دانلود و خرید کتاب نامه آزادچهر غلامرضا مستعلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه آزادچهر اثر غلامرضا مستعلی

کتاب نامه آزادچهر

معرفی کتاب نامه آزادچهر

کتاب نامه آزادچهر نوشته غلامرضا مستعلی است. این کتاب بازنویسی کتاب مرزبان نامه اثر مرزبان ابن رستم (تألیف قرن ۴) است. کتاب نامه آزادچهر را انتشارات میراثبان برای علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی منتشر کرده است.

درباره کتاب نامه آزادچهر

مرزبان نامه، کتابی در زمرۀ داستان‌های فابل است که از زبان حیوانات گفته می‌شود. این کتاب نوشتۀ مرزبان ابن رستم است که عنصرالمعالی مؤلف قابوس نامه او را پدر بزرگ خود می‌خواند. وی این اثر را به زبان طبری در قرن چهارم هجری تألیف می‌کند.

سعدالدین وراوینی بی اطلاع از ترجمۀ روضة العقول، یک بار دیگر مرزبان نامه را از زبان طبری به فارسی برمی‌گرداند. این ترجمه بین سال‌های ۶۲۲-۶۰۷ ه.ق انجام گرفته است. مرزبان نامۀ وراوینی در 9 باب، یک مقدمه و یک ذیل نوشته شده است. وراوینی با تمام هنر خود در به کار گیری تمام صنایع و آرایه‌های ادبی همچون: جناس، تمثیل، تشبیه، کنایه و استعارات عربی و پارسی، تلاش می‌کند اثری برابر با کلیله و دمنۀ نصراله منشی بیآفریند و قدرت هنر نویسندگی خود را به اثبات رساند.

از آنجا که خواندن و درک متون کهن برای جوانان نسل حاضر که با این نوع نگارش آشنایی ندارند مشکل است، غلامرضا مستعلی این اثر را به فارسی روان و ساده خلاصه و بازنویسی نموده است.

خواندن کتاب نامه آزادچهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایرانپیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۷۹ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان