دانلود کتاب صوتی به نام زندگی با صدای گشتاسب امجدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی به نام زندگی اثر اریک فروم

دانلود و خرید کتاب صوتی به نام زندگی

نویسنده:اریک فروم
امتیاز:
۲.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی به نام زندگی

کتاب صوتی «به نام زندگی» از اریک فروم با ترجمهٔ اکبر تبریزی و گویندگی گشتاسب امجدی در انتشارات ماه آوا به چاپ رسیده است. این کتاب را می‌توانید از طاقچه دریافت کنید. کتاب به نام زندگی به قلم اریک فروم از سخنرانی‌های رادیویی وی طی سال‌های پایانی زندگی‌اش شکل گرفته است. فروم در کتاب حاضر به مسائلی همچون، توسعه گستره رشد آدمی، ریشه‌های پرخاشگری، بحران در جامعه‌ی پدر سالار، زبان جهانی رویاها و کاربردهای روانشناسی در زندگی روزمره می‌پردازد. اثر مشهور دیگر او هنر عشق ورزیدن است.

درباره کتاب به نام زندگی

فروم در پاسخ به این پرسش که چشم انداز آیندهٔ روانکاوی چگونه است، می‌گوید: این سوال را می‌توان بین دو عقیده عمده از میان عقاید مختلف محدود کرد: عقیده نخست اینکه روانکاوی کاری بیهوده است و بر خلاف شهرتش موفقیتی ندارد و درمان با آن روش آب در هاون کوبیدن است. عقیده دوم بر این ادعا استوار است که روانکاوی تنها وسیله درمان و راه حل مسائل روانی است؛ اگر کسی مشکلی دارد تنها راه درمان و راه حل مسائل روانی است؛ اگر کسی مشکلی دارد تنها راه درمان و راه چاره‌اش دراز کشیدن روی تخت و گذراندن سه یا چهار سال روانکاوی است.

نویسنده در ادامه این بحث می گوید ادعای بیهوده و بی اثر بودن روانکاوی ادعائی غیر منطقی است. روانکاوی اشخاص زیادی را درمان کرده و یا آنان را یاری داده است تا برای نخستین بار خود را بیابند، با خود صادق‌تر باشند، آزادی بیشتر به دست آورند و هر چه نزدیکتر به واقعیت زندگی کنند. البته برخی خرده‌گیری‌ها از روانکاوی را هم می پذیرد و بی پایه و دور از انصاف نمی داند.

درباره اریک فروم

اریک فروم در ۲۳ مارس ۱۹۰۰ میلادی در فرانکفورت آلمان در یک خانواده‌ٔ یهودی سنت‌گرا متولد شد. پدرش کاسب، پدربزرگش خاخام و عموی مادرش محقق مشهور تلمود بود. فروم در کودکی وقت خود را صرف مطالعات مذهبی کرد و تورات تأثیر عمیقی بر او گذاشت اما وی بعدها همه ارتباطات خود را با مذهب کم کرد. او نام خانوادگی خود را این‌طور توصیف می کند: «فروم در زبان آلمانی به معنای مذهبی بودن است، اصطلاحی که سال های کودکی فروم را توصیف می کند.»

فروم تحصیلات خود را در روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و فلسفه در دانشگاه فرانکفورت و هایدلبرگ ادامه داد، پس از دریافت دکتری خود از دانشگاه هایدلبرگ در مؤسسه روانکاوی برلین کار خود را به عنوان روان‌کاوی که شاگرد و پیرو زیگموند فروید است، شروع کرد. بعد از ظهور نازیسم در آلمان به ژنو رفت و سرانجام به آمریکا مهاجرت کرد و تابعیت این کشور را پذیرفت و در دانشگاه کلمبیای نیویورک مشغول به فعالیت شد، سپس به مکزیک رفت و در دانشگاه مکزیکوسیتی کرسی روانکاوی را تأسیس کرد.

این روان‌کاو و فیلسوف اجتماعی در ۱۹۳۰ میلادی به مکتب فرانکفورت راه یافت و در مؤسسه تحقیقات اجتماعی برلین در کنار اندیشمندانی، همچون ماکس هورکهایمر، تئودور اریک آدورنو و هربرت مارکوزه قرار گرفت، همچنین فروم در فاصله سال‌های ۱۹۳۰ تا ۱۹۳۵ میلادی به همکاری با مجله تحقیقات اجتماعی که توسط مؤسسه تحقیقات اجتماعی فرانکفورت منتشر می‌شد، پرداخت.

در سال ۱۹۳۴ یعنی یک سال پس از به قدرت رسیدن نازیها در آلمان، راهی آمریکا شد. وی مدتی عضو هیات علمی دانشگاه کلمبیا در نیویورک بود و در ۱۹۴۱میلادی به دانشکده کالج بنینگتون در ورمونت پیوست و سپس به عنوان استاد روان‌کاوی در دانشگاه مکزیک برگزیده شد و مدتی در دانشگاه ایالتی میشیگان نیز تدریس می‌کرد و سرانجام در ۱۹۶۲ میلادی به عنوان استاد روان‌پزشکی به دانشگاه نیویورک بازگشت.

فروم مکتب روانکاوی زیگموند فروید را نقادانه بررسی کرد و تلاش ورزید پیش شرط های روانشناسانه برای ساختارهای اجتماعی را مورد پژوهش قرار دهد. فروم تحولات سیاسی و اجتماعی زادگاه خویش را در زمان تسلط هیولای فاشیسم به دقت زیر نظر داشت و رساله ها و جستارهای موشکافانه ای در تحلیل روانشناسی توده ای فاشیسم به نگارش درآورد.

سرانجام این روانکاو و جامعه شناس مکتب فرانکفورت در ۱۸ مارس ۱۹۸۰میلادی بر اثر حمله قلبی در سوئیس دیده از جهان فرو بست.

کتاب به نام زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به روانشناسی و آثار اریک فروم جذاب خواهد بود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۷۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۴۲ دقیقه

حجم

۳۷۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۶۰۰
تومان