دانلود کتاب صوتی ترجمان الاشواق با صدای امیرحسین الهیاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ترجمان الاشواق اثر محی‌الدین ابن عربی

دانلود و خرید کتاب صوتی ترجمان الاشواق

معرفی کتاب صوتی ترجمان الاشواق

کتاب صوتی «ترجمان الاشواق» نوشتهٔ محی‌الدین ابن عربی با ترجمه و گویندگی امیرحسین الهیاری توسط آوانامه منتشر شده است. ابن عربی علاوه بر الفتوحات المکیّه در رساله‌ای که در پاسخ به خواهش برخی از یارانش درخصوص فهرست تألیفاتش نوشته، از این اثر نام برده است.

درباره کتاب صوتی ترجمان الاشواق

ترجمان الاشواق اثر محى‌الدين عربى، ديوان اشعار عربى او در زمينهٔ عرفان ادبى و نظرى است. ابن عربی به نوشته خودش در مکه در مجلس درس شیخ مکین‌الدین ابوشجاع زاهربن رستم‌ بن ابی الرجاء اصفهانی، نِظام، دختر زیبا و پارسا و دانای شیخ را دیده، زیبایی‌های ظاهری و معنوی نظام در او اثری عکیق گذاشته، دلباخته او شده و این دلباختگی الهام‌بخش ابن عربی در سرودن اشعار عارفانه و عاشقانهٔ ترجمان الاشواق شده است.

کتاب صوتی ترجمان الاشواق  را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به شعر و ادبیات عرب پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی ترجمان الاشواق

«دليل اينكه[به شرح] اين ديوان... [پرداختم]، درخواست دوست نيك‌بختم، ابومحمد، بدر بن عبدالله حبشى خادم و نيز فرزند نكوكارم، شمس‌الدين، اسماعيل بن سودكين نورى، در شهر حلب بود، زيرا از يكى از فقها سخنى شنيده بود كه او را خوش نيامده بود؛ بدين معنى شنيده بود كه وى گفته است: «سخن شيخ كه در آغاز «ترجمان الاشواق» گفته: «از اين ابيات غزلى، علوم و اسرار و حقايق الهى را خواسته است»، درست نيست و خدا داناتر است، بلكه شيخ اين سخن را سپرى قرار داده تا او را با همه دين‌دارى و صلاح‌انديشى كه دارد، به غزل‌گويى نسبت ندهند». اين مطلب را فرزندم، شمس‌الدين، اسماعيل براى من بازگو كرده، من نيز در حلب به شرح آن مشغول شدم. از قضا، آن فقيه متكلم، در بعضى جلسات آن شرح، شركت كرد... و زمانى كه آن گوينده شرح ما را شنيد، به شمس‌الدين اسماعيل گفت: «پس از اين ديگر هيچ‌يك از اهل اين طريقت را در سخنان عادى كه مى‌گويند متهم نمى‌كند؛ سخنانى كه معتقدند اشاره به علومى دارد كه براى آن، اين الفاظ را اصطلاح كرده‌اند»؛ بدين ترتيب، گمانش نيكو شد و بهره برد. اين، انگيزه شرح من بر «ترجمان الاشواق» بود»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۱۸۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۱۸۳٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان