دانلود کتاب صوتی صفر تا یک با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی صفر تا یک اثر پیتر تیل

دانلود و خرید کتاب صوتی صفر تا یک

معرفی کتاب صوتی صفر تا یک

خلاصهٔ کتاب صوتی صفر تا یک نوشتهٔ پیتر تیل و ترجمهٔ رضا اردلان است. مصطفی طالبیان مقدم گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و شنیدار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی نکاتی درمورد شرکت‌های نوپا از زبان مؤسس پی‌پال (PayPal) است.

درباره کتاب صوتی صفر تا یک

در خلاصهٔ کتاب صوتی صفر تا یک به پرسش‌های زیر پاسخ داده شده است:

۱. چرا برای موفقیت، چاره‌ای جز مزیت رقابتی انحصاری وجود ندارد؟

۲. چرا بهتر است استارتاپ‌ها به‌جای دید افقی، دید عمودی نسبت به نوآوری داشته باشند؟

۳. چرا برای یک سرمایه‌گذار، تجربهٔ ساخت یک بمب دستی غیرعادی نیست؟

کتاب صوتی حاضر در چند بخش کوشیده است تا به ما بگوید چگونه می‌توانیم موفقیت استارتاپ خود را تضمین کنیم. این اثر ما را با تجربیات، پیشنهادها و فلسفهٔ پیتر تیل به‌عنوان یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران جهان و نویسندهٔ کتاب حاضر آشنا می‌کند. او «پی‌پال» (PayPal) را تأسیس کرد و اولین سرمایه‌گذار خارجیِ فیس‌بوک بود. پیتر تیل با افرادی همچون «ایلان ماسک» و «رید هافمن» که کسب‌وکارهای میلیاردی مانند «تسلا»، «یوتیوب» و «لینکدین» را بنا نهاده‌اند، همکاری داشته است.

شنیدن کتاب صوتی صفر تا یک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه دربارهٔ کسب‌وکار و موفقیت شغلی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی صفر تا یک

«"انحصار یعنی دارید کاری را بهتر از دیگران انجام می‌دهید!"

وقتی مردم کلمهٔ «انحصار» یا «مونوپولی» را می‌شنوند، در ذهنشان شرکت‌های بزرگ و شیطانی نقش می‌بندد که به شکلی غیرعادلانه رقیبان خود را کنار زده‌اند، اما این تفکر نادرست است. در واقع انحصار، یک محرک اقتصادی ایده‌آل است که شرکت‌ها را تشویق به بهبود محصولات خود می‌کند. در هر صورت این انحصار است که منجر به نوآوری می‌شود.

دو نکته مهم درباره مونوپولی‌ها قابل ذکر است:

نخست اینکه اگر شما انحصار چیزی را در اختیار دارید یا به عبارتی مونوپولی هستید، لزوماً به این معنی نیست که ناعادلانه برندهٔ رقابت شده‌اید؛ بلکه شما کاری را چنان بهتر از بقیه انجام می‌دهید که دیگران توانایی رقابت ندارند.

دوم اینکه اگر شما چیز جدیدی خلق کنید که هیچ شرکت دیگری قادر به تقلید از آن نباشد و در تولید آن انحصار داشته باشید، این موضوع لزوماً چیز بدی نیست. به عنوان مثال، گوگل به وضوح در میان موتورهای جستجو یک مونوپولی است و رقیب آنچنان قدرتمندی ندارد. این موضوع کار را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند با گوگل رقابت کنند سخت کرده است، اما از طرفی قدرتمندیِ موتور جستجوی گوگل، تجربه شیرینی را برای کاربرانش فراهم کرده است. اینگونه است که جامعه می‌تواند پیشرفت کند.

علاوه بر این، داشتن انحصار شرط لازم برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق و سودآور است؛ چرا؟ چون اگر شما انحصار حوزه‌ای را در اختیار داشته باشید، می‌توانید آنطور که می‌خواهید قیمت‌گذاری کنید و در نتیجه به سود بالایی دست یابید. در مقابل، اگر محصولتان برتر از محصول رقبایتان نباشد، مجبور می‌شوید قیمت آن را پایین بیاورید تا در رقابت موجود بتوانید نظر مشتریان را جلب کنید؛ در نتیجه سود زیادی کسب نمی‌کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۶۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۶۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان