دانلود کتاب صوتی جهان فلسفی استنلی کوبریک با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی جهان فلسفی استنلی کوبریک اثر جرالد جی آبرامز

دانلود و خرید کتاب صوتی جهان فلسفی استنلی کوبریک

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی جهان فلسفی استنلی کوبریک

کتاب صوتی جهان فلسفی استنلی کوبریک نوشته جرالد جی آبرامز با ترجمه محمدرضا اسمخانی و صدای تایماز رضوانی در آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب جهان فلسفی استنلی کوبریک

کوبریک یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های آمریکا است. او توانسته است بخشی از بهترین تصاویر سینما را ثبت کند. مجموعه فیلم‌های او تفکری فلسفی را به همراه خود دارند، از جنون تا سفر فضایی، از جنون تا جنسیت در آثار او معنای متفاوتی گرفته است. این کتاب سعی دارد جهان فلسفی اسن نویسنده بزرگ را روایت کند. 

در جهان آشوبناک کوبریک نیز ستیزه، جنگ، نزاع، و جدال مضامینی همه جایی هستند، و در اتاق جنگ، اتاق خواب، فجر تاریخ، آینده پیشرفته تکنولوژیک، در میدان نبرد، در مرحله آمادگی برای میدان نبرد، در زندگی زناشویی، در زندگی روان شناختی، در زندگی اجتماعی، و بین زن و مرد، فرد و جامعه، فرد و دولت، شهروند و نظامی، فرمانده و سرباز، انسان و تکنولوژی،  عشق زناشویی و عشق رمانتیک، بین دو رقیب عشقی، بین هوش طبیعی و مصنوعی، و بین شرکای یک سرقت بزرگ حضوری چشمگیر و تمام عیار دارند. این کتاب می‌خواهد نگاهی ویژه به جهان این نویسنده و کارگردان مشهور داشته باشد. 

شنیدن کتاب جهان فلسفی استنلی کوبریک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به سینمای کوبریک پیشنهاد می کنیم. 

بخشی از کتاب جهان فلسفی استنلی کوبریک

اما، علاوه بر این، آیرونیِ سینمای کوبریک آیرونیِ «موقعیت» است، یعنی انتقال کنایت یا اشارتی به شیوه‌ای طنزآمیز و رندانه در لفافه نمایش یک موقعیت بر پرده سینما، که معلولِ عواملی است مثل گفته‌های تعریض آمیز و تناقض آلود راوی، ناهمخوانی صوت با تصویر، ناسازگاری قول و فعل افراد، چندپهلوییِ تجربه های کاراکترها، و وابستگی رویدادی بزرگ به علتی خُرد و ناچیز: مثلاً در غلاف تمام فلزی، جوکر نشان صلحی بر سینه دارد، ولی روی کُلاهش نوشته شده است: «قاتل بالفطره» ، و در پایان فیلم، سربازان آمریکایی، پس از آن همه زد و خورد و کشتار، سرمستانه قطعه‌ای از کلوبِ میکی موس را دسته جمعی می‌خوانند؛ در پرتقال کوکی، اَلکس با آوازی در حمام سرمستی می‌کند که هنگام تجاوز به زنی آن را می خوانده است، در حالی که شوهر همان زن اینک به الکس سرپناه داده، و برافروخته به این آواز گوش می‌دهد؛ در قتل، سگی کوچک و وزش بادی تند کل پول یک سرقت مسلحانه بزرگ را بر باد می‌دهد، و نعل اسبی که می‌توانست هدیه گران‌بهایی از طرف یک دوست باشد، لاستیک ماشین نیکی را پاره می‌کند، مانع فرار و در نهایت موجب کشته شدنش می‌شود؛ در بَری لیندون، راوی مکررا اطلاعاتی پس از وقوع و پیش از وقوع و گاه ناهم‌خوان درباره رویدادها و کاراکترها به دست می‌دهد، و تجربه ما را از دیدن فیلم دستخوش تغییر می‌سازد، مثلاً برای توصیف کاراکتری از اوصافی همچون باابهت و عظمت استفاده می‌کند، حال آن که تجربه بصری به ما تنها یک انسان مضحک را می‌نمایاند؛ در دکتر استرنج‌لاو، جک ریپر ( فرمانده تیپ شلیک کننده بمب اتمی ) فکر می‌کند که ناتوانی جنسی‌اش معلولِ طرح توطئه آمیز روس‌ها علیه آمریکایی‌ها در فرایند فلوریداسیون آب است؛ ماندریک برای برقراری مهم‌ترین تماس تلفنی تاریخ بشر برای خاتمه دادن به جنگ هسته‌ای به وجود یک سکه ناچیز نیازمند است؛ و کابوی سخنران به همراه بمب اتمی هواپیمایش سرمستانه سقوط می‌کند؛ و در لولیتا هامبرت با زنی که از وی بیزار است ازدواج می‌کند، صرفا برای این که تماسش را با دختر وی، که مفتونش کرده است، حفظ کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۵ ساعت

حجم

۱ گیگابایت, ۲۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت

حجم

۱ گیگابایت, ۲۱۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۳,۰۰۰
تومان