دانلود و خرید کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها دن لافی ترجمه یونس نوربخش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها اثر دن لافی

کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها

نویسنده:دن لافی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها

کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها نوشتهٔ دن لافی و ترجمهٔ یونس نوربخش است. انتشارات علمی و فرهنگی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی شرح و تفسیر نظریات رسانه.

درباره کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها

کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها (Key Themes in Media Theory) به قلم یک استاد ارتباطات و رسانه‌ها در دانشگاه لیدز بکت نوشته شده است. این کتاب به‌نحوی عمیق و ژرف، ایده‌های نظریه‌پردازانی همچون «لاسون»، «مک لوهان»، «هال»، «ویلیامز»، «بارت»، «آدورنو»، «بودریار» و «بوردیو» را تحلیل کرده و با استفاده از نمونه‌های روزآمد، رسانه‌ها را در شکل‌های فرهنگی روززمره‌شان (موسیقی، اینترنت، فیلم، تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجله) مورد توجه قرار داده است؛ تا چشم‌انداز آشکارتری از تصویر بزرگ نظریهٔ رسانه‌ها ارائه کند. نظریهٔ رسانه‌ها چیست و چگونه بر کنش‌ها و عقاید و باورهای ما تأثیر می‌گذارد؟ رسانه‌ها چگونه به منافع عظیم سیاسی و اقتصادی خدمت می‌کنند؟ این کتاب به قلم دن لافی را بخوانید تا بدانید.

خواندن کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد نظریهٔ رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب موضوعات کلیدی در نظریه رسانه ها

«همانند همۀ نظریه‌های رسانه که در این کتاب مورد بررسی قرار گرفتند، نظریۀ مصرف‌گرایی در عرصۀ رقابت با چشم‌اندازها و استدلال‌های رقیب آن نظریه‌پردازی می‌شود. به عنوان مثال، یکی از موضوع‌های مورد بحث به‌تنهایی این نکته است که تعریف کنیم مخاطبان رسانه کیست‌اند و چه چیزی هستند، زیرا آن‌ها، بر خلاف مخاطبان تئاتر، از لحاظ جغرافیایی پراکنده هستند و در معرض دید نیستند. به عنوان نمونه، شاون مورس (Moores, ۲۰۰۰) نشان می‌دهد «مشخص کردن دقیق اینکه مخاطبان تلویزیون در کجا آغاز و به پایان می‌رسند دشوارتر است. مرزهای "مخاطب بودن" به شکلی ذاتی بی‌ثبات هستند» (Ibid., p. ۱۷). یکی از موارد مورد مناقشۀ دیگر رابطۀ بین مصرف و تولید رسانه است. همان‌طور که نشان خواهیم داد، فیسک و دوسرتو مصرف‌کنندگان را در موقعیت مقاومت در برابر صنایع فرهنگی و رسانه‌ای تعریف می‌کنند؛ در مقابل، جنکینز، سیلورستون، آبرکرامبی و لانگهرست معتقدند که مصرف‌کنندگان تولیدکنندگان نیز هستند. به این ترتیب، تمایز روشن و صریح بین تولید و مصرف رسانه دیگر پایدار نیست و این امر توسط فناوری‌های جدید ارتباطی همانند اینترنت تسهیل شده است که ابزارهایی را در اختیار افرادی که دارای سواد رسانه‌ای هستند قرار می‌دهد تا آن‌ها پیام‌های رسانه‌ای را از طریق ایجاد وب‌سایت‌ها، سایت‌های پخش موسیقی آنلاین و... رمزگذاری  و نه فقط رمزگشایی  کنند. فراگیری مصرف رسانه و به شکلی فزاینده تولید در زندگی روزمره یک موضوع نظری است که در سرتاسر این فصل مورد کاوش قرار می‌گیرد. اما ما بحث خود دربارۀ مصرف‌گرایی را نکته‌ای احتیاط‌آمیز در ارتباط با اثر بوردیو خاتمه خواهیم داد که ما را به مسئلۀ مورد توجه در نظریۀ ساخت‌یابی گیدنز بازمی‌گرداند (←  فصل پنجم)، به این معنا که ساختار چگونه  به‌ویژه ساختارهای سرمایه‌داری رسانه‌ها و تولید فرهنگی  عاملیت را تعیین می‌کنند (یعنی مصرف‌گرایی روزمره).»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۱۰۵,۰۰۰
تومان