دانلود کتاب صوتی منظومه لیلی و مجنون با صدای فرید حامد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی منظومه لیلی و مجنون اثر نظامی گنجوی

دانلود و خرید کتاب صوتی منظومه لیلی و مجنون

نویسنده:نظامی گنجوی
گوینده:فرید حامد
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی منظومه لیلی و مجنون

کتاب صوتی «منظومه لیلی و مجنون» اثری است از نظامی گنجوی که استودیو نوار آن را با گویندگی فرید حامد منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی منظومه لیلی و مجنون

نظامی را از بزرگ‌ترین داستان‌سرایان و منظومه‌سرایان عاشقانۀ ادبیات فارسی می‌دانند. سروده‌های نظامی از قدیم به خمسۀ نظامی یا پنج گنج مشهور بوده است که به ترتیب زیر سروده شده‌اند:

مخزن‌الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت‌پیکر و اسکندر‌نامه که شامل ۲بخش شرف‌نامه و اقبال‌نامه است.

لیلی و مجنون سومین مثنوی از مجموعهٔ خمسهٔ نظامی است که بن‌مایه‌های آن برگرفته از افسانه‌ها و اشعار فولکلور عربی است. وزن این مثنوی جدید است و پس از نظامی شاعران زیادی در این وزن اشعار عاشقانه سرودند. سرودن این قصهٔ عاشقانه ۴ ماه زمان برده است. نظامی در سرودن این منظومه به منابع عربی هم نظر داشته است.

لیلی و مجنون ۲ نوجوان نابالغ هستند که در مکتب‌خانه به هم دل می‌بندد. پسر به خواستگاری می‌رود اما نتیجه‌ای نمی‌گیرد و حتی منجر به جنگ بین دو قبیله می‌شود. لیلی را به مرد ثروتمندی شوهر می‌دهند اما لیلی بیمار و افسرده حاضر به زناشویی نمی‌شود و شوهر هم از ناراحتی او دق می‌کند.

کتاب صوتی منظومه لیلی و مجنون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به دوستداران اشعار کهن فارسی پیشنهاد می‌شود.

درباره نظامی گنجوی

نظامی را از بزرگ‌ترین داستان‌سرایان و منظومه‌سرایان عاشقانۀ ادبیات فارسی به سبک وی که خاص محیط ایران آن روزگاران است، سبک آذربایجانی یا سبک ارانی نامیده‌اند. از ویژگی‌های این سبک به کار بردن مضامین نادر و نامأنوس و قدرت بالای ترکیب آفرینی است. سروده‌های نظامی از قدیم به خمسۀ نظامی یا پنج گنج مشهور بوده است که به تاریخ سرودنشان این گونه‌اند:

مخزن الاسرار، خسرو و شیرین، لیلی و مجنون، هفت پیکر و اسکندر نامه که شامل دو بخش شرفنامه و اقبال نامه است.

لیلی و مجنون، سومین منظومۀ نظامی است که هشت سال پس از سرودن خسرو و شیرین، به فرمان پادشاه شروان، این قصه در مدت چهار ماه به نظم در می‌آید. داستان این منظومه واقعی است و ماجرای دلدادگی و عشق مجنون (قیس بن معاذ) از قبیلۀ بنی عامر به لیلی دختری از قبیلۀ بنی سعد است. به نظر می‌رسد اصل ماجرا مربوط به قرن اول هجری و عصر امویان باشد. نظامی در خلال پرداختن به داستان، از مضامین اخلاقی و پند و اندرز بهره گرفته است.

به منظور آشنایی جوانان امروزی با متون ادبی کهن، داستان این اثر به همت مرتضی رشیدی آشجردی و علی اکبر احمدی دارانی با نثری ساده و روان تلخیص و بازنویسی شده است.

معرفی نویسنده
نظامی گنجوی
ایرانی

نظامی گنجوی -که امروزه یکی از ارکان ادبیات فارسی به شمار می‌رود- نه‌تنها شاعری منحصربه‌فرد، بلکه از سرآمدان روزگار خود در زمینه‌ی علوم عقلی و نقلی، از فلسفه‌ و کلام تا فقه و ادبیات عرب و حتی نجوم بوده و این تبحر در شعر او نیز نمود یافته است. در واقع نظامی را می‌توان حکیمی دانست که آتش نهفته در جانش، شاعری‌اش آموخت و از او داستان‌سرایی قهار ساخت که روایات منظومش سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل گشت و تاریخ ادبیات غنایی پارسی را به پیش و پس‌ازخود تقسیم کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۵۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۴۵۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۳۸,۵۰۰
۳۰%
تومان