دانلود و خرید کتاب همراه پیر پاک ولی الله چه پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب همراه پیر پاک اثر ولی الله چه پور

کتاب همراه پیر پاک

معرفی کتاب همراه پیر پاک

کتاب همراه پیر پاک به‌قلم ولی الله چه پور را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و خاطرات ولی‌الله چه‌پور می‌پردازد.

درباره کتاب همراه پیر پاک

روایت خاطرات در تبیین ابعاد تاریخ انقلاب اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اسناد تصاویری و حتی ثبت وقایع هرگز به‌تنهایی سندساز نمی‌توانند بیان‌کنندهٔ زوایای پیدا و پنهان تاریخ باشند چرا که انگیزه‌ها و آرمان‌ها، اخلاص‌ها و ایثارها، تصمیمات پنهانی با نقایص و کاستی‌های فراوان از چشم و گوش و عکاس و مورخ مخفی اما در اذهان باقی می‌مانند. خاطرات می‌توانند منابع مکتوب تاریخ را گویا کنند و آنچه را که از دیده‌ها پنهان مانده، آشکار نمایند؛ خصوصاً افرادی که خود جزء تاریخ‌سازان بوده‌اند. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌خاطر رسالتی که در تدوین تاریخ انقلاب اسلامی به عهده گرفته است، صدها ساعت خاطره را از شاهدان تحولات و وقایع ضبط کرده است و تاکنون چندین کتاب خاطره را با هماهنگی راویان منتشر نموده است. ولی‌الله چه‌پور ازجمله مبارزانی است که با نخستین زمزمه‌های انقلاب به جرگهٔ مبارزان پیوست و در کنار آیت‌الله طالقانی به فعالیت‌های سیاسی و مبارزاتی پرداخت. کتاب حاضر شرح زندگی ایشان و روند کوشش‌ها و مجاهدت‌های ایشان در راستای پیروزی انقلاب است. 

خواندن کتاب همراه پیر پاک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و نیز دوستداران زندگی‌نامه‌ها از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب همراه پیر پاک

«انسان که در بیشتر تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های خود آزاد و مختار است و جبر و فشاری او را به‌جهتی خلاف میل و اراده‌اش ملزم نمی‌نماید گاهی ناخواسته یا ناخودآگاه در مسیری قرار می‌گیرد که او را به پایانی که هرگز به فکرش نمی‌رسید ختم می‌نماید و یا با اشخاصی همراه و همکار می‌شود که آنان فکر و اندیشه‌اش را تغییر داده، جهت حرکت یا شیوهٔ زندگی او را متحول می‌کنند. خود نیز یکی از این افراد هستم. جوانی که به‌علت فوت زودهنگام پدر مجبور به ترک تحصیل می‌شود و برای مداوای پای سوخته‌اش به علت نداشتن هیچ پولی ماکت رادیوی دست‌ساز خود را به دکترش اهدا می‌نماید و به دنبال آن عرصهٔ زندگی بر او سخت‌تر می‌شود زیرا مسئولیت ادارهٔ زندگی خود، مادر و برادرزاده‌های یتیمش بر او تحمیل می‌شود و به‌ناچار خیلی زودتر از همسن‌وسالان خود راهی بازار کار و درآمد می‌شود. آشنایی با نحوهٔ رفتار صاحبان مغازه‌ها و استادکارها که معمولاً و مطابق فرهنگ رایج با نوعی تحقیر شخصیت و توهین، سختی کار، حق‌کشی و بی‌عدالتی در پرداخت دستمزد و غیره همراه است. او را مصمم به ادامهٔ تحصیل مجدد می‌نماید تا بیشتر بداند و بفهمد که چگونه می‌شود نگرش دیگران را نسبت به خود با طی مدارج علمی تغییر داد. این جوان مسئول و نان‌آور خانواده که مراحل شاگردی و کارآموزی را طی نموده است اینک نمی‌تواند با دستمزد ناچیزی در حد هفت‌ریال حقوق روزانه خانوادهٔ تحت تکفل خود را اداره نماید. بنابراین اراده می‌کند تا روی پای خود ایستاده برای خودش فعالیت نماید و دسترنجش نصیب دیگران نشود ابتدا با خرید یک باب مغازهٔ اوراق‌فروشی قطعات خودرو همراه یک نفر شریک و با پرداخت مبلغ پنج‌هزار‌تومان پس‌انداز خود کسب‌وکار را شروع می‌نماید و چندی بعد با خرید سهم شریکش که با حمایت یکی از سرمایه‌داران خبر ممکن می‌شود به‌طور مستقل فعالیت در بازار را شروع می‌نماید و به‌زودی بازارش رونق گرفته و کاسب پردرآمدی می‌شود. قرار گرفتن مغازه‌اش در جوار همسایگانی مؤمن، متعهد و ازجان‌گذشته در راه اسلام و سپس آشنایی با دوستان و همفکران این همسایگان از علل اصلی تحول فکری و تغییر در بینش این جوان است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان