دانلود کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه اثر مصطفی اسلامیه

دانلود و خرید کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه

معرفی کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه

کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه اثری از مصطفی اسلامیه و بازنویسی کتاب مشهور سمک عیار نوشته فرامرز بن خداداد ارجانی است که با صدای جمعی از گویندگان توانای کشور می‌شنوید. در این داستان تاریخی همراه با خورشید شاه و عشق او به دنیای عیاران پا می‌گذاریم و سفری می‌کنیم به دل تاریخ ادبیات داستانی ایران.

درباره کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه

سَمَک عَیّار داستان قدیمی و مشهور ایرانی و به زبان فارسی است که در حدود که در سدهٔ ششم هجری، به دست فرامرز پسر خداداد پسر عبدالله نویسنده (کاتب) ارجانی نوشته شده است. داستان‌های این کتاب روایت داستان‌های مردم است و از جمله داستان‌هایی که در میان عوام مشهور و محبوب بوده‌اندو به همین دلیل هم زبان ساه و روان مردم را داراست و به نوعی، نمایانگر زبان عمومی آن دوران است. داستان در سرزمین ایران و سرزمین‌های نزدیک آن رخ می‌دهد. شخصیت‌ها و قهرمانانش نام‌های ایرانی دارند. شخصیت اصلی این کتاب پهلوانی نام‌آور به نام سمکِ عیار است که در طی ماجراهایی با خورشیدشاه سوگند برادری می‌خورد. اما ماجرای این کتاب از چه قرار است؟

داستان درباره پادشاهی است که پسر ندارد. او زنی را به همسری انتخاب می‌کند که از شوهر اولش، پسری به نام فرخ روز دارد و از پادشاه هم پسری به دنیا می‌آورد  و نامش را خورشید شاه می‌گذارند. این پسر به برادر ناتنی‌اش بسیار شبیه است و به دختری به نام مه پری، دختر فغفورشاه، دل می‌بازد. همین عشق هم مشکلاتی را بر سر راهش قرار می‌دهد؛ برادر او را زندانی می‌کنند. او که از این حوادث و رخدادها ناراحت است به سرای عیاران می‌رسد و از آن‌ها کمک می‌طلبد. هم برای رها کردن برادرش از بند و هم برای رسیدن به معشوقش...

سمک عیار و خورشید شاه روایتی فشرده‌ از متن پنج جلدی سمک عیار است که دکتر پرویز نائل خانلری تصحیح کرده است. مصطفی اسلامیه نیز این روایت را دوباره بازنویسی کرده است و داستانی جذاب از دل تاریخ ایران پدید آورده است. 

کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های کهن ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مصطفی اسلامیه 

مصطفی اسلامیه در سال ۱۳۲۰ در تهران به دنیا آمد و ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ در تهران در منزلش از دنیا رفت. او زندگی‌نامه‌نویس، مترجم و نمایش‌نامه‌نویس معاصر ایرانی بود که در مدرسه دارالفنون تحصیل کرده بود و همراه با بزرگان ادبیات ایران در زمینه‌های مختلف، به فعالیت مشغول شد. 

مصطفی اسلامیه در سن ۱۹ سالگی، زمانی که سعید نفیسی ریاست رادیو را بر عهده داشت به رادیو وارد شد و در حدود یک سال در رادیوی ملی و در کنار بیژن مفید به نقش‌خوانی رادیویی پرداخت. او همراه با سیامک جلالی در روزنامه اطلاعات به روزنامه نگاری مشغول شده بود ولی این شغل دوام چندانی نداشت. کمی بعد او در موسسه انتشارات فرانکلین استخدام شد و تحت نظارت نجف دریابندری به نمونه‌خوانی و همیاری در امور ترجمه این انتشارات کمک کرد.

بخشی از کتاب صوتی سمک عیار و خورشید شاه 

سمارق چون احوال بدانست خرم شد و گفت: «کسی باشد که چون مرزبانشاه به دامادی پسنده نکند؟» و در حال بفرمود تا بزرگان و قاضیان و اهل علم حاضر آمدند و دختر خویش بدان آیین به مرزبانشاه داد و به جمهور که وکیل او بود داد.

پس بر آن خرمی آن روز شراب خوردند و خاص و عام را نثار کردند. روز دیگر شاه سمارق ترتیب جمهور کرد و چندان مال جمع کرد که در وهم هیچ عاقل نیامدی، و خلعتی خوب فرمود جمهور را که با وی بود. به شروان‌وزیر گفت: «ترا می‌باید رفتن. به نیابت من بروی و عذر بخواهی. دختر به تو سپردم و تو به وی سپاری و زود باید رفت.»

شروان‌وزیر گفت: « فرمان بردارم. » ترتیب دادند و بعد از سه روز روی به راه نهادند. چون خبر به مرزبانشاه آمد که شاه سمارق، وزیر بادختر فرستاد و زود خواهد رسید، که جمهور مرد از پیش فرستاده بود، مرزبانشاه بفرمود تا وزیر وی هامان و جمله سپاه خاص و عام استقبال کنند و منادی فرمود تا سراسر شهرآذین بستند و بر هر جای مغنیان آواز سماع برآوردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

دارد