دانلود و خرید کتاب شاخه های خیس بید معصومه باشکوه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاخه های خیس بید اثر معصومه باشکوه

کتاب شاخه های خیس بید

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شاخه های خیس بید

کتاب شاخه های خیس بید نوشته معصومه باشکوه است. کتاب شاخه های خیس بید را نشر تیرگان برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی منتشر کرده است این کتاب بررسی تطبیقی ساختار روایت در دو رمان همسایه‌ها و کوچه مدق است.

درباره کتاب شاخه های خیس بید

ادبیات تطبیقی، « آزمودن و تحلیل ارتباط‌ها و همانندی‌های ادبیات اقوام و ملل گوناگون است. مطالعه تطبیقی ادبیات، مثل مطالعه تطبیقی مذاهب، کار نسبتاً تازه‌ای است و قبل از قرن نوزدهم به ندرت سابقه‌ای از آن وجود دارد.»، ادبیات تطبیقی را دارای دلالت و مفهومی تاریخی ذکر می‌کند و موضوع تحقیق در این علم را عبارت می‌داند از پژوهش در موارد تلاقی ادبیات در زبان‌های مختلف، یافتن پیوندهای پیچیده و متعدد ادب در گذشته و حال، و به طور کلی ارائه نقشی که در پیوندهای تاریخی تاثیر و تأثّر داشته است، چه از جنبه‌های اصول فنی در انواع مکاتب ادبی و چه از دیدگاه جریان‌های فکری. این کتاب بررسی دو رمان همسایه‌ها و کوچه مدق از دیدگاه ادبیات تطبیقی است.

خواندن کتاب شاخه های خیس بید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب شاخه های خیس بید را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شاخه های خیس بید

 در زبان فارسی کتاب‌های بسیاری در زمینۀ نقد و نظریه داستان نوشته شده است. اما هیچ کدام از آنها را نمی‌توان ذیل مبحث نقد و نظریه روایت و روایت‌شناسی جای داد. زیرا هر یک به بررسی و معرفی تاریخ روایت شناسی پرداخته‌اند. اما در حوزه روایت شناسی کتاب‌ها و پژوهش‌های درخور ذکر به دو زبان انگلیسی و فرانسه در دسترس است که تعدادی از آنها نیز به فارسی ترجمه شده است. روایت داستانی، جهانی برساخته از زبان است و زبان، زندانی این جهان . این جهان داستانی که با جهان واقعی همانندی‌هایی نیز دارد، برساختۀ ذهن نویسنده است. در این جهان داستانی یا «سطح بازسازی یا باز نموده شده واقعیت، اشخاص یا مردمانِ داستان زندگی می‌کنند و رخدادها و حوادث نیز در آن اتفاق می‌افتند؛ اما بدیهی است که این برساختۀ زبانی، به طور کامل و یک جا در اختیار خواننده قرار نمی‌گیرد (همان : ۶) بلکه نویسنده مواد و مطالب مورد نیاز قصد و اندیشۀ خود را در قالب طرح اولیه از بطن این جهان جهان داستانی است. انتخاب می‌کند. از این رو، طرح اولیه یا داستان، برساختی زمانمند در بطن به دیگر سخن، داستان یا برساخت زمانمند مستلزم کنش است و کنش نیز از رخدادها ناشی می‌شود و رخداد نیز اتفاق می‌افتد؛ یعنی از حالت و وضعیتی به حالت و وضعیتی دیگر تغییر می‌کند و این تغییر مستلزم گذشت زمان است. توالی حالت‌ها، توالی رخدادها را ایجاد می‌کند و روایت داستانی، توالی رخدادها در بطن محور زمان است. رخدادها بر دو نوع‌اند: رخدادهای اصلی که خط سیر داستان را به پیش می‌برند و رخدادهای فرعی که کاری به پیشبرد کنش داستان ندارند و فقط هسته‌ها را همراهی می‌کنند. رخدادها یا به نظم گاهشمارانه یا علّی معلولی و یا هر دو با هم ترکیب می‌شوند و ( خُرد توالی‌ها) را ایجاد می‌کنند؛ ( خرد توالیها) نیز (کلان توالیها) را می‌سازند و کل روایت داستانی نیز از به هم پیوستن کلان توالی‌ها برساخته می‌شوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

حجم

۹۲۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۵۴ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
۱۰,۵۰۰
۵۰%
تومان