دانلود کتاب صوتی جدال جهان بینی ها با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جدال جهان بینی ها اثر دیپاک چوپرا

دانلود و خرید کتاب صوتی جدال جهان بینی ها

معرفی کتاب صوتی جدال جهان بینی ها

کتاب صوتی جدال جهان بینی ها نوشتهٔ دیپاک چوپرا و لئونارد ملودینو و ترجمهٔ مرتضی گرجیان است. تایماز رضوانی و فریاد موسویان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است. این کتاب دو دیدگاه «تمرکز بر روی تجربهٔ ذهنی» و «جهان فیزیکی و نظریه‌های ریاضی» را در مقابل هم قرار می‌دهد و سپس استدلال‌هایی از هر دو رویکرد را برای مخاطب روشن می‌کند.

درباره کتاب صوتی جدال جهان بینی ها

کتاب صوتی جدال جهان بینی ها به برخورد دو نوع جهان‌بینی مختلف می‌پردازد. در این کتاب دیپاک چوپرا و لئونارد ملودینو به‌شکل متقاعدکننده‌ای دربارهٔ جهان‌بینی خاص خود بحث می‌کنند. هریک از آنان دیدگاهی دارد که در تضاد با دیدگاه دیگری است، اما شاید خواننده با شنیدن این اثر دریابد که علم و عالم ماورائی دو روی یک سکهٔ کوانتومی هستند. چوپرا و ملودینو در «جدال جهان‌بینی‌ها» در تلاشند تا از دیدگاه‌هایشان دفاع کنند. با اینکه آن‌ها در بسیاری از موضوعات با هم اختلاف‌نظر دارند، موضوعات مورد اختلاف را به یکدیگر یادآوری می‌کنند و در تلاش برای یافتن اشتراک میان عقایدشان هستند. این تلاش‌، نویدی است تا شکاف میان علم و عالم ماورائی کاهش یابد. در این کتاب صوتی، لئونارد ملودینو به‌عنوان یک دانشمند و ریاضی‌دان بر این باور است که فیزیک می‌تواند آفرینش جهان هستی را از طریق قوانین طبیعت و بدون دخالت خداوند، توضیح دهد. برای دیپاک حقیقت در هوشیاری و خودآگاهی نهفته است. نتیجهٔ این جدال چه می‌شود؟ بشنوید تا بدانید.

شنیدن کتاب صوتی جدال جهان بینی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران فلسفهٔ علم و پژوهشگران حوزهٔ هستی‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی جدال جهان بینی ها

«همه ما از آن‌چه‌که در معرض خطر قرارگرفته به‌خوبی آگاهیم: آینده قابل پیش‌بینی، سایه ترسناکی بر سرمان افکنده است. راه‌حل استاندارد برای مقابله با مصیبت حاضر نیز ارائه شده و برای همه ما کاملاً آشنا است. علم همراه با فناوری‌های نو ما را نجات خواهد داد ــ علم راه‌حلی برای برگرداندن محیط‌زیست، جایگزینی سوخت‌های فسیلی، درمان ایدز و سرطان و برای پایان‌دادن به تهدید قحطی ارائه خواهد داد. یک راه‌حل علمی در همین گوشه و کنار وجود دارد. اما سوال این است، آیا علم وعده‌ای برای نجات ما از دست خودش نیز ارائه می‌دهد؟ و چرا ما باید به چنین وعده‌ای اعتماد کنیم؟ جهان‌بینی‌ای که بر دین غلبه کرده و ماهیت زندگی را مادی می‌داند، به‌معنای واقعی کلمه، ما را در مسیری قرار داده که انتهای آن بن‌بست است.

اگرچه به‌شکل معجزه‌آسایی توانسته‌ایم آلودگی‌ها و ضایعات را حذف کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم برای نسل‌های آتی، مدل بهتری برای زندگی، به‌غیر از همان مدلی که باعث شکست ما شده است، ارائه کنیم. یعنی همان مصرف بی‌حد و اندازه، بهره‌کشی از منابع طبیعی و خلاقیت اهریمنانه برای جنگ. همان‌گونه که یک جوان دانشجوی چینی با زبانی تلخ از جهان غرب انتقاد کرده است: «شما همه خوراکی‌های ضیافت را بالا کشیده‌اید و هم‌اکنون به ما قهوه و دسر تعارف می‌کنید، اما از ما می‌خواهید که پول کل غذا را بپردازیم.»

دین اگرچه قبلاً شانس حل این مشکل را داشته، اما هم‌اکنون، تنها عالم ماورائی می‌تواند این مشکل را حل کند. ما باید به منشاء دین برگردیم. منشاء دین خداوند نیست. بلکه منشاء آن، هوشیاری و خودآگاهی است. آموزگاران بزرگی که هزاران سال پیش زندگی می‌کردند، به‌غیر از باور به قدرتی مافوق، اصل بسیار اساسی‌تری را پیشنهاد کرده‌اند. آن‌ها طرز نگاهی به واقعیت را پیشنهاد کرده‌اند که با واقعیت بیرونی و وجود مادی محدود آغاز نمی‌شود بلکه با خرد و تقربی درونی به‌سوی آگاهی بیکران همراه است. جالب این است که مسیح، بودا و دیگر فرزانگان هم دانشمند بودند. آن‌ها نیز روشی برای کشف معرفت داشتند که دقیقاً مطابق با علم جدید است. در ابتدا فرضیه‌ای وجود داشت، یک ایده که نیازمند آزمون بود. سپس امتحانی برای مشاهده درستی فرضیه. سرانجام، بررسی دقیق و ارائه کشفیات جدید به سایر پژوهش‌گران و درخواست از آن‌ها برای تکثیر و بازآفرینی همین کشف.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۳۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۲۳۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۳,۰۰۰
تومان