دانلود کتاب صوتی بیژن و منیژه با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بیژن و منیژه اثر جعفر مدرس صادقی

دانلود و خرید کتاب صوتی بیژن و منیژه

گوینده:حسن همایی
امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی بیژن و منیژه

کتاب صوتی بیژن و منیژه رُمانی نوشتهٔ جعفر مدرس صادقی و با صدای حسن همایی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی بیژن و منیژه

ممکن است شما عنوان کتاب را دیده باشید و خیال کرده باشید با یک اثر کلاسیک و مرتبط با ادبیات کهن فارسی طرفید، مشابه آنچه در کتاب فردوسی خوانده‌ایم اما باید بدانید با یک رمان کاملا معاصر مواجه شده‌اید که نه تنها یک بازه زمانی سی‌چهل ساله را مرور می‌کند، بلکه سرشار از احساسات آشنا مربوط به بشر مدرن است و البته ربط بسیار زیادی به این واژه زیبا دارد: عشق! و جالب است بدانید این اثر، تندیس بهترین رمان سومین دورهٔ جایزهٔ روزی روزگاری را از آن خود و نویسنده کرده است.

مهاجران معمولا برمی‌گردند؛ هر یک به دلیلی. در «بیژن و منیژه»، اردلان داستان ما که به دلایل مختلفی از جمله مرگ مادر و ازدواج خواهرزاده‌ها و ... بلیت پرواز تهران را نخریده، این بار به خاطر خاکسپاری پدرش برمی‌گردد و با دوست دوران کودکی‌اش سعید که راوی داستان هم به حساب می‌آید، دمخور می‌شود. آنها گذشته‌های دور خود را مرور می‌کند و در جریان این خاطره‌بازی مخاطب را هم به بحر لذت می‌برند. شما زبان را هم به این جذابیت‌ها بیفزایید؛ زبانی شفاف كه مطابق سنت تاریخی رمان، صرفا قرار است كه به بازتاب واقعیت بپردازد، اما چنان به ذات زبان روزمره نزدیک می‌شود كه خاصیت شاعرانگی نیز پیدا می‌کند.

این کتاب، حاصل زبان داستانی است كه در آن گیر نمی‌كنید ولی عجیب گیراست. در واقع مثل شیشه‌ای شفاف است كه جهان داستان را از طریق آن می‌بینید و همزمان از شیشه نگاره لذت می برید!

داستان این کتاب، حول محور مثلثی عشقی می‌چرخد. عشق نوجوانی كه پس از گذر ایام و با شروع رمان، با در كنار هم قرار گرفتن سعید (راوی)، اردلان و هما (بنفشه) بار دیگر زنده می‌شود. بخشی از جذابیت بیژن و منیژه به ریتم تند و گاه متغیر روایت آن برمی‌گردد در كنار ریتم، آنچه كه این روایت بدون پیشرفت را شنیدنی می‌سازد، به كارگیری (هرچند كمرنگ) كشش داستانی است. این مسئله به ویژه در پایان این رمان به چشم می‌خورد؛ در اینجا سعید مطابق مضمون اصلی اثر كه یادآوری خاطرات است، از تغییرات محله‌شان به نحوی كشاف و آمارگیرانه یاد می‌كند.

روی هم رفته «بیژن و منیژه» شما را به یک طهران‌شناسی مختصر و مردم‌شناسی مفصل رهنمون می‌شود و از این نظر، یک رمان منحصر به فرد است.

رمان «بیژن و منیژه» نوشتهٔ جعفر مدرس صادقی، به روایت حسن همایی شنیداری شده است و مهدی زارع با یک تیم هفت نفره آهنگسازی اختصاصی این اثر را بر عهده داشته‌اند. مهدی زارع برای این اثر صوتی از سازهای ویلن، پیانو، کمانچه، سازهای الکترونیک و... استفاده کرده تا شنیدن این اثر را برایمان دلنشین‌تر کند.

شنیدن کتاب صوتی بیژن و منیژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران داستان‌های ایرانی و سبک مدرس صادقی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

مژگان
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

نشخوار ذهنی یک نویسنده دیوانه حیف زمانیکه گذاشتم

زمان

۵ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۲۸۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۲۸۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان