دانلود کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست! با صدای کامبیز خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست! اثر جان للند

دانلود و خرید کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست!

معرفی کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست!

کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست! نوشتهٔ جان للند و ترجمهٔ عطیه پورصالح است. کامبیز خلیلی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات بذر خرد آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی آموزه‌هایی از یک سال هم‌نشینی با سالخوردگان است.

درباره کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست!

کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست! با ما دربارهٔ یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های انسان در همهٔ فصول زندگی، یعنی شادمانی سخن گفته است. می‌دانیم که شادمانی یکی از نیازمندی‌های انسان معاصر است که از دشواری‌های زندگی استرس‌آور در رنج است. شادمانی تجربه‌ای باارزش است که بشر همواره در جست‌وجوی راه‌هایی برای رسیدن به آن بوده است. «دالایی لاما» گفته است که مهم‌ترین هدف زندگی، جست‌وجوی خوشبختی و شادمانی است. انسان ذاتاً به‌سوی شادمانی متمایل است، اما زندگی مالامال از شادمانی، نشاط و کامروایی، انتظاری بیهوده است! انسان هرگز از احساسات دردناک مانند غم، ترس و خشم خالی نیست. این جزو ویژگی‌های انسان‌بودن است؛ در حقیقت، اگر قرار است زندگی پرمعنایی را تجربه کنیم، طیف کاملی از عواطف انسانی را تجربه خواهیم کرد؛ به عبارت دیگر، درک احساس شادمانی منوط بر تجربهٔ احساسات متضاد است. کسی می‌تواند شادی‌های عالم را درک کند که غم آن را هم چشیده باشد. کتاب صوتی حاضر که حاصل یک سال هم‌نشینی نویسنده، جان للند، با افراد سالمند است، ابعاد مختلف زندگی سالخوردگان را آشکار ساخته و به کشف عوامل تأثیرگذار بر احساس رضایت و شادمانی در دوران پیری پرداخته است.

شنیدن کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی شادمانی انتخاب شماست!

«راس گفت: «وقتی به زندگیم نگاه می‌کنم، می‌بینم زندگی شادی داشته‌ام.» گویی احساس شادی و رضایت در موردِ گذشته نیز گزینه‌ای بود که ما می‌توانستیم انتخاب کنیم. سختی‌هایی که به یاد می‌آوردند برای آن‌ها قدرت و نیرویی در زمان حال فراهم می‌آورد. آیا این کار را در دوره‌ی رکود بزرگ اقتصادی یا هنگام مرگ تدریجی و غم‌انگیز همسرانشان هم انجام داده بودند؟

راس در طی گفتگوهایمان، اغلب در مورد سال‌هایی صحبت می‌کرد که به مراقبت از مادر و همسر رو به موتش و همچنین خواهر بزرگ‌ترش ـ «باهوش‌ترین عضو خانواده‌ی ما» ـ پرداخته بود. خواهرش پس از یک مدت طولانی دست و پنجه نرم کردن با زوال عقلی بر اثر آلزایمر فوت کرده بود. به نظر می‌رسید مرور این خاطرات نه تنها او را آزرده نمی‌کند، بلکه به سوی یادآوری لحظات خوشایندتر سوق می‌دهد. دختر بزرگ او، جودی، که مدیریت یک شرکت خدمات‌رسانی به سالخوردگان بی‌بضاعت یا کم‌بضاعت را برعهده داشت می‌گفت اغلب این انعطاف‌پذیری را در افرادی که به آن‌ها خدمت می‌کند می‌بیند. جودی گفت: «آدمای هشتادوپنج الی نودساله اغلب قدرت‌های شگفت‌انگیزی دارن. بعضیاشون مثل مادرم با اينکه همسر و والدینشون رو از دست دادن، می‌دونن چطور با فقدان رو به رو بشن. درد رو هیچ جوری نمی‌تونی کم کنی، اما آدم‌ها انعطاف‌پذیرن و درسای زیادی هست که باید از پیرا یاد بگیریم. اونا همه‌ی این مشکل‌ها رو از سر گذروندن. پیری لزوماً زیبا نیست، اما نباید اونو وحشتناکم قلمدادش کنیم. پول کمک می‌کنه. داشتن خانواده کمکمون می‌کنه، اما من آدمایی رو دیده‌ام که نه پول داشتن نه خانواده، ولی در دوران پیری خوب زندگی می‌کردن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۲۷۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۲۷۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان