دانلود کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز با صدای مهدی مجنونی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز اثر ژول ورن

دانلود و خرید کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

معرفی کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز (کتاب‌های در گوشی) نوشته‌ی ژول ورن با ترجمه‌ی محسن فرزاد و گویندگی مهدی مجنونی با همکاری آی قصه و رادیو گوشه منتشر شده است.

این داستان درباره‌ی یک مرد خوش‌قیافه و ثروتمند انگلیسی است که در یک قرارداد تصمیم می‌گیرد دور جهان را در هشتاد روز سفر کنند و در این میان اتفاقات عجیب بسیاری برایش پیش می‌آید. کتاب دور دنیا در هشتاد روز اولین بار در سال ۱۸۷۳ وارد بازار نشر شد. این رمان از بدو انتشار، نسل‌های متمادی از مخاطبین را مسحور خود کرده و با تلفیق کاوش در ناشناخته‌ها، ماجراجویی و مسابقه‌ای هیجان‌انگیز با زمان، به یکی از ماندگارترین داستان‌ها در دنیای ادبیات تبدیل شده است.

درباره کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز

آقای فاگ، نجیب‌زاده‌ای مرموز و بسیار دقیق است. او روزی در کلوپ با دوستانش سر اینکه آیا ممکن است دور دنیا را در ۸۰ روز سفر کرد بحث می‌کند و در نهایت بر روی ۲۰۰۰۰ پوند شرط می‌بندد که این اتفاق شدنی است. او روز بعد به همراه خدمتکارش، پاسپارتو عازم سفر می‌شود تا شرط را ببرد. هم‌زمان با آغاز سفر، کارآگاهی به فاگ مظنون می‌شود و گمان می‌کند که او مظنون اصلی سرقت چند روز پیش بانک بریتانیا است و با این شرط‌بندی قصد فرار دارد. از همین رو شروع به تعقیب فاگ می‌کند تا او را در فرصتی مناسب دستگیر کند.

کتاب دور دنیا در 80 روز ابتدا به‌صورت یک پاورقی در سال ۱۸۷۲ در یک روزنامه‌ی فرانسوی منتشر شد، و بعدها به‌صورت سریالی قسمت‌های بعدی آن نیز منتشر گردید. انتشار زنجیره‌ای داستان باعث شد تا عده‌ای گمان کنند که سفرهای حکایت‌شده واقعاً اتفاق افتاده‌اند. حتی بعضی‌ها سر واقعی بودن داستان نیز شرط‌بندی کردند. این رمان یکی از محبوب‌ترین اثرهای ژول ورن محسوب می‌شود.

داستان کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز در ابتدای شروع با توجه به برنامه‌ریزی و نظم دقیق آقای فاگ شاید پیش‌بینی‌پذیر به نظر بیاید. اما داستان به‌زودی پرپیچ ‌وتاب می‌شود و با درآمیختن حوادث گوناگون تغییرات زیادی در برنامه‌های آقای فاگ اتفاق می‌افتد. علاوه بر آن، تعقیب‌هایی که فیکس برای دستگیری آقای فاگ انجام می‌دهد به ماجراجویی‌ها و هیجان داستان افزوده است. فاگ سعی می‌کند مسائلی را که در طول سفرش پیش می‌آید با خلاقیت، صبوری و توانایی مالی خویش حل کند.

ژول ورن در این رمان توانسته شخصیت‌پردازی مناسبی برای داستانش رقم بزند. شخصیت اصلی داستان مردی است با رفتارهای انگلیسی‌مابانه و بسیار منظم و دقیق که دوست دارد همه‌ی کارهایش طبق برنامه‌ریزی پیش برود. اما رفته‌رفته در طول داستان یخ این مرد مرموز آب می‌شود. در طول داستان او عشق و دوستی را فراتر از نگرانی‌های معمولی خود می‌یابد تا جایی که در قسمتی از داستان حاضر است به خاطر نجات جان دوستانش، هم خودش را به خطر بین اندازد هم شرطی راکه بسته است.

یکی از شخصیت‌های مهم کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز پاسپارتو است. او خدمتکاری است وفادار، که حاضر است برای اربابش هر کاری انجام بدهد اما کارها و اشتباهات او، هم موجب خنده‌ی مخاطب هم موجب به دردسر افتادن آقای فاگ می‌شود.

این رمان علاوه بر عنصر ماجراجویی و حادثه‌پردازی پیام‌های جالبی نیز در دل خودش دارد. پیام‌هایی جالب به‌خصوص برای مخاطبان نوجوان. پیام‌هایی مانند:

انعطاف‌پذیر باشید.

بهترین طرح‌ها از بین می‌روند، پس برنامه‌ی جایگزین داشته باشید.

حتی سختگیرترین افراد هم اشتباه می‌کنند.

خودت را باور کن.

در زندگی از شانس استفاده کنید و همیشه آن را ایمن نکنید.

زندگی هرگز فقط مربوط به شما نیست.

این رمان یکی از بزرگ‌ترین و نام‌آشناترین رمان‌های تاریخ رمان‌نویسی است و از رمان‌های شاخص رده‌ی سنی نوجوان محسوب می‌شود. از وقتی شروع رسمی سینما کلید خورده کارگردانان همواره سعی کرده‌اند تا اقتباس‌های مختلفی از شاهکار ژول ورن داشته باشند. جدیدترین اقتباس از این رمان به سریال دور دنیا در هشتاد روز (۲۰۲۱) محصول کشور فرانسه برمی‌گردد. علاوه بر فیلم‌ها و سریال‌های اقتباسی از این رمان، بازی‌های ویدیویی مختلفی نیز بر اساس این اثر ساخته شده است.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

ژانر علمی تخیلی یک ژانر مستقل و محبوب در بین سایر ژانرها محسوب می‌شود. اگر به‌تازگی به این رده از داستان‌ها علاقه‌مند شده‌اید کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شما باشد. این اثر به خاطر داشتن عنصر خیال و ماجراجویی برای نوجوانان اثر خوبی محسوب می‌شود و یکی از شاخص‌ترین آثار حیطه کودک و نوجوان به شمار می‌آید. پس اگر به دنبال خرید یک هدیه کتاب برای نوجوان خود می‌گردید حتماً این کتاب را در میان گزینه‌های خود قرار دهید. عده‌ای ژول ورن را پدر ژانر علمی تخیلی می‌دانند. اگر علاقه‌مندید ببینید که یکی از اسطوره‌های ژانر علمی تخیلی چگونه می‌نویسد این اثر ورن می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

چرا باید کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز را بشنویم؟

ژول ورن یکی از پیشگامان حوزه‌ی تخیل و ژانر علمی تخیلی است. شنیدن و خواندن آثار او می‌تواند دیدگاه جالبی از این نویسنده به مخاطب علاقه‌مند بدهد. افزون بر این، این اثر یکی از رمان‌های شاخص کلاسیک محسوب می‌شود. افرادی هستند که کتاب صوتی دور دنیا در ۸۰ روز را محبوب‌ترین و ماندگارترین رمان ژول ورن در مورد گریزهای تخیلی می‌دانند.

درباره ژول ورن

ژول ورن در ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. نانت شهری بندری و شلوغ بود که هرروزه کشتی‌های مختلفی روزانه به آنجا می‌آمدند. همین باعث به وجود آمدن روحیه‌ی ماجراجویی در ورن شد. او در سن ۱۱ سالگی سوار یک کشتی شد تا عازم هند شود. اما پدرش او را پیدا کرد و مانع سفرش شد. پدر او وکیل بود و ورن را هم برای خواندن وکالت به پاریس فرستاد هرچند که از بچگی علاقه و شوق ورن به ادبیات و داستان‌نویسی مشخص بود. با رفتن به پاریس علاقه‌ی او چندین برابر هم شد. شوق او به تئاتر و ادبیات تا به حدی بود که به خاطر وضع مالی نامناسب مجبور شد سه روز غذا نخورد تا بتواند بلیت یکی از تئاترهای شکسپیر را بخرد.

ژول ورن را پدر ژانر علمی تخیلی می‌دانند هرچند که خودش این عنوان را قبول نمی‌کند. قبل از ورن افسانه‌ها وجود داشتند اما این کار ورن بود که افسانه‌ها به علم راه پیدا کنند. هرچند شاید نوشته‌های ورن برای زمان خودش بلندپروازانه و تخیلی بیاید ولی او برای نوشتن کتاب‌هایش متکی به علم روز بود و برای نوشتن آثارش آزمایش‌های متفاوتی انجام می‌داد. او در آثارش برخی از دستگاه‌ها و فناوری‌ها را تخیل می‌کند که بعدها توسط مهندسان طراحی می‌شود؛ وسیله‌ای‌هایی مانند: هلیکوپتر، زیردریایی، کنفرانس ویدیویی، پانل‌های خورشیدی و هولوگرام.

آثار ژول ورن در ابتدا فقط موردتوجه قشر کودک و نوجوان بود اما بعداً فردی به نام مارسل موره چندین رساله دربار‌ه‌ی او نوشت و او را چنان‌که شایسته‌اش بود به جهان معرفی کرد.

ورن جز نویسندگانی است که هنوزم که هنوز است آثارش به فیلم و سریال تبدیل می‌شوند. همچنین از افتخارات ورن رتبه دوم بیشترین ترجمه‌ی کتاب در جهان پس از آگاتا کریستی است. طول ورن که زندگی‌اش را وقف نویسندگی کرده بود بیش از ۶۰ اثر درزمینه‌های متفاوت دارد اما یکی از معروف‌ترین آثار او مجموعه سفرهای شگفت‌انگیز است. این مجموعه ۵۴ رمان از ورن است که در اصل بین سال‌های ۱۸۶۳ تا ۱۹۰۵ نوشته و تکمیل گردید. آثار معروفی مانند بیست هزار فرسنگ زیر دریا، دور دنیا در هشتاد روز، پنج هفته در بالن، سفر به اعماق زمین و... در این مجموعه دیده می‌شود. پس از مرگ ژول ورن نیز چندین رمان او ویرایش و منتشر شد.

معرفی نویسنده
عکس ژول ورن
ژول ورن
فرانسوی | تولد ۱۸۲۸ - درگذشت ۱۹۰۵

ژول ورن با نام کامل ژول گابریل ورن، ۸ فوریه ۱۸۲۸ در نانت فرانسه به دنیا آمد. خانواده او وضع مالی خوبی داشتند. پدر ژول ورن دوست داشت پسرش در رشته حقوق تحصیل کند و البته که پسر به خواسته پدر احترام گذاشت. اما علاقه او به ادبیات، داستان و نمایشنامه‌نویسی به حدی زیاد بود که زندگی حرفه‌ای آینده او را شکل داد. او در آن دوران نمایشنامه‌های تراژدی می‌نوشت و این موضوع، سبب برانگیخته شدن مخالفت اعضای خانواده‌اش با او شده بود. آن‌ها از اینکه می‌دیدند او مطالبی غمگین می‌نویسد، ناراحت بودند.

نظرات کاربران

محمدرضا
۱۴۰۰/۱۰/۰۷

نسخه اصلی صوتی بیش از ۱۱ ساعت است در صورتی این کتاب ۳ ساعت بیشتر نیست!

mhd_ebr
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

کتاب خیلی خوبیه با خوانش خیلی خیلی جذاب.ولی موسیقی های اول و اخر هر قسمت با صدای بلند و طولانی برام اذیت کننده بود

friend moon :)
۱۴۰۱/۰۴/۳۰

شور و شوق ماجراجو خاصی داشت. توصیه می کنم حتما گوش کنید (:

nagh2018
۱۴۰۱/۰۱/۱۸

خوب بود و صدای گوینده جالب. خیلی وقت بود که می خواستم کتاب را بخونم و حالا از شنیدنش لذت بردم

کاربر ۵۳۵۱۸۳۰ تهمینه ترابی
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

جالب و جذاب و هیجان انگیز بود . از گوش دادنش لذت بردم.

Mohammad Bagheri
۱۴۰۱/۰۸/۰۹

نسخه های متعددی از این کتاب رو با ویرایش های مختلف مطالعه کردم یا شنیدم، اما تجربه شنیدن نسخه ای صوتی از کتابی رو که پیشتر نسخه متنیش رو هم مطالعه کرده بودم تجربه جذابی بود. گویندگی اثر و تنظیم اون

- بیشتر
abad
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

کتاب جذابی بود من شنیدنش را دوست داشتم

کاربر 5974474
۱۴۰۲/۰۶/۳۰

صدای گوینده عالی ولی کل ماجرا اصلا ارزش گوش کردن نداره متاسفانه.

زمان

۳ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲۱۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۲ دقیقه

حجم

۲۱۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان