دانلود کتاب صوتی ماتیلدا با صدای موژان محقق + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ماتیلدا اثر رولد دال

دانلود و خرید کتاب صوتی ماتیلدا

نویسنده:رولد دال
گوینده:موژان محقق
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۴.۴از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ماتیلدا

کتاب صوتی ماتیلدا یکی از قصه‌های مجموعه داستان‌های عجیب آقای دال، نوشته رولد دال، نویسنده چیره دست داستان‌های کودکان است. رولد دال اولین بار ماتیلدا را در ۱۹۸۸ در انگلستان منتشر کرد. این کتاب صوتی با ترجمهٔ محبوبه نجف‌خانی و گویندگی موژان محقق توسط واوخوان منتشر شده است. «کوئنتین بلیک» تصویرگر معروف کتاب‌های رولد دال تصویرگری ماتیلدا را هم انجام داده است. آقای «بلیک» به‌خاطر تصویرگری‌های جذاب و ماندگارش برای کتاب‌های کودکان سال ۲۰۰۲ برنده‌ٔ جایزه‌ٔ «هانس‌ کريستين آندرسن» شد. این کتاب رتبه سوم صد رمان برتر کودک را کسب کرد و مورد توجه کودکان کشورهای زیادی قرار گرفت. رولد دال نویسندهٔ داستان، از سوی تمام کودکان دنیا برندهٔ جایزهٔ بهترین نویسندهٔ قرن کودکان در سال ۲۰۰۰ شده است.

«ماتیلدا وُرم وود» به همراه خانوادهٔ خود در روستایی کوچک در انگلیس زندگی می‌کند. پدر و مادر ماتیلدا توجه چندانی به او نمی‌کنند و او به همین خاطر، دوستان قابل اعتماد و وفادار خود را در کتاب‌هایی پیدا می‌کند که هر روز بعد از ظهر در کتابخانهٔ نزدیک محل زندگی‌اش می‌خواند. هیچ‌کس در خانه حتی متوجه بیرون رفتن‌های او نمی‌شود چرا که مادرش معمولا در حال بازی «بینگو» است و پدرش نیز مشغول فروختن ماشین‌های تقریباً از‌کار‌افتاده به مشتری‌های از‌ همه‌جا بی‌خبر!

نکته خنده داری که در برخی از پدر و مادرها وجود دارد این است که حتی اگر فرزندشان چندش آورترین موجود عالم هم باشد، باز فکر می‌کنند تحفه‌ای بی همتاست؛ اما گاهی به پدر و مادرهایی بر می‌خوریم که نقطهٔ مقابل گروه قبلی هستند، یعنی هیچ عشق وعلاقه‌ای به فرزندشان ندارند و متوجه توانایی‌هایش نیستند. مثل خانم و آقای «ورم وود» یعنی پدر ومادر «ماتیلدا»

درباره کتاب ماتیلدا

رولد دال در این کتاب به کودکان به ویژه دختران یاد می‌دهد که روی پای خودشان بایستند، مشکلاتشان را خودشان حل کنند و توانایی‌هایشان را باور داشته باشند.

ماتیلدا، مانند اغلب بچه‌های باهوش، عاشق مطالعهٔ کتاب‌ها است. خانوادهٔ او اما این علاقهٔ ماتیلدا به کتاب‌ها را آزاردهنده و ناخوشایند می‌بینند. ماتیلدا در خانه دیده نمی شود، کسی به حرف هایش گوش نمی دهد و بیشتر اوقات نیز منظور او را اشتباه می فهمند. به همین خاطر وقتی مادرش با بازی «بینگو» سرگرم است، ماتیلدا پیاده و به تنهایی به کتابخانهٔ نزدیک خانه‌شان می رود؛ جایی که در آن می‌تواند «دو ساعت باشکوه را به‌تنهایی، در سکوت و در گوشه‌ای دنج بنشیند و کتاب‌ها را یکی پس از دیگری بخواند.»

کتابخانه ای که دال درباره‌اش می‌نویسد، در واقع مکانی واقعی است که در خیابان «های استریت» در دهکدهٔ «گرِیت میسندن» واقع شده و تنها یک خیابان با «موزه رولد دال» فاصله دارد. اولین کتاب بزرگسالی که ماتیلدا می‌خواند، رمان «آرزوهای بزرگ» اثر «چارلز دیکنز» است اما فهرست مطالعه، اهداف و دایرهٔ واژگان او خیلی زود گسترده‌تر می‌شود: کتاب «صخره برایتون» اثر «گراهام گرین»، کتاب «خشم و هیاهو» اثر «ویلیام فاکنر»، کتاب «تس دوبرویل» اثر «تامس هاردی» و بسیاری از آثار دیگری که فهرست‌های مطالعاتی دانشگاه‌ها به چشم می‌خورند.

با شروع مدرسه نیز، اوضاع چندان بهتر نمی‌شود چرا که در مدرسهٔ او، لذت آموختن چیزهای جدید، جایش را به ترس از مدیری زورگو و مستبد داده است. ماتیلدا را در مدرسه اذیت می‌کنند و او را دروغگو می‌خوانند. البته او متحدینی نیز برای خودش پیدا می کند. بهترین دوستش «لَوِندِر» و معلمی مهربان به نام «خانم هانی» اما آن‌ها نیز در مقابل زورگویی‌های «خانم ترانچبال» (که بدون شک یکی از به‌یاد‌ماندنی‌ترین شخصیت‌های منفی رولد دال است) حرفی برای گفتن ندارند. ماتیلدا توانایی عجیب دیگری نیز در خودش کشف می‌کند؛ توانایی حرکت دادن اشیا از دور. او از این توانایی برای کمک به کسانی که دوست‌شان دارد استفاده می‌کند.

شنیدن کتاب ماتیلدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ماتیلدا علاوه برا این که برای کودکان و نوجوانان به خصوص دختربچه‌ها آموزنده و سرگرم کننده است، شنیدنش برای بزرگسالان هم می‌تواند جذاب باشد. همچنین ماتیلدا به والدین و مربیان تربیتی - آموزشی و همهٔ پدر و مادرها پیشنهاد می‌شود.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۹۱۶ متولد شد و از کودکی عاشق داستان و کتاب بود. اساس قصه‌هایش را از افسانه‌هایی که مادرش برایش تعریف می‌کرد به علاوه ماجراهایی که برای خودش اتفاق افتاده بود می‌گرفت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر»، و«انگشت جادویی» اشاره کرد. بیشتر آثار دال به فیلم درآمده‌اند.

شخصیت‌های کودک و خردسال داستان‌های دال با آدم بزرگ‌هایی که با آنها بدرفتاری می‌کنند، در کشمکش‌اند و معمولا یک آدم بزرگ خوب با آدم‌ها یا آدم بد داستان می‌جنگد.

دال در سال ۱۹۹۰ درگذشت و در سال ۲۰۰۲ گالری کودکان رولد دال به افتخار او در موزه اشرافی شهر گریت میسندن، ایالت باکینگ همپشایر انگلستان افتتاح شد که هدفش آموزش هنر ادبیات برمبنای نوشته‌های رولد دال است. جایزه‌ٔ the Roald Dahl funny Prize هم به افتخار او هر سال به نویسندگان کتاب‌های طنز کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

بخشی از کتاب ماتیلدا

خانم هانی بادقت به دخترکوچولوی مو سیاهی که با صورت گرد و جدی‌اش در ردیف دوم نشسته بود، نگاه کرد و گفت:«عالیه! لطفا بلند شو و هرقدرش را بلدی بگو.»

ماتیلدا ایستاد و شروع کرد به گفتن. وقتی به دوتا دوازده تا، بیست و چهارتا رسید، مکث نکرد و همچنان ادامه داد:«دو سیزده تا، بیست و شش تا. دو چهارده تا ، بیست و هشت تا. دو پانزده تا سی تا. دو شانزده...»

خانم هانی گفت:«صبر کن!» او که با تعجب به این جدول ضرب بدون تپق گوش داده بود، پرسید :«تا چند بلدی؟»

ماتیلدا گفت:«تا چند؟ خب راستش نمی‌دانم خانم هانی. گمانم خیلی زیاد.»

خانم هانی چند لحظه مکث کرد تا منظور ماتیلدا را فهمید. بعد پرسید:« یعنی می‌دانی دو بیست و هشت تا چند می‌شود؟»

-بله خانم هانی

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

Alaghe Band
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

برای کودکان توصیه میشه محتوا نه جذابه و نه کشش ایجاد میکنه حتی آموزنده هم نیست یه خانواده ی عجیب و کاملا بی فرهنگ و دور از هر گونه انسانیت که یه دختر نابغه دارن و هیچ اهمیتی بهش نمیدن شاید ۵۰

- بیشتر
R.P.R
۱۴۰۲/۰۱/۱۶

سلام کتاب جذاب و قشنگی هست و... خلاصه اینکه عالیه

★彡 kiyana ミ★
۱۴۰۱/۰۱/۰۷

عالیه ، بهترین کتاب صوتی که شنیدم

کاربر 7987638
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

عالی بود من خیلی ازش خوشم امد هم باحل بود وهم خیلی جذاب

کاربر ۴۱۳۹۷۲۶
۱۴۰۰/۱۱/۲۷

کتاب بسیار عالی هست پیشنهاد میکنم حتما بخونین ممنون از نویسنده وگوینده

Reihane.m
۱۴۰۰/۱۱/۲۵

اصلا باحال نبود و بدرد نخور و بچگانه بود پیشنهاد نمیکنم😶😐😒

زمان

۴ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۳۸۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۳۸۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان