دانلود و خرید کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل ضیاء سیداحمدیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل اثر ضیاء سیداحمدیان

کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل

معرفی کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل

کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل اثری از ضیاء سیداحمدیان است. این کتاب نگاهی به مسئله اقتصاد مقاومتی دارد و آن را از منظر حقوق تجارت جهانی بررسی می‌کند. 

درباره کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل

اصطلاح اقتصاد مقاومتی نخستین بار، توسط سید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در شهریور سال ۱۳۸۹ و در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به کار برده شد. این اصطلاح بر طبق آنچه که رهبر ایران تعریف کرده است، چنین هدفی را دنبال می‌کند: «تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله»

ضیاء سیداحمدیان در کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل به مبحث اقتصاد مقاومتی پرداخته است و بعد از ارائه تعریفی از آن، جنبه‌های مختلفی را که دربر می‌گیرد، بررسی می‌کند. 

کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی مخاطبان کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل هستند.

بخشی از کتاب اقتصاد مقاومتی در پرتو حقوق تجارت بین الملل

در واقع اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد منزوی قرار دارد، اقتصاد مقاومتی از ویژگی استقلال و خودکفایی بهره مند است و تلاش میکند آسیب پذیری خود را به حداقل برساند و همچنین این اقتصاد، اقتصادی است که در تعامل با سایر اقتصادها قرار دارد، بدین معنی که این اقتصاد یک اقتصاد منزوی و بسته نیست. در چارچوب مفهومی اقتصاد مقاومتی چهار تقریر قابل طرح است: 

اقتصاد موازی: 

تعریف اول از اقتصاد مقاومتی به مثابه اقتصاد موازی است، یعنی همان طور که انقلاب اسلامی با توجه به نیاز خود به نهادهایی با روحیه و عملکرد انقلابی، اقدام به تاسیس نهادهایی مانند کمیته امداد جهاد سازندگی، سپاه پاسداران و بنیاد مسکن نمود، امروز نیز بایستی برای تامین اهداف انقلاب، این پروژه را ادامه داده و تکمیل کند؛ چرا که انقلاب اسلامی به اقتصاد مقاومتی و به نهادسازی های مقاومتی در اقتصاد نیاز دارد. که چه بسا ماهیتا از نهادهای رسمی اقتصادی بر نمی آید. پس باید نهادهایی موازی برای این کار ویژه ایجاد کند. 

 اقتصاد ترمیمی: 

تعریف دوم از اقتصاد مقاومتی عبارت از اقتصادی که در پی "مقاوم سازی"، "آسیب زدایی"، "خلل گیری" و "ترمیم" ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود اقتصادی است. یعنی اگر در رویکرد قبلی گفته میشد که فلان نهاد نمیتواند انتظارات ما را برآورده کند، رویکرد جدید به دنبال آن است که با باز تعریف سیاستهای نهادهای موجود، کاری کند که انتظارات نظام را برآورند. 

 اقتصاد دفاعی: 

تعریف سوم از اقتصاد مقاومتی، متوجه هجمه شناسی، ، آفند شناسی و پدافند شناسی نظام در برابر آن هجمه است. یعنی باید ابتدا بررسی شود که مخالفان ما حمله به اقتصاد ایران و اخلال در آن را چگونه و با چه ابزارهایی صورت میدهند. بنابراین وقتی به اقتصاد مقاومتی دست یافته ایم که ابزارها و شیوه های هجمه دشمن را پیشاپیش شناخته باشیم و براساس آنها استراتژی مقاومت خود را علیه آنان تدوین و اجرا کنیم. بدیهی است تا آفند دشمن شناخته نشود، مقاومت متناسب با آن نیز طراحی و اجرا نخواهد شد. 

اقتصاد الگو: 

چهارمین تعریف نیز این است که اساسا اقتصاد مقاومتی یک رویکرد کوتاه مدت سلبی و اقدامی صرفا پدافندی نیست؛ بر خلاف سه تعریف قبلی که اقتصاد مقاومتی را یا پدافندی یا کوتاه مدت می دانستند، این رویکرد چشم اندازی کلان به اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دارد و یک اقدام بلند مدت را شامل میشود. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان