دانلود کتاب صوتی عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست اثر مگان دیواین

دانلود و خرید کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

معرفی کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست -که با عنوان عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست هم به فارسی ترجمه شده- اثر مگان دیواین در سال ۲۰۰۷ منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط زهرا یعقوبیان ترجمه و به گویندگی فاطمه فراهانی منتشر شده است. در این کتاب، دیواین از طریق داستان‌ها، تحقیقات و شیوه‌های خلاقانه و مبتنی بر ذهن‌آگاهی، راهنمای منحصربه‌فردی برای مواجهه با غم ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست (عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست)

مگان دیواین، نویسنده‌ی کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست می‌گوید:

«هنگامی که یک فقدان دردناک یا رویدادی که زندگی شما را خراب می‌کند، جهان شما را به هم می‌زند، اولین چیزی که باید بدانید این است: داشتن غم و اندوه هیچ ایرادی ندارد. غم و اندوه در واقع همان عشق در وحشیانه‌ترین و دردناک‌ترین شکل آن است، پس این یک پاسخ طبیعی و عاقلانه به از دست دادن است.»

مگان دیواین در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست رویکردی عمیق و جدید برای تجربه‌ی غم و اندوه و روشی جدید برای کسانی که قصد کمک به دیگرانی را دارند که مصیبتی را تحمل می‌کنند، ارائه می‌کند. مگان با تجربه‌ی غم و اندوه از هر دو طرف -هم به عنوان یک درمانگر و هم به عنوان زنی که شاهد غرق شدن شریک زندگی خود بوده- با بینش عمیقی درباره‌ی حقایق ناگفته‌ی از دست دادن، عشق و شفا می‌نویسد. او مسیری را پیشنهاد می‌کند که ما را به ساختن زندگی در کنار غم و اندوه دعوت می‌کند، نه غلبه بر آن. با شنیدن این کتاب صوتی خواهیم آموخت:

• چرا توصیه‌های خوب و حکمت‌های معنوی اغلب کار را برای افراد غمگین سخت‌تر می‌کند؟

• چگونه باید غم را به جای یک مشکل، به عنوان یک راز بپذیریم؟

• چگونه راهنمایی عملی برای مدیریت استرس، بهبود خواب و کاهش اضطراب بدون تلاش برای رفع رنج داشته باشیم؟

• چگونه به افرادی که دوستشان داریم کمک کنیم تا با غم خود کنار بیایند؟

خلاصه کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست

آیا تا به حال عزیزی را بر اثر مرگ ناگهانی یا خودکشی از دست داده‌اید؟ آیا دوستی دارید که دوره‌ی غم و اندوه را پشت سر می‌گذارد؟ حتی اگر هنوز غم و اندوه شما را لمس نکرده باشد، در نهایت این اتفاق خواهد افتاد. اندوه، مانند تولد و مرگ، بخشی طبیعی از زندگی است. اما متاسفانه، ما اغلب در مواجهه با فقدان، به شکلی ناعادلانه احساس درماندگی می‌کنیم. شما چگونه با از دست دادن کنار می‌آیید و چگونه می‌توانید به دوستان یا خانواده‌ی خود کمک کنید تا از این دوره غم و اندوه جان سالم به در ببرند؟ برای شنیدن این کتاب صوتی آماده شوید تا یاد بگیرید چگونه با از دست دادن، به روشی سالم کنار بیایید.

شنیدن کتاب صوتی عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست (عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست) کتابی است برای افراد غمگین، کسانی که آن‌ها را دوست دارند و تمام کسانی که به دنبال این هستند که خود و دیگران را بیشتر دوست داشته باشند.

چرا باید کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست را بشنویم؟

کتاب صوتی اشکال ندارد که حالت خوب نیست راهی برای بازنگری در رابطه‌ی ما با غم و اندوه فراهم می‌کند و خوانندگان را تشویق می‌کند تا غم را به ‌عنوان پاسخی طبیعی به مرگ و فقدان ببینند، نه یک وضعیت نابه‌هنجار که نیاز به تغییر دارد. با تغییر تمرکز از غم و اندوه به عنوان مشکلی که باید حل شود به تجربه‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، درک، شفقت و همچنین راهی برای عبور از درد را خواهیم یافت.

این کتاب صوتی به شنوندگان نشان می‌دهد که چگونه با مهارت و شفقت در اندوه خود زندگی کنند، اما این کتاب فقط کتابی برای افراد دردمند نیست، این کتاب درباره‌ی بهتر کردن اوضاع برای همه است. همه‌ی ما در مقطعی از زندگی خود غم و اندوه عمیق یا از دست دادن را تجربه خواهیم کرد؛ از دست دادن یک تجربه جهانی است.

درباره مگان دیواین

مگان دیواین (متولد ۳۰ سپتامبر ۱۹۷۰) نویسنده، سخنران و مدافع تغییرات عاطفی در سطح فرهنگی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی مشاوره است. او از زمان از دست دادن غم‌انگیز شریک زندگی خود در سال ۲۰۰۹ به عنوان یک صدای جسور در دنیای حمایت از غم ظاهر شد. کمک‌های او از طریق سایتش به ایجاد پناهگاهی برای کسانی که درد دارند و تشویق کسانی که می‌خواهند به آن‌ها کمک کنند، خدمت‌رسانی کرده است.

تفاوت کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست و اشکال ندارد که حالت خوب نیست چیست؟

کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست، به زبان‌های متعددی از جمله فارسی ترجمه شده است. عنوان این کتاب در ایران به عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست نیز ترجمه شده است. از جمله مترجمان این کتاب به فارسی می‌توان به زهرا یعقوبیان (انتشارات کتاب کوله‌پشتی) سیده‌سارا ضرغامی و آرزو مومیوند (انتشارات میلکان) اشاره کرد. این کتاب همچنین به گویندگی فاطمه فراهانی (ترجمه‌ی زهرا یعقوبیان) در قالب کتاب صوتی در دسترس است.

نقد کوتاهی بر کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست

بسیاری از خوانندگان و شنوندگان کتاب اشکال ندارد که حالت خوب نیست، این کتاب را برای کنار آمدن با غم و اندوه خود بسیار مفید توصیف کرده‌اند، اما نقد‌هایی هم به این کتاب وارد شده است.

همانطور که از عنوان کتاب نیز پیداست، اشکال ندارد که حالت خوب نیست به گونه‌ای نوشته شده که مستقیما نیازهای خوانندگان در زمان غم را نشان دهد و این باعث می‌شود این کتاب بیشتر یک کتاب خودیاری باشد تا روان‌شناختی. با این حال، نویسنده از غم و اندوه کاملا مطلع است و موضوعات مختلفی از جمله نحوه‌ی واکنش افراد به سوگ (مفید و غیرمفید)، تجربه‌ی درونی سوگ (از جمله تاثیرات آن بر فیزیولوژی و روانشناسی) و تمایز میان غم و زجر کشیدن را پوشش می‌دهد.

بسیاری از خوانندگان معتقدند علی‌رغم مفید بودن دیدگاه‌های مگان دیواین، او گاهی بیش‌ازحد رویکرد مدل پزشکی را نادیده می‌گیرد. بسیاری از تحقیقات نشان‌ می‌دهند که جدا کردن غم و اندوه از اختلالات روانشناختی به دلایل متعددی بسیار دشوار (شاید هم غیرممکن) است. چنین تحقیقاتی با ادعای دیواین که «غم و اندوه یک وضعیت طبیعی است که نباید آسیب‌شناسی شود» در تضاد نیست، اما نشان می‌دهد که غم و اندوه می‌تواند به روش‌های پیچیده‌ای که مستلزم مطالعه‌ی بیشتر است، بر اختلالات روانی تاثیر بگذارد و تحت تاثیر آن‌ها قرار گیرد.

بخشی از کتاب

اگر شبیه بسیاری از سوگوارانِ دیگر هستی، پس از سوی افراد دوروبرت در بهترین حالت واکنشی ناشیانه و در بدترین حالت رفتاری توهین‌آمیز و تحقیرآمیز دریافت کرده‌ای. ما دربارهٔ ریشه‌های عمیق فرهنگی نادیده‌گرفتن درد و فرهنگ ملامت در بخش‌های ابتدایی کتاب صحبت کردیم. مهم این است که تمام آنها را به زندگی شخصی‌ات بازگردانی تا کمکت کنند حمایت‌های بی‌فایدهٔ مردم اطرافت را بشناسی یا این حمایت‌ها را اصلاح کنی.

رهایی، شادی یا تشویق برای «از پسِ درد بر بیا» یکی از بزرگ‌ترین رنج‌هایی است که به هنگام اندوه سراغ افراد می‌آید.

بحثی در حکایت اندوه وجود دارد: چون ما دربارهٔ واقعیت‌های اندوه در فرهنگمان صحبت نمی‌کنیم، هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند در این زمینه چطور باید کمک کند. مردمی که به بهترین نحو می‌توانند به ما بگویند چطور کمک کنند - خود افراد سوگوار - این انرژی، علاقه و ظرفیت را ندارند تا به افراد دیگر آموزش دهند که چطور حامی و یاریگرشان باشند؛ پس ما سردرگم شده‌ایم: دوستان و خانواده خواهان کمک هستند و سوگواران طالب حمایتند، اما هیچ‌کس آن چیزی را که می‌خواهد به‌دست نمی‌آورد. اگر ما می‌خواهیم از همدیگر بهتر حمایت کنیم، اگر می‌خواهیم به آنچه همگی‌مان خواهان آن هستیم دست یابیم - دوست‌داشتن و دوست‌داشته‌شدن - باید دربارهٔ هرآنچه کارساز نیست حرف بزنیم - این کار راحتی نیست اما مهم است.

«ده روز بعداز مرگ دخترم، جلوی در سروکله‌ات پیدا می‌شود. با سبدی پر از زغال‌اخته و کلوچه‌های خندان. درحالی‌که لبخندی توخالی بر لب‌هایت نشسته است، آن را به من تحویل می‌دهی و می‌گویی لبخند بزن! این کار، تو را برای قلب شکسته‌ام عزیز نخواهد کرد. از من انتظار داری بپذیرمت چون از وقتی فرزندم از دنیا رفته، ذات رابطه‌مان تغییر کرده است. این تغییر فراتر از حد توان من است. زمانی‌که به تو می‌گویم برای دورهمی‌های بزرگ اجتماعی آماده نیستم (بزرگ یعنی بیشتر از یک نفر) لطفاً باور کن که خودم می‌دانم با چه چیزی می‌توانم سروکار داشته باشم و از پس چه چیزی نمی‌توانم بربیایم. نیاز غریزی من به تنهایی است، آنچه درحال‌حاضر دلم می‌خواهد انجام دهم این است که خود را در دل این ترس بپیچم و وقتی تو تمام مدت بالای سرم ایستاده‌ای و به من می‌گویی عصبانی هستم نمی‌توانم به تنهایی‌ام پناه ببرم. لعنتی! بله، من عصبانی هستم. دخترم مُرده است! پس لطفاً برو و زمانی بازگرد که مشتاق باشی فقط ساکت بنشینی و گوش دهی و تماشا کنی.

