دانلود و خرید کتاب مدل‌ های کسب و کار وحید ناصحی‌فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مدل‌ های کسب و کار

کتاب مدل های کسب و کار نوشته دکتر وحید ناصحی فر، دکتر ژاله فرزانه حسن زاده، بهمن صفایی و زهرا خالقی پور است. کتاب مدل های کسب و کار را انتشارات چاپ و نشر بازرگانی برای  دانش پذیران دوره‌های DBA و MBA منتشر کرده است.

درباره کتاب مدل‌ های کسب و کار

طلاح مدل کسب و کار۱ در ادبیات مدیریت یک اصطلاح نسبتاً جدید محسوب می‌شود. به عنوان یک مقایسهٔ ساده، به این نکته توجه کنید که بحث طرح کسب و کار دقیقاً با همین نام، در حدود دو قرن قدمت دارد. در حالی که قدمت اصطلاح مدل کسب و کار به زحمت به دو دهه می‌رسد.

آنچه ما امروز به عنوان طرح تجاری (یا طرح کسب و کار یا بیزینس پلن) می‌شناسیم، پس از انقلاب صنعتی و در اثر تقاضا (در واقع: فشارِ) بانک‌ها به وجود آمد. بانک‌ها به عنوان نهادهایی که می‌توانستند سرمایهٔ مورد نیاز کسب و کارها و صنایع را (در قالب وام یا مشارکت) در اختیار آن‌ها قرار دهند، انتظار داشتند مدیران یا مالکان کسب و کارها، اسناد و گزارش‌ها و مستنداتی ارائه دهند که اثبات کند فعالیت آن‌ها سودآور است و بازگشت سرمایهٔ مناسب خواهد داشت. این اسناد، ابتدا در حد برآورد جریان مالی و نیازهای مواد اولیه و حقوق مورد نیاز برای کارگران بود، اما به تدریج کامل‌تر شد و به شکل طرح تجاری یا طرح کسب و کار که می‌شناسیم درآمد. این کتاب سعی دارد طرح‌های تجاری در این زمینه را به مخاطبان معرفی کند تا با شیوه‌های مدرن و سنتی کسب و کار آشنا شوند. 

خواندن کتاب مدل‌ های کسب و کار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان و دانشجویان و DBA و MBA پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مدل‌ های کسب و کار

قابلیت‌های مدیران

مدیران برای اجرای موفقیت آمیز یک مدل کسب و کار لازم است دارای قابلیت‌های ذیل باشند:

قابلیت‌های اجرایی: شامل پیگیری و اهل عمل بودن، حل مساله، همراهی در سیاست‌های سازمانی، استفاده بهینه از امکانات اداری، رعایت مقررات، انعطاف‌پذیری.

قابلیت‌های استراتژیک: شامل تفکر استراتژیک، کل نگری و تفکر سیستمی، آینده نگری و دور اندیشی، ترسیم و انتقال چشم‌انداز قوی از سازمان، درک موقعیت سازمان و چرخه حیات آن، انطباق با تغییر، روابط برون سازمانی، درک مسئولیت اجتماعی. 

مهارتهای فردی: شامل قدرت فکر، مسئولیت پذیری، پرکاری و سخت کوشی، خود کنترلی، آموزش پذیری، تحمل فشار، ریسک پذیری و... .

ارزشها: شامل رعایت اصول اخلاقی، داشتن وجدان کاری، رعایت احترام به دیگران و... .

مهارتهای انسانی: شامل مدیریت منابع انسانی، ایجاد روابط پایدار، گوش دادن موثر و... .

برنامه‌ریزی: شامل هدفگذاری و برنامه‌ریزی، تجزیه و تحلیل اطلاعات، توانایی تصمیم گیری، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی، مدیریت منابع مالی.

سازماندهی: شامل کارآمدی در تقسیم کار، کارآمدی در گروه‌بندی کارها، سازماندهی و اولویت‌بندی کارها، ایجاد سیستم موثر جمع آوری اطلاعات.

کنترل: تعیین استانداردهای کار، گزارش‌گیری یا گزارش دهی، پیگیری اقدامات اصلاحی، پرهیز از گسترش بی رویه تشکیلات و امکانات.

دلایل شکست یک برنامه کسب و کار

بسیاری از برنامه‌های کسب و کار به دلیل عدم تناسب برنامه‌ها با نیازها، عدم اعتقاد مدیران به برنامه‌ها، اجرای نادرست برنامه‌ها، مقاومت کارکنان و... شکست می‌خورند.

نکات کاربردی و اجرایی فصل یک

۱ ـ برنامه‌های مختلف کسب و کار خود را تهیه کنید.

۲ ـ سند برنامه‌ریزی استرتژیک کسب و کار خود را تهیه کنید.

۳ ـ سند برنامه کسب و کار کسب و کار خود را تهیه کنید.

۴ ـ سند برنامه بازاریابی، منابع انسانی، مالی و تولید را تهیه کنید.

۵ ـ در یک کسب و کار کوچک ممکن است همه این برنامه‌ها در قالب یک برنامه متجلی شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۳۳۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان