دانلود کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی با صدای مهدی خلیلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی اثر صابر اداک

دانلود و خرید کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی

نویسنده:صابر اداک
گوینده:مهدی خلیلی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی

کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی نوشتهٔ صابر اداک است. مهدی خلیلی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی پژوهشی درمورد علت‌ها و انگیزه‌های نهضت عاشورا است.

درباره کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی

این کتاب صوتی در ۲ فصل ابتدا به تأسیس دولت اموی و عملکرد سیاسی و فرهنگی آن در دوران ۲۰سالهٔ حکومت معاویه و تحولات جامعهٔ اسلامی در آن زمان پرداخته؛ سپس علت‌ها و انگیزه‌های امام حسین (ع) در مخالفت با یزید و ایستادگی او در برابر اسلام اموی را که منجر به حادثهٔ عاشورا شد، موردبحث قرار داده است. کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی، دنبالهٔ راهی است که صابر اداک در پژوهش‌های اسلامی خود آن را پیش گرفته است. او ابتدا ۲ اثر درمورد سنت نبوی و سیرهٔ علوی نوشت. ۲ کتاب «رحمت نبوی، خشونت جاهلی» و «اخلاق زمامداری» اثر او، موردتحسین‌ها و بحث‌های بسیاری قرار گرفت؛ کتاب‌هایی که یکیشان رویکردی نو به رفتار پیامبر (ص) با مخالفان به دست می‌دهد و دیگری گزارشی است تاریخی از سیرهٔ سیاسی امام علی (ع) در دوران حکومتش.

ازآنجاکه بررسی نهضت عاشورا بدون بررسی ایام خلافت معاویه و تشکیل دولت اموی، میسر نمی‌شود، نویسنده را بر آن داشته اثرش را «اسلام علوی، اسلام اموی» نام بگذارد. هدف از نگارش این کتاب صوتی، بررسی اسلام و مسلمانان و تحولات سیاسی و فرهنگی جامعهٔ اسلامی، پس از شهادت امام علی (ع) و پایان دوران خلافت راشده است؛ تحولاتی که با خلافت معاویه و تأسیس دولت امویان آغاز و ۲۰ سال بعد به حادثهٔ خونین عاشورا منجر شد. غیر از ۳ کتاب یادشده، دیگر اثر قابل‌بحث این نویسنده، کتاب «ذات‌السلاسل» است.

صابر اداک در کتاب صوتی اسلام علوی، اسلام اموی، در فصل اول از خلافت معاویه می‌گوید و ترویج اسلام اموی. از احیای فرهنگ جاهلی سخن می‌گوید و در مبحث توسعه‌ٔ جهل دینی، به مقوله‌های جعل حدیث و اطاعت محض از حکومت می‌پردازد. گفت‌وگو را سمت سیاست‌ورزی غیراخلاقی امویان می‌کشاند و در این وادی از به‌کارگیری مکر و حیله، بدعت‌ها، لعن و نفرین و دشنام‌هایی سازمان‌یافته‌ای که به علی‌بن‌ابی‌طالب روانه می‌شد و نیز تزویر و ریاکاری حاکمان آن دوره سخن می‌گوید. از اختناق سیاسی و خشونت‌ورزی امویان با مخالفان می‌گوید که سرکوب شدید شیعیان نیز از نتایج آن بود. در پایان فصل و پس از بحثی درمورد ولایت‌مندی یزید، نویسنده آنچه در این فصل بیان شد را به‌اختصار جمع‌بندی و از آن نتیجه‌گیری می‌کند. فصل دوم کتاب به عاشورا می‌پردازد؛ نهضتی که نویسنده آن را احیای سنت نبوی و سیرهٔ علوی می‌داند. او در این فصل از آنچه در ایام خلافت معاویه بر امام حسین (ع) می‌گذشت، سخن گفته است؛ سپس بحث به خلافت یزید می‌رسد و آغاز نهضت حسینی. در این بخش نیز احوال و اعمال امام حسین (ع) در مکه، سفر ایشان از مکه به کوفه و رسیدن به کربلا، آخرین منزل آن حضرت، بیان شده است. در ادامه نیز صابر اداک به واقعه‌ٔ عاشورا می‌پردازد و از آنچه پس از عاشورا اتفاق افتاد نیز سخن به میان می‌آورد. در نهایت هم مثل فصل پیش، جمع‌بندی و برشمردن آورده‌هایی است که از این بحث نصیب شنونده شده است.

شنیدن کتاب صوتی اسلام علوی اسلام اموی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۷۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۷۰٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان