دانلود کتاب صوتی خانه ام همین جاست با صدای نازیما حسینی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خانه ام همین جاست اثر گلستان جعفریان

دانلود و خرید کتاب صوتی خانه ام همین جاست

انتشارات:نشر سماوا
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خانه ام همین جاست

کتاب صوتی خانه ام همین جاست نوشتهٔ گلستان جعفریان است. گویندگی این کتاب صوتی را نازیما حسینی انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است؛ ناداستانی دربردارندهٔ خاطرات «افسانه قاضی‌زاده»طی ۳۴ روز بر مردم خوزستان چه گذشت؟

درباره کتاب صوتی خانه ام همین جاست

طی ۳۴ روز بر مردم خوزستان چه گذشت؟ کتاب صوتی خانه ام همین جاست مقطعی حساس از زندگی دختری خرمشهری را روایت کرده است؛ فردی که موقعیت خاص او باعث می‌شد تا رفتارهایی از خود نشان ‌دهد که در حالت عادی غیرمنتظره است. این ناداستان که هفت فصل دارد،  خاطرات «افسانه قاضی‌زاده» را در بر گرفته است؛ زندگی‌اش در دوران انقلاب ۱۳۵۷ در ایران و پخش اعلامیه و سپس جنگ. او به‌محض شروع جنگ، به یاری مجروحان در بیمارستان شهر رفته و از آنجا برای غسل و کفن شهیدان به قبرستان جنت‌آباد می‌رود. در روزهای دشوار حملهٔ عراق به خرمشهر و در شرایطی که اغلب زن‌ها شهر را ترک کرده‌اند، این دختر ۱۸ساله همراه با «پروانه» و «محمدجواد» (خواهر و برادرش) در شهر می‌ماند و کار رسیدگی به مجروحان را شروع می‌کند. خانوادهٔ او سوار بر وانتی پر از جمعیتِ همسایه‌ها شهر را ترک می‌کنند، اما او حاضر به ترک شهر نمی‌شود. افسانه در طول این مدت با صحنه‌های دردناکی مواجه می‌شود. او در کتاب صوتی «خانه‌ام همین‌جاست» از خاطرات دوران جنگ، مجروح‌ها، کشته‌ها و شهیدان، زنان و مردان و کودکان بی‌پناه، وضع بهداشت و اسکان جنگ‌زده‌ها سخن گفته است. طی ۳۴ روز بر مردم خوزستان چه گذشت؟ این ناداستان صوتی را بشنوید تا بدانید.

در یک تقسیم‌بندی می‌توان ادبیات را به دو گونهٔ داستانی و غیرداستانی تقسیم کرد. ناداستان (nonfiction) معمولاً به مجموعه نوشته‌هایی که باید جزو ادبیات غیرداستانی قرار بگیرد، اطلاق می‌شود. در این گونه، نویسنده با نیت خیر، برای توسعهٔ حقیقت، تشریح وقایع، معرفی اشخاص یا ارائهٔ اطلاعات و به‌دلایلی دیگر شروع به نوشتن می‌کند. در مقابل، در نوشته‌های غیرواقعیت‌محور (داستان)، خالق اثر صریحاً یا تلویحاً از واقعیت سر باز می‌زند و این گونه به‌عنوان ادبیات داستانی (غیرواقعیت‌محور) طبقه‌بندی می‌شود. هدف ادبیات غیرداستانی تعلیم هم‌نوعان است (البته نه به‌معنای آموزش کلاسیک و کاملاً علمی و تخصصی که عاری از ملاحظات زیباشناختی است)؛ همچنین تغییر و اصلاح نگرش، رشد افکار، ترغیب یا بیان تجارب و واقعیات از طریق مکاشفهٔ مبتنی بر واقعیت، از هدف‌های دیگر ناداستان‌نویسی است. ژانر ادبیات غیرداستانی به مضمون‌های بی‌شماری می‌پردازد و فرم‌های گوناگونی دارد. انواع ادبی غیرداستانی می‌تواند شامل این‌ها باشند: جستارها، زندگی‌نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، کتاب‌های علمی - آموزشی، گزارش‌های ویژه، یادداشت‌ها، گفت‌وگوها، یادداشت‌های روزانه، سفرنامه‌ها، نامه‌ها، سندها، خاطره‌ها و نقدهای ادبی.

شنیدن کتاب صوتی خانه ام همین جاست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ناداستان معاصر ایران و قالب خاطرات جنگ ایران و عراق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی خانه ام همین جاست

«وقتی در اولین روزهای پاییز ۱۳۵۹ هواپیماهای عراقی بمب‌های خود را روی خانه‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌های خرمشهر ریختند، افسانه ۱۸ سال بیشتر نداشت. او بدون لحظه‌ای تامل چادرش را سر می‌کند، بند کتانی‌هایش را می‌بندد و با وجود نگرانی‌های پدر و مادرش به کوچه‌ها و خیابان‌های بمباران‌شده می‌شتابد. وقتی به خودش می‌آید می‌بیند که در دل جنگ فرو رفته ‌است. اینکه او چه دیده و چه کشیده است را با خواندن کتاب دریابید.»

نظرات کاربران

کاربر 8762316
۱۴۰۳/۰۴/۲۷

کتاب عالی و روانی بود بی شیله پیله خاطرات را تعریف کرد

زمان

۳ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۲۸۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۲۸۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان