دانلود کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟ با صدای عطیه بادامچی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟ اثر اسپنسر جانسون

دانلود و خرید کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟

معرفی کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟

کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ نوشتهٔ اسپنسر جانسون و ترجمهٔ زهرا ناظری و با صدای عطیه بادامچی است و نشر مسیر سبز رشد آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی با روشی جدید به ما می‌آموزد چگونه در برابر تغییرات انعطاف‌پذیر و مقاوم باشیم و راه رسیدن به زندگی موفق را به ما نشان می‌دهد.

درباره کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

در ابتدای کتاب تعدادی از همکلاسی‌های قدیمی را می‌بینیم که دور هم جمع شده‌اند و درباره‌ٔ زندگی و کارشان صحبت می‌کنند، یکی از بچه‌ها داستانی را برای دیگران تعریف می‌کند که معتقد است زندگی‌اش را تغییر داده، این داستان درباره‌ٔ دو موش و دو انسان است که در یک هزارتو قرار گرفته‌اند و به دنبال پنیر می‌گردند. پنیر استعاره از آن چیزی است که شما می‌خواهید در زندگی داشته باشید مانند شغل خوب، ثروت، رابطه‌ٔ عاشقانه، سلامتی و آرامش ذهنی. در این داستان شخصیت‌ها با تغییر غیر منتظره‌ای روبه‌رو می‌شوند و یکی از آن‌ها سرانجام موفق می‌شود از پس تغییر برآید و همه‌ٔ تجربیاتش را روی دیوارهای هزارتو می‌نویسد.

شنیدن کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ برای تمام افرادی است که در تلاش‌اند تغییر کنند و سیر پیشرفتشان در مسیر زندگی برایشان اهمیت دارد. 

درباره اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون در سال ۱۹۳۸ به دنیا آمد. او فیزیکدان و نویسنده‌ آمریکایی است که شهرتش را مدیون نوشتن کتاب‌هایی در زمینه‌ٔ خودیاری و موفقیت مانند چه کسی پنیر مرا برداشت؟ (چه کسی پنیر مرا جا به‌ جا کرد؟) و مدیر یک دقیقه‌ای است. کتاب‌های او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده است. به اسپنسر جانسون لقب پادشاه تمثیل را داده‌اند، چرا که او دریافت مسائل دشوار و پیچیده و ارائه و بیان راهکارهای ساده و آسان مهارت دارد.

او در سال ۲۰۱۷ در سن ۷۸ سالگی و بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده از دنیا رفت.

بخشی از کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

«وقتی داستان مایکل تمام شد. نگاهی به اتاق کرد و با لبخند هم‌کلاسی‌های سابقش مواجه شد. از بین آن‌ها چند نفر از او تشکر کردند و گفتند که داستان آموزنده‌ای بود و نتایج خوبی گرفتند. ناتان پرسید: چطور است قرار دیگری بگذاریم و راجع به آن صحبت کنیم. بیشتر بچه‌ها موافقت کردند. بنابراین ملاقاتی برای قبل از شام ترتیب دادیم. عصر همان روز در سالن هتل جمع شدند. شوخی کردند و خودشان را در هزارتو تصور کردند. کمی بعد آنجلا با لبخند پرسید: فکر می‌کنی شما در این داستان کدام بودید؟ اسنیف، اسکری «هم» یا «ها». کارلوس جواب داد: خب، من امروز داشتم به همین موضوع فکر می‌کردم. من درزمانی که تاجر کالاهای ورزشی بودم، از همان دوران با تغییر شدیدی روبه‌رو شدم و در آن زمان بیشتر شبیه «هم» بودم که می‌خواست در منطقه امن خودش بماند و نمی‌خواست با تغییر کنار بیاید، من در آن زمان نمی‌خواستم به دنبال پنیر جدید بروم و فکر می‌کردم برای ثابت نگه‌داشتن نباید تغییری در من رخ دهد و دلیل خوبی برای این کارم داشتم. بنابراین آن موقع بسیار ناراحت بودم. بعضی از همکلاسی‌ها در آغاز بحث ساکت بودند ولی حالا راحت‌تر شروع به صحبت کردند و وارد بحث شدند. ناتان گفت: تغییر برای همهٔ ما اتفاق می‌افتد و اضافه کرد. کاش من و خانواده‌ام قبلاً این داستان را شنیده بودیم. متأسفانه ما نمی‌خواستیم تغییراتی که در خرید و فروشمان ایجادشده را بپذیریم و حالا دیگر دیر شده. زیرا الان مجبور شده‌ایم بسیاری از فروشگاه‌هایمان را تعطیل کنیم. این موضوع باعث تعجب اعضای گروه شد، چون آن‌ها فکر می‌کردند ناتان خوش‌شانس است و شغلی ثابت دارد و می‌تواند سالیان سال به آن تکیه کند. جسیکا کنجکاوانه پرسید: چه اتفاقی افتاده؟ ناتان گفت: وقتی‌که فروشگاه‌های بزرگ با قیمت‌های مناسب و تنوع زیاد به شهر آمدند، فروشگاه زنجیره‌ای ما ناگهان از دید خارج شد و از مد افتاد و ما نتوانستیم با آن‌ها رقابت کنیم.»

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظرات کاربران

mahdi nabavi
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

این کتاب برای کسانی که از تغییر کردن میترسن عالیه‌. در این کتاب میفهمید منشا ترس هاتون خودتون هستید. با خواندن این کتاب میتونید پیشرفت کنید و درجا نزنید

زینب.79
۱۴۰۱/۰۷/۲۰

یه کتاب خیییلی ساده و روان .که با یک داستان کوتاه و ساده و البته جذاب تغییر در زندگی را نشان میدهد‌.به نظر من کتاب جالبی بود.ارزش وقت گذاشتن داشت.🌻

حیدری
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

معرکه بووووود

کاربر 5344322
۱۴۰۱/۰۸/۱۹

درود .بسیار کتاب آموزنده ای هست توصیه میکنم هر چند مدت دوباره بخوانید هر بار شگفتی های جدیدی و در زندگی متوجع میشوید

yawran
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

داستان خوب،گوینده ی بد. این داستان ارزش اینو داره که چند بار هم شنید ولی گوینده گوینده نه تنها خوب نیست بلکه حتی کیفیت ضبط هم بده. صدا خیلی آروم و بی احساسه.

Army bts
۱۴۰۱/۰۹/۰۴

کتاب‌بامزه‌و‌جالبی‌بود و‌در‌رابطه‌با‌تغییرات‌نگرش‌مفیدی‌داشت😊

abolfazl
۱۴۰۱/۰۹/۰۱

داستان ش کوتاه بود، اما هزار حرف داشت، واقعا زیبا بود. حتما بخوانید و لذت ببرید.

مینا محبی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰

صدبار بخونید هرماه بخونید لازمه واقعا

zbmehr
۱۴۰۲/۱۱/۲۸

واقعا زیبا بود. با تک تک جملات این کتاب اشک ریختم. فکر نمی‌کردم داستانی به این سادگی ، تمام زندگی من رو توصیف کنه...من در زندگی (ها) بودم.اما باز هم خوشحالم که (هِم) نبودم. پیشنهاد میکنم که حتما این کتاب رو

- بیشتر
کاربر 7991294
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

سلام کتاب ک عالیه فقط مشکل من اینه ک نمیتونم ب ضبط ماشین وصلش کنم انگار برنامه این قابلیتو نداره متاسفانه

زمان

۴۵ دقیقه

حجم

۱۰۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۵ دقیقه

حجم

۱۰۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷,۹۰۰
۵,۵۳۰
۳۰%
تومان