دانلود کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی با صدای سبحان اکرامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی اثر لوک فری

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

نویسنده:لوک فری
انتشارات:آوانامه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی نوشتهٔ لوک فری و ترجمهٔ عرفان ثابتی است. سبحان اکرامی گویندگی این کتاب فلسفی صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی

لوک فری (Luc Ferry) در کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی بر این باور است که مدرنیته و ظهور انسان‌گرایی سکولار در اروپای قرن هجدهم، جست‌وجوی معنا و امر مقدس را از میان نبرده است؛ بلکه هر دو را از طریق فرایندی دوگانه دیگرگون کرده است. به اعتقاد این نویسنده، تلاش‌های کلیسای کاتولیک برای طرد جزم‌اندیشی و ترجمهٔ سنت دینی به زبان معاصر، شاهدی بر انسانی‌سازی امر الهی به شمار می‌رود و زایش عشق مدرن و انسان‌گرایی، شاهدی است بر الهی‌سازی امر انسانی. لوک فری از مفهومی سخن گفته است که به‌باور او برای نخستین‌بار در تاریخ بشر، معضل سکولاریسم را حل کرده است. او این مفهوم را «انسان‌گرایی استعلایی» نام گذاشته و معتقد است که ارزش‌هایی چون عشق و احترام به دیگران نه از بیرون، بلکه از درون به انسان فرمان می‌دهند و دیگر نه وسیله، بلکه هدف به شمار می‌روند. لوک فری کتاب «انسان و خدا» را در سال ۱۹۹۲ میلادی نوشت. این کتاب با وجود بعضی از مباحث جنجالی‌اش، با اقبال خوبی در چندین کشور دنیا روبه‌رو شده است.

این کتاب صوتی ۳ فصل کلی دارد و با مقدمه‌ای درمورد معنای زندگی آغاز شده است. نویسنده در این قسمت از مباحثی چون «روی‌گردانی از یک سؤال»، «ابتذال سوگواری»، «سکولاریزاسیون و فراموشی معنا»، «تجدید دیدار با آیین بودا»، «ساختار شخصی معنا»، «پایان اخلاق الهیاتی»، «طرد استدلال‌های مبتنی بر حجیت یا رد استعلا»، «استعلا در درون‌ماندگاری»، «ارزش و اعتبار گذشته، زایش آگاهی تاریخی و کشف ناخودآگاه» و «استعلا در چارچوب حدود اومانیسم» تشکیل شده و در پایان «فرضیه‌های این کتاب» را به‌اجمال بیان کرده است. لوک فری در فصل نخست به‌تفصیل از «انسانی‌سازی امر الهی» و در فصل دوم از «الهی‌سازی امر انسانی» سخن گفته است. این نویسنده پس از بیان این فرایند دوگانه، سومین فصل را تحت‌عنوان «امر مقدس با چهره‌ای انسانی» آورده و فرضیه‌‎‌هایش را در این فصل تکمیل کرده است. «نتیجه‌گیری» قسمتی است که تمام فرضیه‌ها و اندیشه‌های لوک فری را گرد آورده و پیکرهٔ «انسان و خدا» را به‌طور کامل شکل داده است.

شنیدن کتاب صوتی انسان و خدا یا معنای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران علم فلسفه و حوزهٔ هستی‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره لوک فری

لوک فری نویسنده، فیلسوف و سیاست‌مداری فرانسوی است که سال ۱۹۵۱ میلادی متولد شده و با گرایشش به فلسفهٔ «انسان‌گرای سکولار» شناخته شد؛ فلسفه‌ای که توجه افرادی چون «آیزاک آسیموف»، «آلبر کامو»، «برتراند راسل»، «جان لنون» و «نوآم چامسکی» را به خود جلب کرده بود. تحصیلات عالیهٔ لوک فری با فلسفه آغاز شد، اما در ادامه به‌سمت علوم سیاسی رفت و دکترایش را هم در این رشته دریافت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی، سال‌ها در چندی از دانشگاه‌های معتبر فرانسه به تدریس علوم سیاسی و فلسفهٔ سیاسی پرداخت. فعالیت دکتر فری در حوزهٔ سیاست، به تحصیل محدود نمی‌شود. او بین سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴، وزیر جوانان، آموزش و تحقیقات ملیِ دولت «ژاک شیراک» بود. از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۶، نتایج تأملات و پژوهش‌های لوک فری در قالب بیش از ۲۰ عنوان کتاب منتشر شد. از این بین، «تاریخ مختصر اندیشه: راهنمای فلسفی برای زیستن»، «حکمت اساطیر: چگونه اسطوره‌های یونانی می‌توانند زندگی شما را تغییر دهند»، «زیباترین تاریخ فلسفه»، «تولد خدایان»، «آنتیگونه»، «انقلاب فراانسانی» و کتاب «انسان و خدا یا معنای زندگی» تعدادی از آثار شناخته‌شدهٔ لوک فری هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۶۶۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۶۶۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان