دانلود و خرید کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی مجتبی برزویی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی اثر مجتبی برزویی

کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی

معرفی کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی

کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی نوشته مجتبی برزویی است. کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی را انتشارات تاریخ و فرهنگ دیار کهن منتشر کرده است و این کتاب نگاهی به شیوه‌ها و روش‌های تاریخ نگاری پان‌ترک‌ها است.

درباره کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی 

در دنیای کنونی و جهان معاصر دشمنان ایران اسلامی برای نابودی انقلاب شکوهمند اسلامی تمام تلاش خود را بر روی آِذربایجان این خطه علوی مصروف کرده‌اند با این تفاوت که سلطان سلیم با سلاح آتشین آمده بود تا بساط عجمان را برچیند ولی اکنون سربازان وامبری و شیفر با حربه زبان و قوم و نژادپرستی. این گروه برای مقابله با تشیع راستین، که مانع اصلی تحقق اهداف شیطانی صهیونیسم جهانی است، خود را دایه مهربان‌تر از مادر برای زبان مادری اقوام ایرانی وانمود می‌سازد و در پناه آن به ترویج نژاد و قوم‌پرستی مشغول است تا با حربه دشمن‌سازی از اقوام ایرانی برای همدیگر، به هدف کثیفِ ایجاد اختلاف و دشمنی برسد.

شعار سربازان وامبری آن است که در ایران قومی به نام «فارس» بر ترک‌هاـ چون زبانش ترکی است ـ ستم می‌کند، معادنش را به تاراج می‌برد، اقتصادش را نابود می‌کند، تعمداً با هدف نابودی ترک‌ها دریاچه ارومیه را خشک می‌کند، تعمداً بودجه تبریز را به اصفهان می‌برد و... و در مقابل این همه دشمن‌سازی مدعی است کعبه آمال ترک ترکیه و نظام لائیک آن است! ترک دوستی به جز ترک ندارد! زبان ترکی باقاعده‌ترین زبان جهان و زبان فارسی لهجه سی و چندم زبان عربی است ...اصل و اجداد مردم آذربایجان گرگ وحشی خاکستری است! جالب آنکه برای رد گم‌کردن فحاشی‌های عجیب و گسترده‌ای بر ایران قبل از اسلام به راه انداخته و با تهاجم به کورش هخامنشی چنین وانمود می‌سازند که نظام جمهوری اسلامی تداوم حکومت سرنگون‌شده وابسته پهلوی است! تا در پناه آن مخالفان خود را تخطئه کنند! و وانمود کنند طرفدار انقلاب هستند!

مؤسسه تاریخ و فرهنگ دیار کهن از بدو تأسیس در سال ۱۳۹۱ توجه و تمرکز خود را بر انجام فعالیت و پژوهش در عرصه‌های مغفول‌مانده فرهنگی در حوزه آذربایجان متمرکز نمود و در این عرصه با برگزاری نشست‌های علمی، همایش‌های ملی در موضوعاتی همچون بزرگداشت ستارخان سردار ملی ایران، شیخ محمد خیابانی و...، تهیه مستندهای تصویری، تهیه و مدیریت و انتشار کتاب به وسع خود تلاشی هدفمند برای تبیین هویت اصیل ایرانی اسلامی آذربایجان آغاز نمود.

این کتاب یکی از کتاب‌های این نشر است که تاریخ‌نگاری پان‌ترک‌ها می‌پردازد و آن را از زوایای مختلف بررسی می‌کند.  

خواندن کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقد تاریخ نگاری پان ترکی

پان‌ترکیسم در میان ترکمن‌ها و آذربایجانی‌های ایران زیر پوشش فریبکارانه «اتحاد اسلام» و با نقش‌آفرینی سازمان جاسوسی ترکان جوان به نام «تشکیلات مخصوصه» طی سال‌های جنگ جهانی اول خلاصه می‌شود و جالب اینجاست که یکی از مهمترین جاسوسان پان‌ترک‌ها در تهرانِ آن زمان محمد امین رسول‌زاده نخستین رئیس‌جمهور کشور جعلی جمهوری دمکراتیک آذربایجان بود.

مجموعه این اقدامات، نشانه ورود عملی قدرتهای یادشده به مرحله تحریک گروه‌های زبانی ـ مذهبی کشور ایران است. در این میان، اهمیت ناحیه آذربایجان و جایگاه ساکنان آن در سرنوشت کشور موجب شده است که قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بکوشند برنامه‌های شوم و ایران‌ستیزانه خود را در دوران کنونی متوجه این ناحیه و ساکنان آن نمایند. اهمیت آذربایجان و مردمان ترک‌زبانِ ساکن آن در دو سده گذشته تاریخ ایران همواره دستخوش تغییراتی بوده است که بسته به فراز و نشیب آن تغییرات، کم و زیاد شده است.

ریشه‌های اهمیت آذربایجان و ساکنان ترک‌زبانش در روزگار صفویه، جایگاه سیاسی خانقاه اردبیل و پایتختی تبریز در عصر قراقویونلو، آق‌قویونلو و نیز برپایی حکومت صفوی باز می‌گردد. در عصر قاجار، تهران در دامنه‌های جنوبی البرز جایگاه سیاسی برتری یافته بود و آذربایجان را به‌رغم جایگاه با اهمیتش در بازرگانی ایران با روسیه، عثمانی و اروپا و نیز به خاطر نقشی که نخبگانش در ادامه جنبش مشروطه و نه ایجاد آن بازی کرده بودند، رفته رفته به آرامی از تأثیرگذاری در سرنوشت کشور از میدان به در می‌کرد. 

تاریخ عثمانی و خاورمیانه
رسول عربخانی
ﺗﺎرﯾﺦ اﺳﻼم ازآﻏﺎزﺧﻼﻓﺖ ﻋﺒﺎﺳﯽ ﺗﺎ ﺳﻘﻮط ﺑﻐﺪاد (رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی)
احمدرضا متولی
تاریخ یونان و روم
علی بیگدلی
تاریخ اروپا در قرون جدید
علی بیگدلی
تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران از انقراض قاجاریه تا کودتای ۲۸ مرداد (رشته تاریخ)
زهرا قنبری مله
تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی اقتصادی و مذهبی ایران از آغاز دوره‌ قاجار تا انقلاب مشروطیت
سید حسن قریشی
جغرافیای نبردهای روم و ایران
کاتاژینا ماکسیمیوک
تاریخ تحولات سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی ایران در دوران سلجوقیان
شهرام یوسفی‌فر
تاریخ ایران در زمان ساسانیان
پرویز رجبی
ایران در مصاف با تاریخ
جان لیمبرت
اردشیر پاپکان
علی سماک محمدی
ماهیت و آثار زمان در قراردادهای خدماتی
میلاد دکامئی
فرجام اشکانیان
محمد خزاعی
تاریخ انقلابات جهان
مسعود وارسته
مقدمه‌ ای بر جغرافیای تاریخی ایران
حسن بیک محمدی
ت‍اری‍خ‌ س‍ی‍اس‍ی‌، اج‍ت‍م‍اع‍ی‌، اق‍ت‍ص‍ادی‌ و ف‍ره‍ن‍گ‍ی‌ ای‍ران‌ در دوره‌ س‍ام‍ان‍ی‍ان‌، دی‍ل‍م‍ی‍ان‌ و غ‍زن‍وی‍ان‌
برات دهمرده
کلیات و مبانی علم تاریخ (رشته تاریخ)
عبداله ساجدی
تاریخ تحولات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران از زوال ایلخانان تا آغاز حکومت صفویان
بدرالسادات علیزاده‌مقدم
تاریخ‌نگاری و تحولات آن در ایران و جهان
حسین میرجعفری

نظرات کاربران

امیر کریمیان
۱۴۰۲/۰۳/۲۶

ابن سینا اشتباه میکنه فکر میکنه خدا تورک زنده نمیکنه اگر تورک ها نبودیم الان خیلی چیزا از بین رفته بود این تورک بود که زمان ملک شاه به جنگ های صلیبی رفت

کاربر ۱۶۳۷۳۹۲
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

اینجور موضوعات چالش‌برانگیز هستند و حتی ممکن هستش که به برخی‌ها بَر بخوره. بنابراین همواره لازمه که یکسری روشنگری‌ها انجام بشه. مثلا اینکه قرار نیست عملکردِ گذشتگان را به فرزندانشون در جهانِ امروز هم نسبت داد. و اساسا نباید دید

- بیشتر
roozbeh
۱۴۰۰/۱۱/۲۶

کتاب را خریداری کردم اما فقط ۸۰ صفحه از کل متن را در اختیار گذاشته، برای ادامه مطالعه پیامی روی صفحه ظاهر می شود مبنی بر اینکه باید کتاب را خریداری کنم!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
اما در ایران یکی از کسانی که در راستای معرفی همه اقوام غیرآریایی به عنوان ترک گام برداشته، جواد هیأت است که ادعایش را در کتابی با عنوان «تاریخ مختصر ترک» بیان کرده است. هیأت از جمله دانشجویان ایرانی است که در زمان جنگ جهانی دوم با استفاده از بورس تحصیلی دولت ترکیه، ضمن تحصیل در آن کشور تحت تأثیر تبلیغات ناسیونالیسم افراطی ترکیه در فضای مسموم آن کشور با الفبای ایران‌ستیزی و پان‌ترکیسم آشنا شد
سپیده دم اندیشه
ابن‌سینا بر این باور بود که خداوند در روز معاد قبیله‌های ترک صحرا گرد را دوباره زنده نمی‌کند زیرا این مردمان به دلیل غارت دارایی اقوام دیگر در روز بازپسین محاکمه نشده راهی دوزخ خواهند شد.
حسین محمدی
ولادیمیر مینورسکی ایران‌شناس و اسلام‌شناس نامدار روس در واکنش به شیوه تاریخ‌نویسی ناسیونالیست‌های ترکیه نوشت: «هر جا که پرسش حل‌نشده‌ای در زمینه فرهنگ قوم‌های شرق باستان پدید آید، ترکان بی‌درنگ دست خود را همان جا دراز می‌کنند»،
حسین محمدی

حجم

۲۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

حجم

۲۹۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۵۰۰
تومان