دانلود کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد اثر افرا ریموند

دانلود و خرید کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد

معرفی کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد

کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد اثری از افرا ریموند، با ترجمه پوریا جارچی و صدای رضا خاکی زمانی است. این اثر درباره فساد صحبت می‌کند و در تلاش است تا راهکارهایی برای مقابله با فساد به مخاطبانش پیشنهاد بدهد.

درباره کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد

افرا ریموند نویسنده‌ای است که با تمرکز بر فساد مالی در بخش‌های اداری و دولتی می‌نویسد. او در کتاب صوتی سه افسانه درباره فساد به این موضوع پرداخته است. او ابتدا توضیحی درباره افسانه‌هایی می‌دهد که پیرامون این موضوع شکل گرفته است. این افسانه‌ها که شاید به شکل باوری عمومی درآمده باشند، در تلاشند تا فساد را به صورت یک مسئله عادی جلوه دهند که راهکاری هم برای حلشان وجود ندارد. به این ترتیب افرادی که در این صورت در این کار دست دارند می‌توانند با خیال راحت به کارشان ادامه دهند. اما آیا واقعا برای مقابله با فساد هیچ راهی وجود ندارد؟

شاید اولین قدمی که ما باید برداریم این باشد که این افسانه‌ها را بی‌اعتبار کنیم. اما قدم بعدی چیست؟ افرا ریموند در کتاب صوتی سه افسانه درباره فساد به صورت مفصل درباره این موضوع سخن گفته است.

کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این اثر درباره فساد سیستماتیک که در تمام جوامع ریشه دوانده است صحبت می‌کند و راهکارهایی برای مقابله با آن ارائه می‌دهد. شنیدنش را به تمام کسانی که دوست دارند از منظری دیگر به این موضوع نگاه کنند، پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره افرا ریموند

افرا ریموند نویسنده‌ای است که با تمرکز بر فساد مالی در بخش‌های خصوصی و دولتی می‌نویسد. در دورانی که به روزنامه‌نگاری مشغول بود، تحقیقی در مورد رسوایی CL مالی در ترینیداد و توباگو انجام داد. او به مدت هشت سال ستون Property Matters را در نشریه Business Guardian می‌نوشت و اکنون در وب سایت شخصی خود AfraRaymond.com می‌نویسد. او همچنین سابقه فعالیت در هیئت مدیره اجرایی، عضویت اجرایی فدراسیون سازمان‌های مسکن سیاه (FBHO) در لندن، عضویت هیئت مدیره انجمن ساخت و ساز ترینیداد (TBLA) و مدیریت EPL Properties Limited (EPL) را در کارنامه خود دارد.

بخشی از کتاب صوتی سه افسانه درباره‌ فساد

«امروز قراره راجع به فساد حرف بزنم. و تعریف فساد عبارته از سوءاستفاده از موقعیت شغلی در راستای منافع خودتون یا، تو بحث مورد نظرمون، دوستانتون، خانواده‌تون یا سرمایه‌گذارانتون. متوجه شدید؟ دوستان، خانواده و سرمایه‌گذارها. باید تا جایی که می‌تونیم فساد رو درک کنیم و بفهمیم و قبول کنیم که بهمون آموزش‌های درست داده نشده. باید شهامتِ اعتراف کردن رو داشته باشیم تا روشمون برای برخورد با این مشکل رو تغییر بدیم.

اولین افسانه به ما میگه فساد در واقع جرمی محسوب نمی‌شه. وقتی با دوستان و خانواده‌مون دور هم جمع شدیم و راجع به جرم و جنایت تو کشورمون بحث می‌کنیم، جرائمی که تو بلمونت یا دیه‌گو یا مارابلا اتفاق میفته، هیچکس راجع به فساد حرف نمی‌زنه. این یه حقیقت صادقانه‌ست. وقتی رئیس پلیس توی تلویزیون راجع به جرم حرف‌ می‌زنه، منظورش فساد نیست. و مطمئناً وقتی وزیر امنیت ملی هم راجع به جرم و جنایت صحبت می‌کنه، اون هم منظورش فساد نیست. چیزی که می‌خوام بگم اینه که فساد جرمه. یه جرم اقتصادی، چون پول مالیات‌دهنده‌ها رو غارت می‌کنه. فساد تو بخش خصوصی و بخش دولتی یه واقعیته. به عنوان کسی که تو بخش خصوصی کار کرده، بهتون میگم که فساد گسترده‌ای تو این حوزه وجود داره و این دیگه به دولت مربوط نیست. همون رشوه‌ها و زیرمیزی‌ها و اتفاقاتی که تو دولت میفته تو بخش خصوصی هم وجود داره. امروز صحبت‌هام رو روی فساد دولتی متمرکز می‌کنم و در خلال اون راجع به بخش خصوصی هم حرف می‌زنم.

دومین افسانه‌ای که باید بدونیم، چرا که باید این افسانه‌ها رو نابود کنیم بی‌اعتبارشون کنیم و زیر سوال ببریمشون، اینه که فساد مشکل بزرگی نیست. تازه اگه مشکل حساب بشه مشکل کوچیکیه. چیزی در حدود ۱۰ یا ۱۵ درصد که همیشه وجود داشته و احتمالا در آینده هم وجود خواهد داشت و فایده‌ای هم نداره که قانونی تصویب کنیم چون کار چندانی از دستمون بر نمیاد. و من می‌خوام بهتون نشون بدم که افسانه دوم خیلی خیلی خطرناکه. این فریبکاری و آدرس غلط دادنه.

حالا می‌خوام یه داستانی تعریف کنم که برمی‌گرده به حدود ۳۰ سال قبل. ترنیداد و توباگو تو اوایل دهه ۱۹۷۰، یه کشور کوچیک حوزه کاراییب با منابع غنی و فراوان که به خاطر افزایش قیمت جهانی نفت، درآمدهاش افزایش چشمگیری داشته. این درآمدها به دلار نفتی معروف شدند. خزانه‌داری پُر از پول شده بود. و طعنه‌‌آمیزه چون ما امروز اینجا تو بانک مرکزی هستیم. تاریخ پر از کنایه‌ست. ما امروز تو بانک مرکزی هستیم و بانک مرکزی مسئول خیلی از چیزهاییه که امروز می‌خوام راجع بهشون صحبت کنم. ما داریم از بی‌مسئولیتی ادارات دولتی حرف می‌زنیم. ما داریم از حقیقتی به اسم وزارت دارایی حرف می‌زنیم که ساختمون کناریمونه و ارتباط زیادی با اینجا داره. در واقع داریم از داخل معبد حرف می‌زنیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۴۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۴۱٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان