دانلود کتاب صوتی مهرگیاه با صدای امیرحسن چهل‌تن + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مهرگیاه اثر امیرحسن چهل‌تن

دانلود و خرید کتاب صوتی مهرگیاه

انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مهرگیاه

مهرگیاه رمانی از امیرحسین چهل‌تن است. چهل‌تن در این کتاب به موقعیت و جایگاه زن ایرانی پرداخته و مشکلات و ویژگی‌های روحی آنان را نشان داده است. امیرحسین چهل‌تن از دهه پنجاه وارد عرصه داستان‌نویسی شده و اثار متعددی از خود به جا گذاشته است. 

 درباره کتاب صوتی مهرگیاه

در این رمان تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران معاصر با داستان زنانه‌ای پیوند خورده است. زنانی که زندگی‌شان با وقایع سیاسی گره خورده اگرچه همیشه در حاشیه تاریخ بوده‌اند. 

حوالی شهریور ۲۰ است و متفقین به ایران وارد شده‌اند. شمس‌الضحی و وفعت زنانی تنها و شکست‌خورده‌اند که سرنوشتشان با وقایع سیاسی کشور در سروع دهه ۲۰ گره می‌خورد. این دو زن با هم تفاوت دارند اما وجه اشتراکشان تنهایی و احساس شکست و ترس‌هایشان است که جهان مرادانه به جانشان انداخته است. 

مهرگیاه روایت زندگی زنان متجدد و تحصیلکرده و مستقل در بستر تاریخی عصر قاجار با ویژگی خاص اجتماعی و فرهنگی آن عصر است. دو زن داستان که دختردایی و دختر عمه هستند، اولین گام‌های حضور اجتماعی زنان در عرصه کار و تحصیل را به نمایش می‌گذارند . زنانی که در هر دو حوزه شخصی و اجتماعی در عین استقلالی که دارند حضور مستبدانه و بالادستی مردانه را تحمل می‌کنند.

ساختار رمان مهرگیاه از دایره ساختاری رماتن سنتی خارج است و توالی رویدادها براساس نظم منطقی و زمان صورت نگرفته است تداعی خاطرات گذشته ساختار روایی مهرگیاه است.، زبان این رمان نیز، فاخر شاعرانه، ادبی و غیر عامیانه است و صنایع ادبی به ویژه تشبیه در آن مشاهده می‌شود.

شنیدن کتاب مهرگیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به رمان‌های فارسی مخاطبان این کتاب‌اند.

درباره امیرحسین چهل‌تن

امیرحسن چهل‌تن متولد ۹ مهر ۱۳۳۵ در تهران، رمان نویس، مقاله نویس ایرانی و عضو کانون نویسندگان ایران است. رمان او «محفل عاشقان ادب» در سال ۲۰۲۰ میلادی جایزه بین المللی ادبیات را  از «خانه فرهنگ‌های جهان» در برلین دریافت کرد.

مطبوعات آلمان چهل‌تن را «بالزاک ایران» نامیده‌اند.  از سال  ۱۳۸۴ به این طرف رمان‌های تازه او حق انتشار در ایران را نداشته‌اند اما ترجمه این داستان‌ها به زبان‌های مختلف در کشورهای گوناگون منتشر شده اند.

 او داوری جایزه جهانی True Story Award (جایزه داستان واقعی) را در زمینه روزنامه نگاری هم بر عهده داشته است.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان