دانلود کتاب صوتی پادشاه پارسی با صدای شهاب ایلکا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پادشاه پارسی اثر پیتر یولیوس یونگ

دانلود و خرید کتاب صوتی پادشاه پارسی

گوینده:شهاب ایلکا
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۸از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پادشاه پارسی

کتاب صوتی پادشاه پارسی، داریوش یکم اثری از پیتر یولیوس یونگ است که به زندگی یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین پادشاهان ایرانی، داریوش اول می‌پردازد.

نشر صوتی واوخوان این اثر را با ترجمه داوود منشی زاده و صدای شهاب ایلکا، برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی پادشاه پارسی، داریوش یکم

داریوش یکم، که با نام داریوش بزرگ هم شناخته می‌شود، چهارمین شاهنشاه هخامنشی ایران، پسر ویشتاسپ، همسر آتوسا و داماد کوروش بزرگ بود. او در سال ۵۲۲ پیش از میلاد، گئومات مغ (بردیا) را از تخت پایین کشاند و با کمک چندی از بزرگان هفت خانوادهٔ اشرافی پارسی توانست به پادشاهی برسد. او در طول دوران حکومتش، فعالیت‌های بسیاری انجام داد. بعد از به تخت نشستن، شورش‌های درون مرزی را فرونشاند. به فرمانروایی‌اش استحکام بخشید و سرزمین‌هایی را هم به قلمرویش اضافه کرد. همچنین ساختن تخت جمشید (پارسه) هم در دوران سلطنت او، آغاز شد.

یکی دیگر از کارهایی که داریوش انجام داد، حفر راه آبی بود که دریای سرخ را به رود نیل و از آن سو به دریای مدیترانه پیوند می‌داد. او به تمام ادیان مختلف احترام می‌گذاشت و سیاستش، آزادی دینی بود. او از حامیان سرسخت علم و دانش بود و در بازسازی معابد یهودیان که توسط بخت النصر ویران شده بود، به یهودیان یاری کرد. جالب اینکه نامش هم در کتاب مقدس عهد عتیق، در ۲۵ آیه، ذکر شده‌ است. در میان آثار به جا مانده از افلاطون هم می‌توان نام داریوش را دید؛ او نیز نقش قانون‌های داریوش را در حفظ و اداره کشور پر اهمیت می‌داند.

داریوش سه برادر کوچکتر به نام‌های آرتافرنه یکم و اردوان و آرتان داشت. بنابر آنچه از نوشته‌های الواح گلی تخت جمشید و گفته‌های هرودوت برمی‌آید، در زمان به سلطنت رسیدن داریوش پدرش و پدربزرگش زنده بودند. داریوش قبل از اینکه پادشاه شود، با دختر گبریاس به نام رته‌بامه ازدواج کرد و از او صاحب سه پسر بود. اما پس از به سلطنت رسیدن با دختر بزرگ کوروش بزرگ، آتوسا ازدواج کرد که قبلاً با کمبوجیه دوم ازدواج کرده بود. بعد از آتوسا هم با دختر کوچک کوروش بزرگ، آرتیستونه ازدواج کرد. اما آتوسا را از همه بیشتر دوست داشت. به او لقب شهبانو و قدرت‌ و اختیارات فراوان داده بود و خشایارشا را، جانشینش قرار داد. او برای این کارش دو دلیل داشت: خشایارشا اولین شاهزاده‌ای بود که بعد از به سلطنت رسیدنش به دنیا آمد. مادرش، آتوسا، هم از فره کوروش بزرگ بهره‌مند بود.

 آرامگاه داریوش در دل کوه رحمت در جایی به نام نقش رستم در مرودشت فارس (نزدیک شیراز) است. 

پیتر یولیوس یونگ در کتاب صوتی پادشاه پارسی، داریوش یکم، به زندگی این پادشاه بزرگ ایرانی پرداخته است و پرده از راز و رمزهای زندگی این چهره قدرتمند ایرانی برمی‌دارد. 

شنیدن کتاب صوتی پادشاه پارسی، داریوش یکم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی پادشاه پارسی، داریوش یکم را به تمام علاقه‌مندان به مطالعات تاریخی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با زندگی و فعالیت‌های یکی از مهم‌ترین پادشاهان هخامنشی آشنا شوید، این کتاب صوتی گزینه خوبی برای شما است. 

نظرات کاربران

سجاد
۱۴۰۱/۰۷/۰۲

کتاب بسیار خوبی هست، خلاصه‌ی کوتاهی هم از پادشاهان قبل از کوروش بزرگ تا خود کوروش و بنیانگذاری امپراطوری پارس رو میگه و بعد هم به داریوش بزرگ میرسه و به صورت کامل از به‌قدرت رسیدن تا بزرگترین پادشاهی این

- بیشتر
علی شادکام
۱۴۰۲/۰۸/۲۸

محتوای بسیار عالی کتاب به دلیل سواد فارسی اندک خوانشگر و اشتباهات پر شمار در کلمات ساده فارسی و یا اصطلاحات تاریخی آسیب دیده است و نسخه صوتی را بی فایده و آزارنده کرده است.

آتریسا
۱۴۰۱/۰۹/۰۸

این صدا عالیه کاش همیشه صدای این آقا باشه

زمان

۷ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۲۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۳۹ دقیقه

حجم

۴۲۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان