دانلود کتاب صوتی روایت و کنش جمعی با صدای محمد میرحیدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

کتاب صوتی روایت و کنش جمعی نوشتهٔ فردریک دبلیو میر و ترجمهٔ الهام شوشتری زاده است. محمد میرحیدری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر آن را منتشر کرده است. چرا فراخوان‌های اجتماعی و سیاسی به داستان نیاز دارند؟

درباره کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

فردریک دبلیو میر در کتاب صوتی روایت و کنش جمعی روشن کرده است که چرا فراخوان‌های اجتماعی و سیاسی به داستان نیاز دارند. روایت و کنش جمعی تلاشی‌ است برای صورت‌بندیِ نظریه‌ای کاربردی و روایت‌محور دربارهٔ کنش جمعی که به نظر «فردریک دبلیو مِیِر»، اندیشمندان و صاحب‌نظران رشته‌های علوم اجتماعی و علوم سیاسی تاکنون اعتنای درخوری به آن نکرده‌اند. گفته شده است که لازمهٔ شکل‌گیری و ثمربخشی کنش جمعی در حوزه‌های مختلف، وجود روایتی منطقی و قانع‌کننده دربارهٔ ضرورت پیوستن به جمع و باقی‌ماندن کنار دیگران تا رسیدن به هدف است. همهٔ ما متوجه تغییراتی در شکل و ظاهر کنش‌های جمعی، اقبال مردم به انواع خاصی از همدلی و همکاری و روی‌گردانیشان از برخی کنش‌های جمعی دیگر در مقاطع گوناگون شده‌ایم. ردپای روایت در همهٔ کنش‌های جمعی کاملاً پررنگ است.

فردریک دبلیو میر، استاد سیاست‌گذاری عمومی، علوم سیاسی و محیط زیستِ دانشکدهٔ علوم سیاسیِ سَنفورد در دانشگاه دوک است و مهم‌ترین دغدغه‌های پژوهشی‌اش نقش قصه و روایت در حیات سیاسی و اجتماعی است؛ به‌ویژه در سیاست‌های جهانی حوزهٔ محیط‌زیست. او در کتابش دنبال پاسخ ۲ پرسش می‌گردد؛ اول اینکه آدم‌ها چگونه گرد هم می‌آیند و برای تحقق منافع مشترکشان دست‌به‌دست هم می‌دهند و دوم اینکه چرا رهبرانی که می‌خواهند دیگران را به کنش جمعی سوق دهند، اغلب دست‌به‌دامان قصه‌ها می‌شوند؟ تلاش «مِیِر» برای پاسخ به این ۲ پرسش با مرور نظریه‌هایی شروع می‌شود که اقتصاددانان، متخصصان علوم رفتاری و صاحب‌نظران دیگر حوزه‌های علوم اجتماعی برای توضیح کنش جمعی مطرح کرده‌اند، اما این نظریه‌ها همچنان از عهدهٔ توضیح بسیاری از چشم‌گیرترین نمودهای کنش جمعی برنمی‌آیند؛ بنابراین این نویسنده می‌کوشد نظریه‌ای نو صورت‌بندی کند؛ نظریهٔ کنش جمعی روایت‌محور.

شنیدن کتاب صوتی روایت و کنش جمعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ارتباط میان روایت و کنش جمعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی روایت و کنش جمعی

«این کتاب گزارشی‌ست از یک سفر طولانی فکری و وقتی به مسیرهایی که من را به این‌جا رسانده‌اند می‌اندیشم، می‌بینم تلاشی‌ست برای یکی کردنِ دو جریان زندگی فکری من: عشق به قصه و شیفتگی به سیاست.

از دلبستگیِ روزگار کودکی‌ام به تالکین تا ضعفم در برابر درام‌ها و معماهای جناییِ تلویزیونی و اعتیاد نیم‌بندم به تماشای مسابقات ورزشی، همیشه مسحور قصه‌ها بوده‌ام. و مدت‌هاست که از قدرت‌شان شگفت‌زده‌ام؛ قدرت‌شان در تسخیر ذهن، رخنه در قلب‌مان، به تصویر کشیدن زندگی‌ها و دنیاهای دیگر و آموختن چیزهایی دربارهٔ خودمان. شاید هم چون نوهٔ یکی از قربانیان جنایت‌های نازی‌ها ـ که نامش را روی من گذاشته‌اندــــ و پسر یکی از جان‌به‌دربردگان‌شان هستم از دیرباز با قدرت‌های تاریک‌ترِ روایت نیز آشنا بوده‌ام.

علاقه‌ام به سیاست هم ریشهٔ خانوادگی دارد. پدربزرگ مادری‌ام از نسل اول مدیران شهری متخصص در عصر ترقی‌خواهی بود و یادم هست وقتی در خردسالی پشت میز کارش در شهرداری فیلادلفیا می‌نشستم چه حس غروری داشتم. مادرم در سیاست محلی و مجمع زنان رأی‌دهنده فعال بود. و چون در آتلانتای دههٔ ۱۹۶۰ بزرگ می‌شدم بعید بود از طوفان‌های سیاسی بی‌خبر بمانم.

دانشجویی در هاروارد را با رشتهٔ مدیریت دولتی شروع کردم اما خیلی زود فهمیدم که شیفتهٔ تاریخ و ادبیاتم، نه ادبیات «فاخر» و تاریخ رسمی، بلکه فولکلور، اسطوره‌شناسی و روایت‌های عامیانه به‌مثابه عوامل مؤثر در امور انسانی. سمینار یکی از دانشجویان سال‌اولی با نوشته‌های گیرتز و لِوی-استراوس آشنایم کرد، کلاس نورتروپ فرای دربارهٔ «کتاب مقدس به‌مثابهٔ ادبیات» تأثیر عمیقی روی من گذاشت و دیوید دانلد و برنارد بِیلینِ تاریخ‌نگاران الهام‌بخشم بودند. پایان‌نامهٔ کارشناسی‌ام را دربارهٔ نقش روایت‌ها، مخصوصاً روایت‌های تجاوز جنسی، در شورش نژادیِ ۱۹۰۶ در آتلانتا نوشتم؛ روایت‌هایی که ذهن عوامانهٔ نژادپرستان سفیدپوست را تسخیر کردند و زمینه‌ساز حمله به مناطق سیاه‌پوست‌نشین آتلانتا شدند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۹۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۹۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
۶۹,۳۰۰
۳۰%
تومان