دانلود کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم اثر کلود برژه

دانلود و خرید کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم

معرفی کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم

کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم نوشتهٔ کلود برژه و ترجمهٔ سوسن سلیم زاده است. افشین اعتماد گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات اژدهای طلایی آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم

کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم، به بررسی قضاوت در زندگی پرداخته است؛ چراکه قضاوت پایهٔ اصلی تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب‌هایمان در زندگی است و زندگی و پیشرفت ما به قضاوت‌هایمان از افراد و محیط اطرافمان بستگی دارد. بدون قضاوت صحیح نمی‌توان ارتباط درستی با دیگران و محیط پیرامونمان برقرار کنیم و به افرادی موفق تبدیل شویم. کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم کوشیده است راه و روش قضاوت درست را به ما بیاموزد؛ همچنین یادآوری کند که چگونه برتری‌جویی‌ها، بدخواهی‌ها، نگاه‌های منتقدانه و تحقیرآمیز، دیدمان را مسموم می‌کند و باعث می‌شود انتخاب‌های نابه‌جا داشته باشیم. فصل‌های این کتاب صوتی به‌ترتیب عبارتند از «زمانی که قضاوت معتبر و جایز است»، «قضاوت: یک عمل، یک فرایند»، «حالت‌های قضاوت»، «در جست‌وجوی علت‌ها»، «پیامدها»، «عبور از مرحلهٔ تئوری و ورود به عرصهٔ عمل» و «نتیجه».

شنیدن کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی ندانسته قضاوت نکنیم

«قضاوت در جهان دادگستری

نخستین مثال، از قلمروی دادگستری برگرفته شده است. به‌سادگی می‌توان دریافت به چه دلیل قضاوت در این حوزه بیش از حوزه‌های دیگر باید خود را از هر آنچه مسیر صحیح تفکر را تغییر می‌دهد، یا به بی‌راهه می‌کشاند، حفظ کند. برای قضاوت عینی و بی‌غرضانه، شرایط زیر ضروری به‌شمار می‌آیند:

- لازم است مجموعه‌ای از قوانین به عنوان مرجع موجود باشد. مثلاً حقوق جزایی، ماهیت و شرایط جرم و نیز مجازاتی را که به آن تعلق می‌گیرد، تعریف کرده است.

- لازم است عملی صورت گرفته باشد (محقق‌شده یا فرض‌شده) که در اینجا همان جرم است.

- لازم است دربارهٔ این عمل چنین پرسشی را مطرح ساخت: آیا حقیقتاً جرمی واقع شده است؟ اگر پاسخ مثبت است، از سوی چه کسی صورت گرفته، نیز شرایط و انگیزه‌های ارتکاب این خطا چه بوده است؟

- لازم است با انجام بررسی و تحقیق، بیشترین مؤلفه‌هایی را گرد آورد که به پرسش‌های مطرح‌شده پاسخ می‌دهند. این تحقیق باید از سوی متخصصان (پلیس قضایی) صورت گیرد و از توافق‌نامه‌ای پیروی کند که معیارهای مشاهدهٔ دقیقی را برمی‌شمرد.

- لازم است تا مؤلفه‌های گردآمده، طی تحقیق ارزیابی شوند. وظیفهٔ ارزش‌گذاری آنها بر عهدهٔ عامل دیگری (مستنطق) است. او از رهگذر آزمودن اینکه آیا نشانه‌های قوی مبتنی بر تأیید فرضیهٔ مشارکت فردِ قضاوت‌شده در عملی که به او نسبت داده شده است وجود دارد یا نه، تصمیم خواهد گرفت.

- سپس، دادگاهی برگزار می‌شود که بر پایهٔ مقررات و شرایط خاصی است و مهم‌ترین آنها بی‌غرضی قاضی، اجازهٔ صحبت و ابراز نظر به همهٔ افراد دخیل در قضیه (متهم، شاکی، شهود، کارشناس) و نیز برگزاری علنی جلسات بحث است (دست‌کم بعد از اینکه در جلسات محرمانه تصمیم‌گیری شده باشد).

- در پایان محاکمه، رأی دادگاه اعلام شود، که همان حکم صادره است.

- با این‌همه، کار هنوز پایان نگرفته است. زیرا همواره امکان تقاضای فرجام و تجدید نظر وجود دارد.

دادگستری تنها مرجع برای برقراری نظام‌های قانونی و نظارت بر قضاوت نیست. در اکثر مشاغل، کار ارزش‌گذاری انجام می‌شود و قضاوت‌هایی صورت می‌گیرد که شمار زیادی از آنها با هدف کارآیی بیشتر و به منظور تبیین آئین دادرسی، ثبت ادله و براهین و نیز تعیین راه‌های ارزیابی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۱۰۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۵۴ دقیقه

حجم

۱۰۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان