دانلود و خرید کتاب گفت و گو با صادق هدایت یوسف یزدانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفت و گو با صادق هدایت اثر یوسف یزدانی

کتاب گفت و گو با صادق هدایت

نویسنده:یوسف یزدانی
انتشارات:انتشارات گیوا
امتیاز:
۲.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گفت و گو با صادق هدایت

کتاب گفت و گو با صادق هدایت اثر یوسف یزدانی در انشارات گیوا به چاپ رسیده است. نویسنده‌ی این کتاب با اشراف بر نوشته‌های صادق هدایت، تلاش کرده گفت و‌ گویی خیالی را با او داشته باشد و پاسخ پرسش‌های خود را بر اساس مسیر فکری هدایت و شناخت‌اش از آثار، زندگی و شخصیت او جواب دهد. 

درباره کتاب گفت و گو با صادق هدایت

صادق هدایت یکی از چهره‌های ادبی شناخته شده و مورد احترام روشن فکران و نسل جوان و معترض است؛ چهره‌ای که نوشته‌هایش انعکاس زمانه‌اش است و ما را با غم و دغدغه‌ فرهیخته‌ی روزگار خود آشنا می‌کند؛ نویسنده‌ای که ما را وا می‌دارد به سرانجام هر آغازی بیاندیشیم و بدون تفکر دست به کاری نزنیم. همچنین می‌آموزد درد جامعه‌ خود را بگوییم و از چیزی نترسیم و قلم خود را در قید و بند چیزی و کسی گرو نگذاریم.

کتاب گفت و گو با صادق هدایت کاری نو و تاثیرگذار است که نگاهی متفاوت به خواننده می‌دهد؛ کتابی که می‌تواند علاقه‌مندان به هدایت را امیدوار کند تا صفحه‌ای جدید در تاریخ ادبیات معاصر باز کنند و دوباره درباره‌ی هدایت قلم بزنند.

 خواندن کتاب گفت و گو با صادق هدایت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 تمامی علاقه‌مندان به آثار،  تفکر و زندگی صادق هدایت مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب گفت و گو با صادق هدایت

در نقد و تفسیرِ زندگی، افکار، روحیات، جهان‌بینی و ناامیدی و بدبینی صادق هدایت و آثارش، هزاران صفحه نوشته‌اند و هزار تعبیر و تفسیر به دست داده‌اند. چه بسیار کسانی که او را متهم کرده‌اند به مرگ‌اندیشی و مداحِ مرگ بودن! و چه بسیار افراد مغرض و کج‌اندیشی که خواسته‌اند اندیشه‌ها و شخصیت او را سرکوب یا آلوده کنند! اما جاودانه‌گی هدایت و اندیشه‌هاش به ثبوت رسیده و تا انتهای تاریخِ پر دردسر و طولانی اندیشه‌های بشری خواهد بود، خواهد زیست و پرده‌ها را همچنان فرو خواهد ریخت و حقیقت‌های پنهان و واقعیت‌های تحریف شده را دوباره و هزار‌باره نشان خواهد داد. چرا که دردهای فلسفی بشر با اندکی تفاوت مثل هم‌اند.

«... آیا روزی به اسرار این اتفاقات ماوراءطبیعی، این انعکاس سایة روح، که در حالت اغماء و برزخ، بین خواب و بیداری جلوه می‌کند، کسی پی خواهد برد؟»

هدایت، هم‌زمان با جنبشِ آزادی‌خواهی و مشروطه‌طلبی، چشم به دنیایی می‌گشاید که به گفته‌ی خودش، پر از فقر، بدبختی، درماندگی و درندگی است. او بر خلاف دیگر افراد خانواده، دچار نوعی حساسیت شدید در برابر پستی‌ها و پلشتی‌ها و بدبختی‌های جامعه‌اش بود و اعتقاد داشت، اگر در دنیا جاهای به خصوصی برای عیش و نوش و خوش‌گذرانی وجود دارد، در عوض فلاکت و بی‌چارگی همه جا یافت می‌شوند. و مردی این چنین، همیشه و در همه حال، دنبال یافتن چراها و چگونگی‌های زندگی بود تا مگر دلیلی برای ادامه‌ی حیاتِ پر دردسرش پیدا کند. چه! به گفته‌ی نیچه: «هر کس چرایی زندگی را دریابد، با هر چه‌گونه‌ای خواهد زیست.»

و هدایت بی‌دلیل و چرا نمی‌توانست با چگونه‌‌های متفاوت و گاه متضاد کنار بیاید و با خود و جهانِ پیرامون‌اش سازش کند. سرانجام روحِ بی‌قرار و جست و جوگر و خسته‌اش، پوسته را دراند و بی‌رحمانه قیام کرد بر علیه خود و در اوج خودستیزی آگاهانه، در ادامه‌ی خزیدن‌هاش به درونِ پرآشوبش، یک بار برای همیشه، خود را از چنگال‌های پولادین زندگی رهاند تا مگر آرام گیرد.

این جهان زندان و ما زندانیان

بشکن این زندان و خود را وارهان


نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۱/۰۴/۱۸

بی نظیر بود. مشخصه که نویسنده با روحیات صادق هدایت آشنایی زیادی داشته که به سوالات این کتاب پاسخ های عمیقی داده است.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۷۱۸٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۶,۹۰۰
تومان