دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما اثر بتسی دو تیری

دانلود و خرید کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

معرفی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما نوشتهٔ بتسی دو تیری و ترجمهٔ فاطمه سیفی و پرستو کفایی‌زاد ‌طهرانی و با صدای شهره روحی است و پندار تابان (جیحون) آن را منتشر کرده است. یک کودک زمانی دچار تروما می‌شود که اتفاقات اطرافش منجر به وحشت او شده و کسی را نداشته باشد که او را کمک و راهنمایی کند و به آنچه برای او اتفاق افتاده و به احساسش بپردازد. این کتاب صوتی راهنمای کمک به این کودکان است.

درباره کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

 وقتی کتاب صوتی بتسی دو تیری را می‌شنوید، چکیده‌ٔ افکار و توصیه‌هایی را می‌بینید که برگرفته از یک عمر زندگی با کودکان آسیب‌دیده در اثر تجاوز، وقایع وحشتناک، تصادف‌ها و فقدان‌های غیر‌قابل تحمل است. بتسی با توصیف آنچه بر کودکان گذشته، که ذهنشان را درگیر کرده درحالی‌که دلیلش را نمی‌دانند، احساس اصیلی را به ما منتقل می‌کند. او به ما کمک می‌کند تا پذیرای کودکی باشیم که همیشه احساس هشدار و خطر می‌کند و متوجه شویم که چطور کودک آسیب‌دیده با خطرات و هشدارهای غیرجدی هم کنترلش را از دست می‌دهد و سریع از کوره در می‌رود. ما در این کتاب صوتی متوجه می‌شویم که تروما چیست، کودکان و نوجوانان چگونه به چنین تجاربی واکنش نشان می‌دهند و این تجارب چه تأثیری بر روی ما دارند.

این کتاب صوتی یک جعبه ابزار نیست، منابع روزافزونی از جعبه ابزار‌های درمان مستقیم در جاهای دیگر در دسترس هستند که نشان‌دهنده‌ٔ علاقه روزافزون متخصصان و اشتیاق آنها برای ارتباط با دنیای درونی کودکان است. مشکل بعضی جعبه ابزارها این است که فاقد پشتوانه‌ٔ نظری و مبتنی بر تحقیقات و همانند جزیره‌ای دورافتاده و پرت هستند. اما در این کتابچه‌ٔ راهنمای ساده، می‌توانید ایده‌های مفیدی را بیابید که بتسی در چارچوب نظری و مبتنی بر شواهد، آنها را مطرح کرده است.

آنچه در این کتاب صوتی خواهید شنید، این است که با زبانی ساده و به‌زیبایی، به تحقیقات زیادی از رشته‌های روان‌شناسی، مددکاری، عصب‌شناسی، زیست‌شیمی و ژنتیک پرداخته است و مطالبش برای والدین و مراقبانی که سرشان شلوغ است، ولی مشتاق یادگیری هستند و متخصصانی که در این حوزه کار می‌کنند، مفید است. این کتاب صوتی ایده‌های پیچیده را به زبانی غنی و کاربردی برای بزرگ‌ترهایی که نیاز دارند دنیای درونی بچه‌ها و نه صرفاً آرزوها و احساسات آنها را بشناسند، ترجمه می‌کند. همچنین، می‌توانید راحت و سریع این کتاب صوتی را بشنوید. 

این کتاب صوتی می‌خواهد به بزرگ‌ترهایی کمک کند که واقعاً دلشان می‌خواهد بهبودی بچه‌هایی را ببینند که تجارب دردناکی داشته‌اند. مراقبت از کودکان آسیب‌دیده می‌تواند کاری طاقت‌فرسا باشد، چرا که آنها پر از درد و زخم هستند. اما از سوی دیگر وقتی علائمشان بهبود می‌یابد، حال خوبشان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این کتابچه‌ٔ کوچک به کسانی کمک می‌کند که از کودکان و نوجوانان مراقبت می‌کنند و می‌خواهند بدانند چطور این بچه‌ها به تروما واکنش نشان می‌دهند. چرا که فهم این موضوع اساسی است و از طرفی موضوعی نیست که صحبت کردن یا فکر کردن در مورد آن مرسوم باشد.

همچنین در جمع‌بندی این کتاب صوتی به ایده‌ها و پیشنهادات کاربردی در زمینه کمک به بهبودی از تروما و جلوگیری از تأثیرات بلندمدت آن پرداخته شده است. این کتاب صوتی یک دستورالعمل نیست، بلکه صرفاً مروری ساده بر تروماست.

شنیدن کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

هدف این کتاب صوتی امیددادن است و پیشنهاداتی کاربردی را مطرح می‌کند که می‌تواند برای شرایط شما، چه در خانه‌ای که همگی دچار تروما شده‌اید و چه به عنوان متخصص کودکان ترومادیده و چه به عنوان مراقب و سرپرست این کودکان، مفید باشد.

بخشی از کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ تروما

کودکان به صمیمت عاطفی با افراد بزرگسال و سایر کودکان برای دریافت احساس امنیت، توجه و درک شدن نیاز دارند. آنها به افراد بزرگسال نیاز دارند تا به‌طور منظم زمان بگذارند و به‌آرامی با آنها حرف بزنند و حرف‌هایشان سنگین نباشد، بلکه در عین بامعنا بودن، سرگرم‌کننده هم باشد.

کودکانی که دچار تروما شده‌اند، در حوزه‌های مختلف به مشکل برمی‌خورند و اغلب در مقایسه با کودکانی که دچار تروما نشده‌اند، نیاز به کمک بیشتری از سوی افراد بزرگسال دارند.

کودکان آسیب‌دیده ممکن است، به‌نوعی رفتار کنند که به آن خو گرفته‌اند و با آن آشنا هستند و ناخودآگاه آنها، تجربه‌ی روابطی را که زودهنگام، ترسناک و وحشتناک بوده است، تکرار می‌کنند. برای مثال ماتیلدا (۹ساله) هر وقت کسی با صدای بلند از او می‌خواست کاری را انجام دهد، فوراً داد می‌زد، و به عنوان یک واکنش غریزی نسبت به احساس ناتوانی، از کلمات و رفتارهای تهدیدآمیز و نامناسب استفاده می‌کرد. احتمالاً او این کارها را به این خاطر انجام می‌داد که ترس شدیدش را درک نکرده بود و طوری رفتار می‌کرد که انگار وقتی کسی ناراحت می‌شود طبیعی است که چنین کارهایی را انجام دهد و به این روش خو گرفته بود.

برای افراد بزرگسال مراقبت از چنین کودکانی کار خیلی سختی است، چرا که ممکن است کودکان گاهی آنها را طرد کنند، یا با کنترل کردن، تسلط یا بی‌میلی رفتار کنند. برای مراقبین کودک، مواجه شدن با احساسات شدید و ناخودآگاه و حل‌نشده‌ی کودکان می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، اما به‌محض اینکه کودکان در محیط پرورش‌دهنده، باثبات، قابل پیش‌بینی و پر از مهر مستقر شوند و بتوانند احساسات نیرومند خود را کشف کنند، بهبود می‌یابند و قوی می‌شوند.

متأسفانه بعضی از مدارس و افراد بزرگسالی که در حوزه‌های مختلف با کودکان کار می‌کنند، آنها را به سرکوب و عدم نشان دادن احساساتشان تشویق می‌کنند.

وقتی پسرم در مدرسه زمین خورده بود، به خاطر گریه نکردن، معلمش به او یک برچسب داده بود. من با او دوستانه صحبت کردم و او گفت که آن لحظه «احساسش را قورت داده و توانسته شجاع باشد». من برایش توضیح دادم که گریه کردن و بیان احساسات شدیدش در مدرسه خیلی مهم بود و اگر از این به بعد، باز هم احساسش را سرکوب کند، بعد از مدتی تبدیل به یک درد یا یبوست هیجانی می‌شود.

فرآیند سرکوب احساسات، یا بیان نکردن آنها، واقعاً برای سلامتی ما مضر است. ما باید احساسات شدید خود را معتبر بدانیم و آنها را بپذیریم و در بافت یک رابطه‌ی امن، راه‌هایی را برای ابراز احساسات شدید خود پیدا کنیم، جوری که افراد شنونده هم آزرده‌خاطر نشوند.

در بخش‌های انتهایی کتاب، فعالیت‌هایی را برای کودکان تحت مراقبت شما پیشنهاد داده‌ایم که می‌توانند به قوی‌تر کردن رابطه‌ی شما کمک کنند و این رابطه به‌جایگاه امنی برای بیان چنین احساساتی تبدیل شود. شما می‌توانید با کودکتان چیزی درست کنید. مثلاً با او آشپزی یا بازی کنید.

هنگام انجام چنین فعالیت‌هایی، به‌آرامی درباره‌ی جو حاکم در خانه و جو مورد علاقه‌ی خودتان صحبت کنید. می‌توانید از کودکتان بخواهید یک تصویر از خانه‌ی رؤیایی خود بکشد، یا نظر خود را درباره‌ی آن بنویسد.

ابتدا انجام چنین کاری ترسناک به نظر می‌رسد، اما نهایتاً به شما کمک می‌کند تا تغییرات ساده در خانه و خانواده‌ی خود را ببینید.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۱۱۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱ ساعت و ۵۹ دقیقه

حجم

۱۱۰٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان