاربران

مهشاد
۱۳۹۹/۰۱/۱۳

من هر سه تا رو گوش دادم عالیه خیلی حس خوبی داره و لذت بردم ازش اقای پاکدل هم بخوبی احرا کردن ممنون

(-:
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

عالی بود

شیما
۱۳۹۹/۰۵/۰۵

بسیار زیبا مثل دیدن یک فیلم جذاب بود

توحيد
۱۳۹۹/۱۰/۰۷

این کتاب واقعا برای سن نوجوان و حتی بزرگسال مناسبه. قصه ها فقط قصه [از جهت وقت گذرانی و به مفهوم برای سرگرمی] نیستن و هدفی دارن. از امتیاز های این نوع داستان، اینه که به رغم شکل گیری بسترشون

- بیشتر
امیر
۱۳۹۹/۰۶/۰۱

بسیار شنیدنی و لذت بخش بود

کاربر ۱۲۶۶۴۸۴
۱۳۹۸/۱۲/۲۴

عالی مخصوصا 1و2 ش عالی بود

کاربر ۵۱۰۳۵۰۵
۱۴۰۱/۰۹/۲۲

متن داستان بسیار جذاب خوانش آقای پاکدل بسیار دلنشین سپاسگذارم

ali
۱۴۰۰/۰۴/۲۰

عالی بود

کاربر ۲۹۵۶۱۷۲
۱۳۹۹/۱۲/۲۹

من قصه های مجید یک و دو رو خوندم . اینم میخوام بخونم . واقعا عالیه . سادگی فضای داستان که دور از هر گونه تخیل هست خیلی خوبه و جالب اینجاست که تخیلی نبودنش با هیچ عنوان از زیبایی

- بیشتر
کاربر ۲۳۹۰۷۶۱
۱۳۹۹/۰۹/۲۴

خیلی بامزه است بعضی وقت ها یک دفعه همشون باهم گریه می کنن . حتما بخونید . کتاب شما که غریبه نیستید هم بهتون توصیه میکنم . از همین نویسنده است

زمان

۸ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۴۴۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۴۴۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان