دانلود کتاب صوتی از خوب به عالی با صدای امیر فرحان‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی از خوب به عالی اثر جیم کالینز

دانلود و خرید کتاب صوتی از خوب به عالی

معرفی کتاب صوتی از خوب به عالی

در کتاب صوتی از خوب به عالی اثر جیم کالینز می‌شنوید که چرا بعضی از شرکت‌ها جهشی پیروزمندانه دارند اما بعضی دیگر نه؟ کالینز در این اثر درباره دلایل موفقیت‌ها و شکست‌های شرکت‌ها سخن می‌گوید.

درباره کتاب صوتی از خوب به عالی

آیا یک شرکت خوب می‌تواند به شرکتی عالی تبدیل شود و اگر جواب مثبت باشد، این دگرگونی چگونه رخ می‌دهد. جیم کالینز در تحقیقات پنج ساله خود به این مهم رسیده و آن را در کتاب صوتی از خوب به عالی با شما به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید طبق تحقیقاتش هر شرکتی با هر شرایطی می‌تواند عملکرد خود را به‌طور اساسی از خوب به عالی تغییر دهد به شرط آنکه چهارچوب نگرش‌های به‌دست‌آمده از این پژوهش را با آگاهی و اندیشمندی به کار گیرد.

هدف کالینز از نوشتن این کتاب آن است که آنچه را آموخته‌ به دیگران نیز بیاموزد. او به بیان داستان سفرش می‌پردازد، روش تحقیقات را روشن می‌کند و یافته‌های مهم و کلیدی را به‌طور کلی بیان می‌کند. او در این کتاب می‌خواهد بگوید متوسط و حتی خوب بودن برای موفقیت کافی نیست و حرکت به سوی عالی شدن کلید موفقیت است.

او در این کتاب عواملی را که شرکت‌های ابرقدرت امروز را شکل داده‌اند با روشی علمی به شما معرفی می‌کند. کتاب صوتی از خوب به عالی تنها برای صاحبان کسب‌وکار نیست بلکه راز رسیدن به جایگاه عالی انیانی و تفکر خلاق را اموزش می‌دهد. کالینز به شما می‌آموزد در هر موقعیتی که هستید می‌توانید با گسترش دید و نگرش خود جایگاهی والاتر را بیابید.

کالینز در این اثر بیشتر اصول مدیریتی فعلی را مردود دانسته و سبک مدیریتی مقتدرانه، بهره‌گیری از فناوری‌های روز و فعالیت‌هایی چون ادغام و تصاحب شرکت‌ها را به چالش می‌کشد. اصولی بدیع از دنیای دنیای مدیریت در این کتاب به شما معرفی می‌شوند تا به سوی عالی بودن حرکت کنید.

شنیدن کتاب صوتی از خوب به عالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

همه دوست‌داران کتاب‌های موفقیت در زندگی و کسب وکار مخاطبان کتاب صوتی از خوب به عالی هستند.

بخشی از کتاب از خوب به عالی

آیزایا برلین در رساله معروف خود، جوجه‌تیغی و روباه، مردم جهان را براساس یک آموزه کهن یونانی، به دو گروه جوجه‌تیغی‌ها و روباه‌ها تقسیم می‌کند. این آموزه کهن می‌گوید: «روباه خیلی چیزها را می‌داند؛ اما جوجه‌تیغی فقط یک چیز خیلی مهم را می‌داند.» روباه موجودی حیله‌گر است، او می‌تواند راهکارهای پیچیده فراوانی را ابداع کند و دزدکی به جوجه‌تیغی حمله کند. روباه سراسر روز، دوروبر لانه جوجه‌تیغی پرسه می‌زند و منتظر فرصتی طلایی برای شکار جوجه‌تیغی می‌ماند. به نظر می‌آید که روباهِ موذی، زیبا، سریع و نیرنگ‌باز بی‌شک پیروز خواهد شد. از آن سو، جوجه‌تیغی موجودی بدقواره است که نمی‌توان گفت خارپشت است یا یک آرمادیلوی کوچک. اردک‌وار راه می‌رود و روز یکنواخت خود را شروع می‌کند. کارش جست‌وجوی غذا و مراقبت از لانه‌اش است.

روباه در سکوتی اندیشمندانه در مسیر او منتظر می‌ماند. جوجه‌تیغی که سرش به کار خودش گرم است، بی‌توجه در مسیر روباه قرار می‌گیرد. روباه با خود فکر می‌کند: «آهان، گیرت انداختم!» بعد از کمین‌گاه بیرون می‌پرد و به‌سرعت خیز برمی‌دارد. جوجه‌تیغی خطر را احساس می‌کند، نگاهی به روباه می‌اندازد و با خود می‌اندیشد: «باز دوباره پیدایش شد! چقدر پرو! نمی‌خواهد درس بگیرد؟» بعد به دور خود می‌پیچد و به شکل توپی کوچک در می‌آید. حالا دیگر جوجه‌تیغی یک توپ پوشیده از خارهای تیز است؛ خارهایی که آماده شلیک به هر سویی است. روباه دمش را روی کولش می‌گذارد و همان‌طورکه به سمت جنگل می‌رود با خودش فکر می‌کند که باید راه جدیدی برای مبارزه بیابد. هر روز، شکلی از این مبارزه بین روباه و جوجه‌تیغی صورت می‌گیرد. روباه حیله‌های بهتر و بیشتری بلد است و همه آن‌ها را به کار می‌گیرد، اما همیشه این جوجه تیغی است که پیروز می‌شود.

برلین براساس همین داستان جذاب و کوتاه، مردم را به دو گروه اصلی تقسیم می‌کند: روباه‌ها و جوجه‌تیغی‌ها. روباه هم‌زمان بسیاری از روش‌ها را دنبال می‌کند؛ چون جهان را با همه پیچیدگی‌هایش می‌بیند. او پراکنده و متفرق روش‌های گوناگونی را می‌آزماید، اما هرگز تفکر خود را روی یک مفهوم کلی یا دیدگاه یکپارچه متمرکز نمی‌کند. از سوی دیگر جوجه‌تیغی جهان پیچیده را تا حد یک ایده سازمان‌یافته ساده می‌کند، او در پی یک قاعده یا مفهوم ابتدایی و کلی است که همه‌چیز را یکپارچه و منسجم هدایت می‌کند. جهان هر اندازه هم که پیچیده باشد، یک جوجه‌تیغی همه فرازونشیب‌ها و تنگناها را ساده‌انگارانه، خلاصه و به مفاهیم ساده تبدیل می‌کند. از نگاه یک جوجه‌تیغی، هر چیزی که به مفهوم‌های ساده او مربوط نباشد بی‌ربط است.

در یکی از گفت‌وگوهای طولانی که با ماروین برسلر، استاد دانشگاه پرینستون، داشتیم به قدرت جوجه‌تیغی اشاره کرد: «پرسشتان این است که کدام گروه از افراد می‌توانند بر کسانی که به اندازه خود آنان باهوش‌اند، بیشترین تأثیر را بگذارند؟ من پاسختان را می‌دهم. جوجه‌تیغی‌ها! فروید و ضمیر ناخودآگاه؛ داروین و انتخاب طبیعی؛ مارکس و اختلاف طبقاتی؛ اینشتین و نظریه نسبیت؛ آدام اسمیت و صنف کارگر؛ همه این افراد جوجه‌تیغی بودند و عمیق‌ترین ردپاها را بر جای گذاشتند. هزاران هزار نفر به این توافق رسیدند که این افراد بسیار ژرف‌بین هستید!»

معرفی نویسنده
عکس جیم کالینز
جیم کالینز

جیم کالینز نویسنده معروف کتاب‌های مدیریت است که در ۲۵ ژانویه ۱۹۵۸ در کلرادو آمریکا متولد شد. او مدرک لیسانس و MBA خود را از دانشگاه استنفورد و دکتری افتخاری را از دانشگاه کارادو گرفت. کالینز فردی است که عمر خود را به تحقیق و پژوهش در زمینه مدیریت گذرانده. کارنامه زندگی او پر از کتاب‌های مختلف است. کتاب‌هایی که برخی از آن‌ها حتی تا ده میلیون نسخه در جهان هم به فروش رسیده‌اند.

نظرات کاربران

حسین
۱۴۰۰/۰۶/۲۷

واقعا که ترجمه خنده دار که نوشته ژیلت سنسور می‌فروشد میگه مردم وقتی با سنسور صورت خود را می‌تراشند؟!!! شما خوب نیستید، عالی هم نیستید، شاهکارید شما من این کتاب رو یک بار خوندم برای همین وقتی الان صوتی رو می‌شنوم میفهمم گوینده یک بار

- بیشتر
بجستانی
۱۴۰۱/۰۶/۲۲

من این کتاب رو کامل خوندم. بنظر من گوینده مفهوم‌کتاب رو نگرفته و فقط روخوانی میکنه. مثلا جمله خوب دشمن عالی است رو طوری میخونه که خوب رو به دشمن ربط میده در حالی که منظور کتاب اینه که خصلت

- بیشتر
Ehsan J. Meyabadi
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

برای کسانی که مدیریت خوندن و یا در سمت یک مدیر و یا کارآفرین مشغول بکار هستن، بسیار عالی هستش.

shaahin
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

همه ی مدیران میانی و ارشد شرکت ها باید این کتاب رو مطالعه کنند

امیر رضا
۱۴۰۰/۱۰/۱۲

کتاب جنبه تحقیقی و آموزشی دارد؛ ارزش وقت گذاشتن رو داره .

کاربر ۱۳۹۶۷۷۳
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

در یکی دو قسمت گویند دچار اشتباه میشه اما کتاب فوق‌العاده با ارزشی ست

کاربر 3552696
۱۴۰۰/۰۶/۲۰

خوب چرا کتاب ها رو رایگان نمیکنید ما هم استفاده کنیم

زمان

۱۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۶۳۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۶۳۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
۶۰,۰۶۰
۳۰%
تومان