دانلود کتاب صوتی اسکار وایلد با صدای ملیحه شبانیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسکار وایلد اثر اسکار وایلد

دانلود و خرید کتاب صوتی اسکار وایلد

نویسنده:اسکار وایلد
انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۳.۰از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسکار وایلد

کتاب صوتی اسکار وایلد نوشتهٔ اسکار وایلد و ترجمهٔ طلیعه خادمیان است. ملیحه شبانیان گویندگی این مجموعه افسانهٔ صوتی ایرلندی را انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اسکار وایلد

«افسانه‌» از لحاظ ادبی به سرگذشت یا رویدادی خیالی از زندگی انسان‌ها، حیوانات، پرندگان یا موجودات خیالی مانند دیو و پری و غول و اژدها گفته می‌شود که با رمز روایت ‌می‌شود. افسانه‌ها به دوران کودکی بشر تعلق دارند؛ شاید به همین دلیل است که هم کودکان و هم بزرگترها آن‌ها را دوست دارند. شاید بتوان گفت هیچ‌ چیز بهتر از افسانه‌ها نمی‌تواند ما را با پدران و مادران باستانی و نیاکانمان پیوند دهد. وقتی افسانه‌ای می‌خوانیم مانند این است که سال‌ها است با انسان‌ها، سرزمین‌ها و ماجراهایی که در آن‌ها اتفاق می‌افتد، آشنا هستیم. کتاب صوتی اسکار وایلد (افسانه‌های مردم دنیا)، ۵ افسانه از میان داستان‌های «اسکار وایلد» را در بر گرفته است. اُسکار وایْلْد در قصه‌هایش با خلق شخصیت‌های عجیبی که گاه صفاتی بسیار اغراق‌آمیز دارند، انسان را به فکر وا می‌دارد. عنصر «خیال» در همهٔ آثار این نویسندهٔ ایرلندی جایگاه ویژه‌ای دارد. او با خیال خود، خوانندگان داستان‌هایش را از جهان واقعیت بیرون می‌کشد و به دنیایی که دوست دارد می‌برد.

شنیدن کتاب صوتی اسکار وایلد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی ایرلند و قالب افسانه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اسکار وایلد

اسکار وایلد با نام کامل «اسکار فینگال ولیز وایلد» متولد ۱۶ اکتبر ۱۸۵۴ است و در ۳۰ نوامبر ۱۹۰۰ از دنیا رفته است. پدر و مادر وایلد، از طبقهٔ روشنفکر و تحصیل‌کردهٔ ایرلند بودند و این زمینه‌ای شد تا او به‌سرعت و در کودکی، آلمانی و فرانسوی را به‌خوبیِ انگلیسی بیاموزد. او در جوانی به کالج ترینیتی در دوبلین رفت و پس از آن در دانشگاه آکسفورد در انگلستان و در رشتهٔ ادبیات کلاسیک تحصیل کرد. او پس از دانش‌آموختگی، مدتی را در انگلیس و فرانسه و آمریکا گذراند. اسکار وایلد چاپ اشعار و نوشته‌هایش در مجلات دانشگاهی را از دوران دانشجویی آغاز کرد. در سال ۱۹۰۰ و در ۴۶سالگی، درحالی‌که از بیماری مننژیت و تنهایی و انزوا رنج می‌برد، در پاریس درگذشت. آل‌پاچینو، بازیگر و کارگردان مشهور آمریکایی با الهام از یکی از نمایشنامه‌های اسکار وایلد به نام «سالومه» که در زمان زندگی وایلد، اجازهٔ انتشار در انگلیس نداشت، یک مستند - درام به نام «وایلد سالومه» دربارهٔ زندگی او ساخته است که در جشنوارهٔ ونیز جایزه گرفت. اُسکار وایْلْد در قصه‌هایش با خلق شخصیت‌های عجیبی که گاه صفاتی بسیار اغراق‌آمیز دارند، انسان را به فکر وا می‌دارد. عنصر «خیال» در همهٔ آثار این نویسندهٔ ایرلندی جایگاه ویژه‌ای دارد. او با خیال خود، خوانندگان داستان‌هایش را از جهان واقعیت بیرون می‌کشد و به دنیایی که دوست دارد می‌برد. او به نگارش داستان، نمایشنامه، شعر و نثر پرداخته است. از آثار مشهور این نویسنده می‌توان به «غول خودخواه»، «ابوالهول»، «سالومه»، «تصویر دوریان گری» و «اهمیت جدی‌بودن» اشاره کرد.

معرفی نویسنده
عکس اسکار وایلد
اسکار وایلد
ایرلندی | تولد ۱۸۵۴ - درگذشت ۱۹۰۰

اسکار فینگل اُ. فِلاهرتی ویلز وایلد، نویسنده و شاعر ایرلندی، در شانزدهم اکتبر سال ۱۸۵۴ در شهر دوبیلن زاده شد. پدرش، سِر ویلیام وایلد، مردی فرهنگ‌دوست بود که به پیشه‌ی چشم‌پزشکی اشتغال داشت و مهارت او در طبابت، او را به مقام چشم‌پزشک مخصوص ملکه نائل نموده بود. او هم‌چنین یکی از عتیقه‌شناسان برجسته‌ی ایرلند نیز به شمار می‌رفت. مادر اسکار، جین وایلد، شاعر و مترجمی سرشار از شور ملی بود که با نام مستعار اسپرانزا در دهه‌ی ۱۸۴۰، از آرمان‌های استقلال‌طلبانه‌ی ایرلند علیه انگلستان حمایت می‌کرد؛ هرچند امروزه اغلب به‌واسطه‌ی ترجمه‌ی آثار الکساندر دوما و آلفونس دولامارتین شناخته می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۲۰۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۲۰۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان