دانلود کتاب صوتی عدل الهی با صدای احسان همتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عدل الهی اثر مرتضی مطهری

دانلود و خرید کتاب صوتی عدل الهی

نویسنده:مرتضی مطهری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عدل الهی

کتاب صوتی «عدل الهی» نوشتهٔ استاد مرتضی مطهری با گویندگی احسان همتی و فاطمه نیرومند توسط انتشارات ندای فطرت منتشر شده است. این کتاب تدوین‌یافتهٔ چند سخنرانی استاد شهید مطهری در حسینیه ارشاد است.

درباره کتاب صوتی عدل الهی

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (۱۳۵۸- ۱۲۹۸) به تعبیر امام خمینی «متفکر و فیلسوف و فقیه عالی مقام» و استاد برجستهٔ حوزهٔ علمیهٔ قم و دانشگاه تهران بود که در آستانهٔ پیروزی انقلاب اسلامی مأمور به تشکیل شورای انقلاب از سوی امام خمینی شد . وی قبل از انقلاب بهمن ۵۷ استاد دانشگاه تهران بود و بعد از انقلاب به ریاست شورای انقلاب منصوب شد.

در این کتاب تلاش شده تا ابتدا اصل مسئله «عدل الهی» به‌روشنی طرح شود و سپس مسائل مرتبط با آن نظیر تبعیض‌ها و تفاوت‌ها، قضا و قدر، شرور، مجازات‌های اخروی و ... مورد بحث استدلالی قرار گیرد.

کتاب در یک مقدمه و ۹ بخش تنظیم شده است. نکتهٔ مهم و قابل‌توجه دربارهٔ این کتاب آن است که مباحث دشوارفهم و دیریاب فلسفی و کلامی با بیانی شیوا و روان و در عین حال مستدلّ و متقّن طرح‌شده به‌گونه‌ای که برای ناآشنایان با مفاهیم و اصطلاحات فلسفی نیز قابل فهم و سودمند است.

این کتاب صوتی توسط بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری و با همکاری انتشارات صدرا با کیفیت بالا و حرفه‌ای تولید شده است. متن اصلی کتاب توسط احسان همتی و عناوین، پانوشت‌ها، نقل قول‌ها و ترجمهٔ آیات و احادیث توسط فاطمه نیرومند قرائت شده است.

کتاب صوتی عدل الهی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند در موضوع عدل الهی بیشتر مطالعه و تفکر کنند، پیشنهاد می‌شود.

درباره استاد مرتضی مطهری

مرتضی مطهری (۱۳۵۸- ۱۲۹۸)، استاد فلسفه و کلام اسلامی است. مطهری در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی با اصالت سیستانی زاده شد. مرتضی در کودکی برای فراگیری دروس ابتدایی به مکتب‌خانه و سپس در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی پرداخت. او در ۱۳۱۶ برای تکمیل تحصیلات خود عازم حوزه علمیه قم شد.

در دوره اقامت پانزده ساله خود در قم از آیت‌الله بروجردی (فقه و اصول) و امام خمینی (فلسفه و اصول) و علامه طباطبایی (فلسفه) بهره گرفت. در ۱۳۳۱ از قم به تهران مهاجرت کرد و به تدریس در مدرسه مروی و تألیف و سخنرانی‌های تحقیقی پرداخت. در ۱۳۳۴ تدریس خود را در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران آغاز کرد.

مطهری برخلاف کسانی چون فردید که فلسفه اسلامی را ذاتاً یونانی می‌دانند، برای فلسفه اسلامی اصالت خاصی قائل است. از این روی نه تنها مانند فردید و اصحاب مکتب تفکیک، فلسفه اسلامی را مغایر با اندیشه اصیل اسلامی نمی‌داند که حتی در ریشه یابی آن به متون دینی نیز رجوع می‌کند. از نظر مطهری اکثر فلاسفه اسلامی شیعه بودند چرا که عقل شیعی از ابتدا عقل فلسفی بود. مطهری یکی از منتقدان سازمان روحانیت است و از جمله مهم‌ترین نقاط ضعف آن را نحوه تأمین بودجه می‌داند که به طور مستقیم از سوی مردم در قالب ارائه وجوهات صورت می‌گیرد. به اعتقاد وی این مسئله دارای این اشکال است که آزادی و حریّت عقیده روحانیت را در برابر مردم مخدوش می‌سازد.

مرتضی مطهری در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه‌ای در منزل یدالله سحابی (۱۳۸۱ - ۱۲۸۴)، از بنیانگذاران نهضت آزادی، به همراه گروهی از رجال سیاسی انقلابی، در تاریکی شب و هنگام خروج از محل جلسه هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان طرفه درگذشت. طی سالیان گذشته کتاب‌های وی از استقبال قابل توجهی برخوردار بوده است.

بخشی از کتاب صوتی عدل الهی

«عصر ما از نظر دینی و مذهبی- خصوصا برای طبقه جوان- عصر اضطراب و دودلی و بحران است. مقتضیات عصر و زمان، یک سلسله تردیدها و سؤالها بوجود آورده و سؤالات کهنه و فراموش شده را نیز از نو مطرح ساخته است.

آیا باید از این شک و تردیدها و پرس و جوها- که گاهی به حد افراط می‌رسد- متأسف و ناراحت بود؟

به عقیده من هیچ‌گونه ناراحتی ندارد؛ شک، مقدمه یقین؛ پرسش، مقدمه وصول؛ و اضطراب، مقدمه آرامش است. شک، معبر خوب و لازمی است هر چند منزل و توقفگاه نامناسبی است. اسلام که این همه دعوت به تفکر و ایقان می‌کند، بطور ضمنی می‌فهماند که حالت اولیه بشر، جهل و شک و تردید است و با تفکر و اندیشه صحیح باید به سرمنزل ایقان و اطمینان برسد.

شک، ناآرامی است، اما هر آرامشی بر این ناآرامی ترجیح ندارد. حیوان شک نمی‌کند، ولی آیا به مرحله ایمان و ایقان رسیده است؟! آن نوع آرامش، آرامش پائین‌ شک است، برخلاف آرامش اهل ایقان که بالای شک است.

بگذریم از افراد معدود مؤید من عند اللّه، دیگر اهل ایقان، از منزل شک و تردید گذشته‌‌اند تا به مقصد ایمان و ایقان رسیده‌اند. پس صرف اینکه عصر ما عصر شک است نباید دلیل بر انحطاط و انحراف زمان ما تلقی شود. مسلّما این نوع از شک، از آرامشهای ساده‌ لوحانه‌ای که بسیار دیده می‌شود پائین‌تر نیست.

آنچه می‌تواند مایه تأسف باشد این است که شک یک فرد، او را به سوی تحقیق نراند؛ و یا شکوک اجتماعی، افرادی را برنیانگیزد که پاسخگوی نیازهای اجتماع در این زمینه بوده باشند.

این بنده از حدود بیست سال پیش که قلم به دست گرفته، مقاله یا کتاب نوشته‌ام، تنها چیزی که در همه نوشته‌‌هایم آن را هدف قرار داده‌ام حلّ مشکلات و پاسخگوئی به سؤالاتی است که در زمینه مسائل اسلامی در عصر ما مطرح است.»

معرفی نویسنده
عکس مرتضی مطهری
مرتضی مطهری

مرتضی مطهری روحانی شیعه ایرانی، استاد فلسفه و کلام اسلامی و مفسر قرآن است. او تالیفاتی پرشمار در علوم مختلف اسلامی داشته و نظرات و آثارش از لحاظ محتوا و شکل ارائه، جنبه‌های نوتری نسبت به دیدگاه‌ها و روش‌های سنتی حوزوی دارد؛ می‌توان از او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روحانیان معاصر در اندیشه و اثر نام برد. مطهری از مبارزین ضد حکومت پهلوی بود و پس از انقلاب اسلامی به عضویت شورای انقلاب درآمد.

نظرات کاربران

کاربر 7188955
۱۴۰۲/۰۷/۰۴

سلام کتاب پرمحتوی و عالی با اجرای صوتی خیلی خوبی بود...لطفا کتاب صوتی عرفان حافظ از همین نویسنده رو هم ارائه نمایید. ممنونم،موفق باشید..🌹🌹

زمان

۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۵۵۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۵۵۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان