دانلود کتاب صوتی من خوبم شما خوبید با صدای مینا علی نقیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی من خوبم شما خوبید اثر توماس هریس

دانلود و خرید کتاب صوتی من خوبم شما خوبید

معرفی کتاب صوتی من خوبم شما خوبید

کتاب صوتی من خوبم شما خوبید نوشتهٔ توماس هریس (روان‌پزشک و نویسندهٔ امریکایی) و ترجمهٔ حبیب الله آتشی است. مینا علی نقیان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات کنکاش آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ «روان‌شناسی ساده» بر اساس تحلیل رفتار متقابل است. این کتاب جستجویی است برای یافتن جواب سؤال‌های مردم دربارهٔ این که عملکرد مغز چگونه است؟ چرا همان کاری را انجام می‌دهیم که انجام می‌گیرد و چرا مثلاً کار دیگری نمی‌کنیم؟

درباره کتاب صوتی من خوبم شما خوبید

کتاب صوتی من خوبم شما خوبید به تحلیل رفتار متقابل ۳ مولفهٔ کودک، والد و بالغ به‌عنوان پایه‌ٔ کیفیت ارتباطات بین‌فردی پرداخته است. توماس هریس معتقد است بسیاری از ما احساسات ناخوشایند یک کودک بی‌دفاع را که به‌طور کامل وابسته به والدین است، داریم. در کتاب صوتی حاضر متوجه خواهید شد که چگونه با شناخت شخصیت‌های درونی‌مان، احساسات‌مان نسبت به خود و دیگران کاملاً آشکار می‌شود.

کتاب صوتی من خوبم شما خوبید به سؤال اغلب افرادی که سراغ کتاب‌های روانشناسی و روان‌درمانی می‌روند، پاسخ می‌گوید؛ این کتاب‌ها برای چه گروهی نوشته شده‌اند و مخاطبان اصلی آن‌ها چه کسانی هستند؟

دکتر «توماس هریس» روان‌شناس این کتاب صوتی را در ۱۳ فصل تهیه کرده است. او با این کتاب توانسته بیماران زیادی را در سراسر جهان معالجه کند. توماس هریس با به‌کارگیری شیوه‌های نوین روان‌درمانی تجربیات خود را به زبانی ساده و بدون تکلف در اختیار عموم قرار می‌دهد تا همه بتوانند از مطالب کتاب در جهت زندگی سالم استفاده کنند.

فصل اول کتاب با عنوان «فروید، پنفیلد و برن» نظریه‌های مختلفی را که در توضیح رفتار انسان بیان شده‌اند، بررسی می‌کند؛ یعنی از طبیعت چندگانهٔ انسان که در گذشته به آن به شکل ۲ نیروی متضاد درونی نگاه می‌شد، صحبت می‌کند. در ادامه، کتاب بر پایهٔ پژوهش، تجربیات و آزمایش‌های دانشمند برجسته دکتر «پنفیلد» می‌گوید که «هر چیزی در معرض آگاهی ضمیر خودآگاه ما قرار گیرد با جزئیات در مغز ثبت و ذخیره شده و قابلیت آن را دارد که در زمان حال بازخوانی شود». نتیجه‌گیری‌های پنفیلد از آزمایشات مختلف بر روی مغز نشان داد که مغز انسان می‌تواند مثل یک دوربین عمل کند و تجربیات و رویدادها را مثل یک فیلم ضبط کند.

دکتر «اریک برن» روان‌شناس معروف کانادایی باتوجه‌به نظریات فروید و پنفیلد و افراد دیگر مفهوم «تحلیل رفتار متقابل» را گسترش داد. اریک برن موضوع مهم تحلیل رفتار متقابل را در سطح روان‌شناسی فردی و اجتماعی بیان‌ می‌کند؛ او طبق تعریف روان و شخصیت، افراد را در ۳ دسته تقسیم می‌کند: کودک، بالغ و والد. مشاهدات مستمر این فرضیه را تأیید می‌کنند که در همهٔ افراد هر ۳ حالت وجود دارد.

شنیدن کتاب صوتی من خوبم شما خوبید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران حوزهٔ روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی من خوبم شما خوبید

تلاش‌های طاقت‌فرسای «فروید» بالاخره منتهی به نظریه‌ای اساسی درمورد انسان شد که پایه‌ای برای تحقیقات و فتوحات بعدی دانشمندان شد، از این بابت « فروید » خدمت شایانی به روان‌شناسی کرده است.

هر فرضیه‌ای که توسط دانشمند و محقق بیان می‌شود نیاز به مستنداتی دارد که آن فرضیه را اثبات می‌کند و دیگر این که آن فرضیه در عمل، به اصطلاح باید تکرارشدنی باشد، یعنی در شرایط مشابه منجر به نتایج مشابه شود، تا همین اواخر اطلاعات اندکی در مورد کارکرد دوازده میلیارد سلول مغز وجود داشت و درمورد نحوه بایگانی و یادآوری خاطره‌ها، ظرفیت نگهداری خاطره‌ها، آیا خاطره‌ای محو می‌شود، به چه صورت حفظ می‌شوند، طریقه دسته‌بندی خاطرات، چرا بعضی از آن‌ها زودتر و آسان‌تر در دسترس قرار می‌گیرند و صدها سؤال دیگر بی‌جواب مانده بود.

یکی از محققین و متخصصین معروف در این زمینه «ویلدر پن فیلد» بود. او طی عمل جراحی روی بیمارانی که از صرع موضعی رنج می‌بردند دست به یک سری تجربیات زد، به این صورت که الکترودهایی را به نواحی مختلف گیجگاهی قشر مخ وصل کرد، با تحریک این نواحی متوجه شد که تحریک نواحی خاص قشر مخ در افراد هوشیار باعث پاسخ‌های هیجانی و یادآوری تجارب قبلی می‌شود.

از آنجایی که این کتاب برای راهنمایی عملی در به‌کاربردن تکنیک تحلیل رفتار متقابل است لذا یادآوری پاره‌ای از مفاهیم علمی که فقط در بخش یک این کتاب آمده، می‌تواند در درک بهتر مفاهیم بعدی کمک کند. تحقیقات نشان داده است که هر چیزی که در هوشیاری ما قرار دارد در قسمت خاصی از مغز و به‌صورت کاملاً مفصل و دقیق بایگانی شده و می‌تواند در زمان حاضر و هر زمان دیگری دوباره بازآفرینی شود. «پن فیلد» کشف کرد که تحریک قسمت خاصی از مغز می‌تواند خاطراتی را که در آنجا ذخیره شده را دوباره به یاد آورد. یکی از نتیجه‌گیری‌های مهم «پن فیلد» این بود که با هر شوک که به یک الکترود وارد می‌شد تنها یک خاطره زنده می‌شد؛ فقط یک خاطره، نه چند خاطره یا مجموعه‌ای از خاطرات.

نتیجهٔ دیگر این که تجدید خاطرات از طریق شوک کاملاً غیرارادی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۵۵۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۵۵۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان