دانلود کتاب صوتی مردی به نام اوه آرمان سلطان زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مردی به نام اوه اثر حسین تهرانی

دانلود و خرید کتاب صوتی مردی به نام اوه

نویسنده:فردریک بکمن
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۳۳۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مردی به نام اوه

کتاب صوتی مردی به نام اوه (A Man Called Ove)، که حکایت پیرمردی سوئدی‌ را می‌کند، رمانی است از نویسنده‌ای سوئدی به نام فردریک بکمن (Fredrik Backman) که در سال ۲۰۱۲ به زبان سوئدی منتشر شد. «اوه» (Ove) پیرمردی‌ عبوس است و همسایه‌هایش او را «همسایه‌ای تلخ از جهنم» صدا می‌زنند اما در پشت این ظاهر اخم‌آلود داستانی غم‌انگیز نهفته است که با آمدن همسایه‌های جدید خود را نشان می‌دهد.

نسخه صوتی این کتاب با ترجمه‌ی حسین تهرانی و با صدای آرمان سلطان زاده توسط انتشارات آوانامه منتشر و برای خرید و دانلود در طاقچه ارائه شده است.

درباره کتاب صوتی مردی به نام اوه

داستان کتاب صوتی مردی به نام اوه داستانی دلچسب و تأثیرگذار از پیرمردی است که در جریان زندگی‌اش همواره درگیر تراژدی‌ها و اتفاقاتی شده که احساساتش را دچار تغییر می‌کنند. این داستان در حالی که به موضوعاتی مانند غم و اندوه شخصیت اصلی می‌پردازد، می‌تواند برای خواننده به فهم بیشتر جامعه و نحوه‌ی کنش‌های او در بین مردم منجر شود.

«اوه» پیرمردی بدخلق است و افرادی را که از آن‌ها بدش می‌آید به دید سارقانی بیرون از پنجره‌ی خانه‌اش نگاه می‌کند. کسانی که افراد معمولی به حساب می‌آیند و با اصول رفتارهایی که او می‌پسندد سازگار نیستند. قهرمان ۵۹ساله‌ی این داستان، اصولی استوار و روال‌هایی سازش‌ناپذیر دارد و همواره بدون لبخند در بین مردم ظاهر می‌شود. «اوه» مادرش را در ۸ سالگی از دست می‌دهد و به همراه پدرش در راه‌آهن مشغول به کار می‌شود. پدرش را در ۱۶ سالگی از دست می‌دهد و با خانه و ماشینی که از او به جا مانده است تنها می‌ماند. بعد از آن، «اوه» مدرسه را رها می‌کند تا شغل پدرش را در راه‌آهن بگیرد و بتواند امورات زندگی را بگذراند و خانه‌اش را تعمیر کند. او با زنی زیبا به نام «سونجا» ازدواج می‌کند. سونجا عاشق رنگ‌ها، چیزهای زیبا و آدم‌ها است و بدبینی‌های او را با خوش‌بینی و گرمای زندگی متعادل می‌کند. شش ماه پیش از شروع داستان کتاب صوتی مردی به نام اوه است که سونجا فوت می‌کند و آقای «اوه» دوباره به حالت بدخلقی در می‌آید.

دنیای این مرد بدخلق، اما دوست‌داشتنی با آمدن خانواده‌ی جوانی در همسایگی‌اش زیر و رو می‌شود. صبح یکی از روزهای نوامبر، زوج جوان و پرحرفی به همراه دو دخترشان به همسایگی او نقل مکان می‌کنند. وقتی که شوهر این خانواده سعی می‌کند تا ماشینش را به عقب براند به طور تصادفی صندوق پستی «اوه» را خم می‌کند. این اتفاق زمینه‌ای را برای داستان‌های بعدی ایجاد می‌کند. «اوه» دارای شخصیتی است که ماشین ساب سوئدی سوار می‌شود و کسانی را که ماشین‌های محبوب ژاپنی سوار می‌شوند، نقد می‌کند. او هر روز صبح در خیابان‌ها راه می‌رود و دوچرخه‌هایی را که به صورت اشتباه پارک شده‌اند، درست می‌کند. از همه‌ی سی‌ویک‌ساله‌هایی که به محله‌اش نقل مکان کردند و هزینه‌های ملک را بالا می‌برند متنفر است. او معتقد است که یک مرد با عمل‌هایی که می‌کند تعریف می‌شود نه با صحبت‌هایی که از خود ارائه می‌دهد. بنابراین به کسانی که در خانه و یا با اینترنت کار می‌کنند بی‌اعتماد است.

مادر این همسایه‌های جدید، زنی به نام «پروانه» است. پروانه یک زن باردار ایرانی است و بار دیگر «اوه» را وادار می‌کند تا با جهان درگیر شود. فصل‌های کتاب صوتی مردی به نام اوه میان اتفاقاتی که در زمان حال می‌افتند و گذشته‌ی «اوه» در حرکت‌اند. به طوری که با اشاره به گذشته‌ی اوه می‌توانیم بهتر احساسات غم و اندوه اوه را درک کنیم.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی مردی به نام اوه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی مردی به نام اوه برای کسانی مناسب است که با مسائل زندگی روزمره درگیر هستند، کسانی که به علت درگیری با مسائل مختلف، شیوه‌ی تفکر ثابتی پیدا کرده‌اند و نمی‌توانند زیبایی‌های جهان را بهتر ببینند. کسانی که به واسطه‌ی اتفاقاتی که در زندگی‌شان افتاده است، تصمیم‌هایی سفت و سخت گرفته‌اند و اصولی منظم و دقیق برای خود گذاشته‌اند. این افراد با شنیدن این کتاب صوتی می‌توانند درک بهتری از موقعیتی که در آن زیست می‌کنند به دست آورند.

چرا باید کتاب صوتی مردی به نام اوه با صدای آرمان سلطان زاده را بشنویم؟

در جهان امروز که اتفاقات بی‌شماری در حال رقم خوردن است، اینکه افراد بتوانند با روی باز با تغییرات و مسائل مواجه شوند و اینکه بتوانند مسائل زندگی را به شکل‌های بهتری درک کنند حائز اهمیت است. شنیدن کتاب صوتی مردی به نام اوه می‌تواند کمکی باشد تا اینکه افراد تصورات خودشان را از نظم اخلاقی جهان به چالش بکشند و با دیدن زندگی پیرمردی بدخلق که چشمش را به روی زیبایی‌های زندگی تا حدی بسته است اما همواره گویی میل آن را دارد، می‌توانند خودشان را بهتر تصور کنند. خودشان را در متن زندگی روزمره‌ی خود قرار دهند و درک کنند که نسبت به اتفاقات مختلف چه واکنش‌هایی دارند.

درباره فردریک بکمن

کتاب صوتی مردی به نام اوه اولین اثر نویسنده‌ی سوئدی، فریدریک بکمن است. وی در ۲ ژوئن ۱۹۸۱ به دنیا آمد و در هلسینبورگ، اسکانیا، سوئد بزرگ شد. او برای روزنامه سوئدی Helsingborgs Dagblad و برای مجله‌ی مردان سوئدی، می‌نوشت. کتاب‌های او جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های سوئد به حساب می‌آیند. او در سال ۲۰۱۲ با این اثر خود به عنوان یک رمان‌نویس شروع به کار کرد. بسیاری از شرکت‌های انتشاراتی نسخه‌ی خطی این کتاب را پیش از انتشار رد کرده بودند. این کتاب در سال ۲۰۱۳ به انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر شد. بکمن همچنین چندین کتاب دیگر از جمله «مادربزرگ سلام رساند و گفت متأسفم» و «بریت ماری اینجا بود» را به رشته‌ی تحریر درآورد.

در سال ۲۰۰۹ بکمن با ندا شفتی ازدواج کرد. کتاب دوم او، «تمام چیزهایی که پسرکوچولویم باید درباره جهان بداند»، بر اساس تجربیات خودش در زمینه‌ی پرورش فرزند است. او این کتاب را «راهنمای پرورش فرزند ناکارآمد» نامید و با ناشرش قرارداد کرد که این کتاب را منتشر کند به شرط آنکه کتاب مردی به نام اوه را منتشر کند.

اقتباس‌ها از رمان مردی به نام اوه

از کتاب مردی به نام اوه در سال ۲۰۱۵ یک نمایشنامه و همچنین یک فیلم اقتباس شده است. این کتاب پس از انتشار و ترجمه به زبان انگلیسی، به مدت ۴۲ هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز باقی ماند.

نقد کوتاه کتاب

ساختار روایی رمان مردی به نام اوه در وهله‌ی اول مخاطب را در جایگاهی قرار می‌دهد که گویا با شخصیت سفت و سختی به نام «اوه» مواجه است. در حالی که با روند فصل به فصل کتاب، و با مواجه شدن با گذشته‌ی شخصیت اول داستان، این را در می‌یابیم که پشت چنین شخصیتی، چهره‌ی غم‌دیده و منظمی قرار گرفته که با اتفاقات مختلفی دست و پنجه نرم کرده است. شاید به جرأت بتوان گفت که مخاطب در حین خواندن این اثر می‌تواند شاهد تغییر احساسات خودش شود و در موقعیت‌های مختلفی به جای شخصیت اول داستان خودش را قرار دهد.

بهترین ترجمه مردی به نام اوه

انتشارات چشمه این کتاب را با ترجمه‌ی خوب حسین تهرانی به چاپ رسانده است و آوانامه نسخه صوتی این ترجمه را تولید و منتشر کرده است. حسین تهرانی دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی هامبورگ است و ترجمه‌ی آثار ادبی از زبان آلمانی را از آن زمان انجام داده است. همچنین انتشارات نون این رمان را با ترجمه‌ی فرناز تیمورازف را منتشر کرده است.

شخصیت‌های اصلی کتاب صوتی مردی به نام اوه

«اوه»: شخصیت اصلی داستان است که ۵۹ سال دارد و در کودکی درگیر ماجراهای زندگی می‌شود و این ماجراها را تا این سن دنبال می‌کند.

«سونجا»: همسر اوه که شش ماه پیش از شروع داستان فوت می‌کند.

«پروانه»: همسایه‌ی زن ایرانی که با شوهر و دو فرزندش به سمت دیگر خیابان اوه نقل مکان می‌کنند.

«پاتریک»: همسر پروانه و مشاور فناوری اطلاعات.

«جیمی»: مرد جوانی که در خانه‌ای بین اوه و رون زندگی می‌کند. او دارای اضافه وزن است. تا زمان مرگ مادرش در آن خانه زندگی می‌کرد که چند سال پیش از شروع داستان است.

«رون»: رون و اوه با همسرهایشان در یک روز به محله‌ای که در آن زندگی می‌کردند نقل مکان کردند. همسرهایشان با هم دوست شدند و این دو مرد نیز به همین واسطه با هم معاشرت کردند.

جملاتی از کتاب صوتی مردی به نام اوه

همسرش به سرنوشت اعتقاد داشت. اینکه تمام مسیرهایی که آدم در زندگی‌اش طی می‌کند به نحوی به چیزی ختم می‌شوند که سرنوشت آدمیزاد را رقم می‌زنند. هربار که سونیا شروع می‌کرد به صحبت درباره‌ی این موضوع، اوه زیر لب چیز نامفهومی می‌گفت و خودش را سرگرم سفت کردن یک پیچ یا چیزی مشابه این می‌کرد. ولی هیچوقت گفته‌های همسرش را قطع نمی‌کرد. شاید برای او یک چیز سرنوشتش را رقم زده بود. ولی برای اوه آن چیز، یک نفر بود. یتیم شدن در شانزده سالگی کمی غیر معقول است. از دست دادن خانواده خیلی قبلتر از اینکه آدم خودش صاحب خانواده شود. در این شرایط نوع خاصی از تنهایی حاکم می‌شود...

معرفی نویسنده
عکس فردریک بکمن
فردریک بکمن

فردریک بکمن نویسنده، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مشهور سوئدی است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان موفق‌ترین نویسنده‌ی سوئد انتخاب شد و اغلب افراد نام او را به واسطه‌ی رمان مشهور و اثرگذارش، مردی به نام اوه شنیده‌اند. اگرچه بکمن امروزه به عنوان یکی از مشهورترین نویسندگان سوئدی شناخته شده است، با این حال مسیری که او در این راستا طی کرد مسیری پرپیچ‌وخم، قابل تامل و خواندنی است.

نظرات کاربران

امیرحسین
۱۳۹۷/۰۴/۲۸

من نه به رمان علاقه داشتم و نه به کتاب صوتی. ولی کامنت ها رو که خوندم به فکرم رسید که لااقل شب ها قبل از خواب یه مقداری داستان رو گوش بدم. تجربه خیلی خوبی بود. هم داستان زیبایی

- بیشتر
sahar
۱۳۹۷/۰۴/۱۰

صدای اقای ساطان زاده معرکه است من که عاشق صداشم

مهدی اسلامی
۱۳۹۸/۰۷/۲۹

کتاب مردی به نام اوه یکی از بهترین و روانترین کتابهایی که تاحالا خوندم و چه قدر از صدای آقایی آرمان سلطان زاده لذت بردم حتما پیشنهاد میکنم بهتون

مرضی حکمت
۱۳۹۷/۰۷/۲۹

بعد از مدت ها درگیر یک رمان شدم، نمی دونم بخاطر متن بی نظیر و با مزه خود کتاب بود یا بخاطر صدای گوینده ولی هرچه بود یک هفته ی جالب را با این کتاب صوتی گذراندم.راغب شدم کتاب های

- بیشتر
مهدی قناعت
۱۳۹۶/۱۲/۲۱

من روند کتاب را دوست داشتم همش پدرم جلو چشمم بود

arash
۱۳۹۷/۰۵/۳۰

من تمام کتاب های صوتی با صدای استاد سلطان زاده همیشه میگیرم،منتظر اجراهای بعدی هستم عالیه

cartoonist
۱۳۹۷/۰۶/۰۷

خیلی عالی؛چه داستان و روایتش، چه ترجمه، و چه صداپیشگی! بارها تو نظرات کتاب‌های گویای دیگه از آقای آرمان سلطان‌زاده تعریف کردم که دوباره گفتنش تکراریه. به نظرم نقطه قوت طاقچه نسبت به بقیه کتابخونه‌های آنلاین همین سری کتاب‌های گویای آقای

- بیشتر
Alireza
۱۳۹۷/۰۷/۲۱

واقعا جذاب بود، اصلا فکر نمیکردم اینقدر بتونه منو جذب کنه. صدا پیشگی و موزیک ها خیلی عالی.

منصوره
۱۳۹۷/۰۷/۰۲

عالیه، عالی، عالی، عالی

علی مرادبکلو
۱۳۹۸/۱۲/۲۸

سلام دوستان عزیز این کتاب صوتی را می توانید با صدای بهرام ابراهیمی به صورت رایگان از طریق ایران صدا دریافت کنید.

زمان

۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۷۰۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۷۰۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
۷۵,۶۰۰
۳۰%
تومان