دانلود کتاب صوتی خر مرده با صدای حمید یزدانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خر مرده اثر عزیز  نسین

دانلود و خرید کتاب صوتی خر مرده

نویسنده:عزیز نسین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خر مرده

کتاب صوتی خر مرده اثری از عزیز نسین، طنزپرداز و نویسنده معروف اهل ترکیه است. داستان درباره خر مرده‌ای است که از آن دنیا برای دوستش که یک زنبور است، نامه می‌نویسد. 

 درباره کتاب صوتی خر مرده

این کتاب طنز از ۲۳ نامه تشکیل شده که خر مرده‌ای از آن دنیا برای دوستش زنبور سرخ می‌نویسد و در این نامه‌ها داستان مردن خود و اتفاقاتی که بعد از مرگ برایش افتاده برای زنبور تشریح می‌کند.

 عزیز نسین در این اثر سعی کرده است وضعیت بد اجتماعی کشور ترکیه را به زبان طنز نشان دهد؛ آن هم از زبان یک حیوان. استفاده از شخصیت «خر» نیز یک انتخاب عامدانه بوده تا به روشی کنایه‌آمیز استثمار مردم را به وسیله گروه کوچکی از افراد جامعه نشان دهد.

در ادبیات طنز به نوع خاصی از آثار منظوم یا منثور ادبی گفته می‌شود که اشتباهات یا جنبه‌های نامطلوب رفتار بشری، فسادهای اجتماعی و سیاسی یا حتی تفکرات فلسفی را به شیوه‌ای خنده دار به چالش می‌کشد. در تعریف طنز آمده‌است: «اثری ادبی که با استفاده از بذله، وارونه سازی، خشم و نقیضه، ضعف‌ها و تعلیمات اجتماعی جوامع بشری را به نقد می‌کشد.»

شنیدن کتاب خر مرده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به ادبیات طنز و انتقادی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره عزیز نسین

محمت نصرت با که نام هنری عزیز نسین شناخته می‌شود، مترجم و نویسنده و طنزنویس اهل ترکیه است که در ۲۰ دسامبر ۱۹۱۵ در استانبول چشم به دنیا گشود. او اسم نسین را برای خودش انتخاب کرد که داستانی جالب دارد. او نام پدرش عزیز را به عنوان نام هنری خود انتخاب کرد و نسین هم در زبان ترکی به معنای «تو چه‌کاره‌ای؟» است. او که سردبیری مجله طنزی را بر عهده داشت، به دلیل دیدگاه‌های سیاسی‌اش، چندبار به زندان افتاد. 

مترجمان مختلفی مانند ثمین باغچه‌بان، احمد شاملو، رضا همراه و صمد بهرنگی داستان‌های کوتاه عزیز نسین را در ایران به فارسی ترجمه کردند. عزیز نسین از یک سوء قصد از طرف گروه‌های افراطی در حادثه آتش‌سوزی هتلی جان سالم به در برد و در نهایت در ۶ ژوئیه ۱۹۹۵ در آلاچاتی در استان ازمیر ترکیه درگذشت.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۲۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۴۲۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
۴۹,۱۴۰
۳۰%
تومان