و داستان از این قرار است که:

مصیبت من مسری نیست؛ تو مرگ فرزندانت را از من نخواهی گرفت. می‌دانم که نمی‌دانی چه باید بگویی. من هم چند ماه پیش نمی‌دانستم. یک نصیحت کوچک به تو می‌کنم: حرف‌های پیش‌پاافتاده به من نزن! لطفاً هیچ جمله‌ای را با کلمهٔ ”حداقل“ شروع نکن! بعدازآن شاهد تغییر شگفت‌انگیز من در مبارزه با اندوه خواهی بود. من نظریه‌های اندوه را به صورتت تُف می‌کنم و به تو می‌گویم کوبلر - راس همه‌چیز را اشتباه فهمیده است. می‌گویم درون اندوه هیچ زمان و راه جادویی‌ای وجود ندارد. ما همه اینجا تنهاییم - در تاریکی مطلق. می‌ترسم او را فراموش کنم. به تو یادآوری می‌کنم که ممکن است شروع به گریه کنم؛ هق‌هق کنم اما اشکالی ندارد؛ حالا این زندگی من است. این‌گونه به زندگی ادامه می‌دهم، در اینجا و نه حالا.»

نظرات کاربران

parmis mardani
۱۴۰۰/۰۸/۰۵

بنده میخوام بخونمش چون حدود ۱ ساله عمه ی خودم رو که خیلی جوون بود از دست دادم و خانواده م مخصوصا پدر و عمه های دیگرم هنوز شرایط خوبی ندارن و سعی میکنم این متن رو به مادربزرگم و

- بیشتر
محسن کسائی
۱۴۰۱/۰۲/۰۶

انسان موجودی است که همه احساسات از آن اوست ولی خیلی از ما آدما فکر میکنیم که فقط باید شاد زیست. این کتاب به شکل بسیار زیبایی نشان میدهد که انسان بودن یعنی همه احساسات، با توجه به اینکه در شرایط اندوه

- بیشتر
motad ketab
۱۴۰۰/۱۱/۳۰

کتاب رو یه بار با مترجم دیگه خونده بودم ایباز صوتش رو گوش دادم خیلی صدای خوبی داره گویندش به همون اندازه که کتاب نیاز داره صدا با متن مَچه و کتاب خیلیییی خوب داره همدردی میکنه

Barooon
۱۴۰۱/۰۱/۱۳

واقعاااااااااااااا خیلی کمک کننده س در مواجهه با مرگ عزیزان یا حتی برای اینکه به کسی که سوگ واره بتونیم کمک کنیم و کنارش باشیم خیلی توصیه ش میکنم🥺

09108172870
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

متاسفانه در سوگ خواهرم به این کتاب برخوردم و تا حدودی کمک کننده بود بخصوص تونستم مادرم را بهتر درک کنم و در آرامشش کمک کنم البته گویندگی زیاد خوب نبود بخصوص به خاطر تلفظ ش با سوت که بسیار

- بیشتر
wdis840
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

به نظرم چیز خوبیه که تواین کتاب میگه اندوه رو باید بارکرد ولی زاد درباره ی این کتاب مطمئن نیستم

Pariaa_
۱۴۰۱/۰۶/۱۹

کتاب فوق العاده ای بود، واقعا بهش احتیاج داشتم.

نیلوفر
۱۴۰۲/۱۱/۰۹

خیلی کتاب خوب و کمک کننده ای است البته من با ترجمه دیگری خوانده بودم واقعا سوگ موضوع عجیبی هست و برای فرد سوگوار از بین نمی‌رود کاش بتونیم همدیگر رو بهتر درک کنیم.

Hadis Shekofte
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

من این کتابو خوندم و واقعا دوسش داشتم جیزی توجهم رو راجبش جلب کرد توجه کتاب به موضوع "پذیرش"بود. «چیزی که راه حلی براش پیدا نمیکنید، احتمالا مشکلی نیست که باید حل کنید، در واقع اون یه حقیقتیه که باید بپذیرید.» خلاصه

- بیشتر
توسکا طهرانی
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

کتاب خوبیست ،ارزش یکبار گوش کردن را داشت

زمان

۱۰ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۶۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان