دانلود کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا با صدای متین بختی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا اثر متین بختی

دانلود و خرید کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا

گوینده:متین بختی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا

کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا نوشتهٔ مسعود زنجانی و با صدای متین بختی است و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی براساس فصلنامه فرهنگی هنری نگاه آفتاب ـ شماره اول ـ پاییز ۱۳۹۹ است.

درباره کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا

آیا مولوی و آثارش تنها به کار قرن هفتمی‌ها می‌آید یا در قرن معاصر هم می‌توانیم از آن استفاده کنیم؟

فصلنامه‌ فرهنگی هنری «نگاه آفتاب» سعی می‌کند میراث مولوی را با جهان امروز پیوند بزند. پس در مسیر پیوند این دو جهان، به سراغ چهره‌های دیروز و امروز می‌رود. کسانی که عمر خود را پای پژوهش‌های مختلف دربارهٔ مولوی و آثارش صرف کرده‌اند. آن‌ها با رمزگشایی از حکمت‌های مولوی، درک متفاوتی از جهان او را به ما نشان می‌دهند.

در مقاله «نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه‌ مولانا»، با صدای متین بختی، لذت بر جان گوش‌هایتان می‌نشیند، زیرا نگاه به غم و شادی نه‌تنها در شعر مولوی که در زندگی خودتان هم تغییر می‌کند.

«بر همگان گر ز فلک زهر ببارد همه شب

من شکر اندر، شکر اندر، شکر اندر، شکرم»

درست است، مولانا همان شاعری است که در توصیف تیره‌ترین و تلخ‌ترین روزگاران تاریخ می‌گوید: «بر همگان گر ز فلک زهر ببارد همه شب» و در بیت بعد تاکید و تکرار می‌کند که «من شکر اندر‌، شکر اندر،‌ شکر اندر، شکرم».

در مقاله «نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا» مسعود زنجانی به این سؤال می‌پردازد که چطور، در اوضاعی که از آسمان زهر می‌بارد بر زمین و همگان در حال زجر کشیدن هستند، مولانا از حال‌و‌هوای متفاوت خودش برایمان می‌گوید؛ حال و هوایی که گوییی بر آن نه زهر می‌بارد و نه سختی پیش پایش می‌آورد.

این شاعر چطور می‌تواند همچنان با دیدن رنج دیگران حال خود را خوش و خرم توصیف کند و خود را جدا از جامعه‌ٔ پیرامونش بشناسد؟ مگر آسمانی که بر سر مولوی‌ست، آسمان دیگری است و بر آن زهر نمی‌بارد؟

مسعود زنجانی، از خلال طرح این پرسش‌ها، ما را به جهان‌بینی جدیدی در نسبت با مشکلات زندگی می‌رساند، که از اندیشه‌ مولوی وام گرفته است.

نوین کتاب قصد دارد در یک مجموعه‌‌ شنیداری، مقالاتی از فصلنامه فرهنگی هنری «نگاه آفتاب» را، با سردبیری سید هدایت جلیلی، امیر یوسفی و پژمان موسوی منتشر کند. در پاییز ۱۳۹۹، مقاله «نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه‌ مولانا»، به قلم مسعود زنجانی، در شماره‌ٔ اول این نشریه نوشته شده است. این مقاله را با صدای گیرای متین بختی می‌شنوید.

شنیدن کتاب صوتی نسبت غم و شادی در شعر و اندیشه مولانا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران اشعار مولانا پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۸ دقیقه

حجم

۳۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۸ دقیقه

حجم

۳۵٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان