دانلود کتاب صوتی زنده به گور با صدای بهروز رضوی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زنده به گور اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی زنده به گور

نویسنده:صادق هدایت
گوینده:بهروز رضوی
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۶از ۲۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی زنده به گور

کتاب صوتی «زنده به گور» نوشتهٔ صادق هدایت با گویندگی بهروز رضوی در واوخوان منتشر شده است.این کتاب مجموعه هشت داستان کوتاه از صادق هدایت است که در قالب یک کتاب منتشر شده‌اند و عموما درباره‌ زندگی انسان‌هایی است که پوچی و تلخی زندگی را تجربه کرده‌اند و به دنبال معنایی برای زندگی یا راهی برای تمام کردن آن می‌گردند.

درباره‌ کتاب صوتی زنده به گور

زنده به‌گور، نام مجموعه داستان‌های کوتاه صادق هدایت است. داستان‌هایی که از پوچی، بیهودگی و تلخی زندگی حکایت می‌کند و روایتگر انسان‌هایی است که در زندگی به نوعی به بن‌بست رسیده‌اند و در تلاش برای پایان دادن به زندگی هستند. زندگی که خود نکبت‌بار می‌خوانند. آن‌ها در عمق وجودشان دردی دارند که روح را در هم می‌شکند ولی مرگ هم آن‌ها را از خود می‌راند. بسیاری معتقدند داستان زنده به گور متاثر از زندگی خود صادق هدایت است.

عنوان داستان های این مجموعه به این شرح است:

از یادداشت‌های یک نفر دیوانه

حاجی مراد

اسیر فرانسوی

داوود گوژ پشت

مادلن

آتش‌پرست

آبجی خانم

مرده‌خورها

آب زندگی

کتاب صوتی زنده به گور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به مطالعه‌ٔ داستان‌های شناخته شدهٔ معاصر و علاقه‌مندان به آثار صادق هدایت پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ صادق هدایت

صادق هدایت در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن را بازنویسی کرده او همچنین آثار نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف، فرانتس کافکا، آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعهٔ ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

زنده‌به‌گور کتابی از صادق هدایت است که نخستین بار در سال ۱۳۰۹ در تهران و توسط چاپ‌خانهٔ فردوسی منتشر شده است. این کتاب شامل ۸ داستان کوتاه می‌باشد. نام کتاب از نخستین داستان این مجموعه، (زنده به گور) که جوانی در آشفتگی‌های فکری و روحی خود به سر می‌برد و آرزوی مرگ دارد، گرفته شده است. 

بخشی از کتاب صوتی زنده به گور

نفسم پس میرود، از چشمهایم اشک میریزد، دهانم بد مزه است، سرم گیج میخورد، قلبم گرفته، تنم خسته، کوفته، شل بدون اراده در رختخواب افتاده ام. بازوهایم از سوزن انژکسیون سوراخ است. رختخواب بوی عرق و بوی تب میدهد، به ساعتی که روی میز کوچک بغل رختخواب گذاشته نگاه می‌کنم، ساعت ده روز یکشنبه است. سقف اتاق را می‌نگرم که چراغ برق میان آن آویخته، دور اتاق را نگاه می‌کنم، کاغذ دیوار گل و بته سرخ و پشت گلی دارد. فاصله به فاصله آن دو مرغ سیاه که جلو یکدیگر روی شاخه نشسته اند، یکی از آنها تکش را باز کرده مثل این است که با دیگری گفتگو می‌کند. این نقش مرا از جا در می‌کند، نمیدانم چرا از هر طرف که غلت می‌زنم جلو چشمم است. روی میز اتاق پر از شیشه، فتیله و جعبه دواست. بوی الکل سوخته بوی اتاق ناخوش در هوا پراکنده است. می‌خواهم بلند بشوم و پنجره را باز بکنم ولی یک تنبلی سرشاری مرا روی تخت میخکوب کرده، می‌خواهم سیگار بکشم میل ندارم. ده دقیقه نمی‌گذرد ریشم را که بلند شده بود تراشیدم. آمدم در رختخواب افتادم، در آینه که نگاه کردم دیدم خیلی تکیده و لاغر شده‌ام. به دشواری راه می‌رفتم، اتاق درهم و برهم است. من تنها هستم.

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

طاها سبهانی
۱۴۰۱/۰۷/۰۳

عاشق صدای استاد رضوی هستم از لطف صدای استاد عاشق ادبیات شدم والان دبیری ادبیات قبول شدم ..

♡𝔉𝔞𝔱𝔦𝔪𝔞♡
۱۴۰۰/۱۲/۰۵

عالی بود🥺💚

آرمین صفوی
۱۴۰۱/۰۷/۲۵

صادق هدایت مخالف خرافات و متعصبات

bidel
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

بی نظیر

دانیال فرقانی
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

بسیار عالی و زیبا بهترین کتابی که شنیدم باتشکر کتاب بوف کور هم بسیار عالی هست

Hrezapour.ir
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

بسیار عالی بود داستان آب زندگی چقدر شبیه مزرعه حیوانات بود، داستان دو خواهر هم بینهایت عالی بود. صدای آقای رضوی که اسنیف گوش محسوب میشه که آدمو معتاد میکنه🥹

کاربر 5320434
۱۴۰۱/۰۸/۰۸

اگر رایگان باشد و نمونه حداقل بیشتر باشد مال این حرف ها می شود

کاربر 5830897
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

استاد رضوی +گویندگی کتاب +کتاب صادق هدایت =شاه کار کتاب صوتی

امیر
۱۴۰۲/۱۲/۱۱

هدایت در این کتاب مانند سایر آثار خود بر خرد گرایی و پرهیز از هرگونه خرافه پروری تاکید دارد خوانش آقای رضوی گرچه تنوع صدای اساتیدی مانند آقای سلطان‌زاده را ندارد اما رسا و صمیمی است

کاربر 8004437
۱۴۰۲/۱۱/۱۳

بهترین صدایی بود که تا حالا شنیدم

زمان

۳ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱۷۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۱۷۵٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۴۷,۶۰۰
۳۰%
تومان