دانلود کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت با صدای حسین نصیری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت اثر یوسف یزدانی

دانلود و خرید کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

معرفی کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت نوشتهٔ یوسف یزدانی است. حسین نصیری، پورنگ بهادر و نواب نصیری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات گیوا آن را منتشر کرده است. نویسنده‌ٔ این کتاب صوتی با تکیه بر نوشته‌های صادق هدایت، تلاش کرده گفت‌و‌گویی خیالی را با او داشته باشد و پاسخ پرسش‌های خود را بر اساس مسیر فکری هدایت و شناخت‌ خود از آثار، زندگی و شخصیت او پیدا کند.

درباره کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

صادق هدایت یکی از چهره‌های ادبی شناخته شده و مورد احترام روشن‌فکران بوده است. او چهره‌ای است که در نوشته‌هایش، زمانهٔ  خود را منعکس می‌کرد. با مطالعهٔ آثار این نویسندهٔ مشهور می‌توانیم با غم‌ها و دغدغه‌‌های او آشنا شویم. بسیاری این نویسنده، مترجم و روشن‌فکر ایرانی را از بنیان‌گذران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند. سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۴ برای هدایت دورانی پربار محسوب می‌شود. او در این مدت، آثار تحقیقی و داستانی بسیاری انتشار داد؛ از جملهٔ این آثار می‌توان به مجموعهٔ «انیران»، مجموعه داستان‌های کوتاه «سایه‌روشن»، نمایشنامهٔ «مازیار» با مقدمهٔ مجتبی مینوی، «کتاب مستطاب وغ‌وغ ساهاب» با همکاری مسعود فرزاد، مجموعه داستان‌های کوتاه «سه قطره خون» و چندین داستان کوتاه دیگر نظیر «گرداب»، «دون ژوان کرج»، «مردی که نفسش را کشت»، «صورتک‌ها»، «چنگال»، «لاله»، «آفرینگان»، «طلب آمرزش»، «محلل»، «مرده‌خورها»، «عروسک پشت پرده»، چاپ نخست «علویه‌خانم» و همچنین سفرنامهٔ «اصفهان نصف جهان» اشاره کرد. صادق هدایت در دوران اقامت خود در بمبئی در هند، اثر معروف خود «بوف کور» را که در پاریس نوشته بود، پس‌از اندکی دگرگونی، با دست بر روی کاغذ استنسیل نوشته و به‌صورت پلی‌کپی در ۵۰ نسخه منتشر کرد. این نویسندهٔ سرشناس ایرانی سرانجام در ۱۹ فروردین ۱۳۳۰ در آپارتمان اجاره‌ای‌اش در خیابان شامپیونه، واقع در پاریس، با گاز خودکشی کرد.

یوسف یزدانی در کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت زندگی‌نامه و بخشی از خاطرات صادق هدایت را بیان کرده است. او با طرحی مجموعه‌از پرسش‌ها، گفت‌وگویی خیالی با صادق هدایت می‌سازد؛ گفت‌وگویی که می‌تواند شناخت ما از هدایت را افزایش دهد.

شنیدن کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران آثار، تفکر و زندگی صادق هدایت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی گفت و گو با صادق هدایت

«در نقد و تفسیرِ زندگی، افکار، روحیات، جهان‌بینی و ناامیدی و بدبینی صادق هدایت و آثارش، هزاران صفحه نوشته‌اند و هزار تعبیر و تفسیر به دست داده‌اند. چه بسیار کسانی که او را متهم کرده‌اند به مرگ‌اندیشی و مداحِ مرگ بودن! و چه بسیار افراد مغرض و کج‌اندیشی که خواسته‌اند اندیشه‌ها و شخصیت او را سرکوب یا آلوده کنند! اما جاودانه‌گی هدایت و اندیشه‌هاش به ثبوت رسیده و تا انتهای تاریخِ پر دردسر و طولانی اندیشه‌های بشری خواهد بود، خواهد زیست و پرده‌ها را همچنان فرو خواهد ریخت و حقیقت‌های پنهان و واقعیت‌های تحریف شده را دوباره و هزار‌باره نشان خواهد داد. چرا که دردهای فلسفی بشر با اندکی تفاوت مثل هم‌اند.

«... آیا روزی به اسرار این اتفاقات ماوراءطبیعی، این انعکاس سایة روح، که در حالت اغماء و برزخ، بین خواب و بیداری جلوه می‌کند، کسی پی خواهد برد؟»

هدایت، هم‌زمان با جنبشِ آزادی‌خواهی و مشروطه‌طلبی، چشم به دنیایی می‌گشاید که به گفته‌ی خودش، پر از فقر، بدبختی، درماندگی و درندگی است. او بر خلاف دیگر افراد خانواده، دچار نوعی حساسیت شدید در برابر پستی‌ها و پلشتی‌ها و بدبختی‌های جامعه‌اش بود و اعتقاد داشت، اگر در دنیا جاهای به خصوصی برای عیش و نوش و خوش‌گذرانی وجود دارد، در عوض فلاکت و بی‌چارگی همه جا یافت می‌شوند. و مردی این چنین، همیشه و در همه حال، دنبال یافتن چراها و چگونگی‌های زندگی بود تا مگر دلیلی برای ادامه‌ی حیاتِ پر دردسرش پیدا کند. چه! به گفته‌ی نیچه: «هر کس چرایی زندگی را دریابد، با هر چه‌گونه‌ای خواهد زیست.»

و هدایت بی‌دلیل و چرا نمی‌توانست با چگونه‌‌های متفاوت و گاه متضاد کنار بیاید و با خود و جهانِ پیرامون‌اش سازش کند. سرانجام روحِ بی‌قرار و جست و جوگر و خسته‌اش، پوسته را دراند و بی‌رحمانه قیام کرد بر علیه خود و در اوج خودستیزی آگاهانه، در ادامه‌ی خزیدن‌هاش به درونِ پرآشوبش، یک بار برای همیشه، خود را از چنگال‌های پولادین زندگی رهاند تا مگر آرام گیرد.

این جهان زندان و ما زندانیان

بشکن این زندان و خود را وارهان»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۲۶۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۲۶۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۹,۹۰۰
تومان