دانلود و خرید کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ آندره د گیلوم ترجمه حسین یعقوبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ اثر آندره د گیلوم

کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟

معرفی کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟

آندره د گیلوم در کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ راهنمای دیکتاتور بلندپرواز درون شما است و به شما کمک می‌کند تا زورگوی درونتان را حسابی بپرورانید. 

این کتاب که از کتاب‌های پرفروش آمریکا است و به زبان طنزآمیز نوشته شده است با ترجمه حسین یعقوبی در انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. 

درباره کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟

چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ سوالی است که همه ما حداقل یکبار از خودمان پرسیده‌ایم. اما جواب در این است که ما باید یاد بگیریم چطور می‌توانیم نفر قبلی را حسابی داغون کنیم و بشکنیم، یک پرچم شخصی برای خودمان بسازیم، دولت دست نشانده خودمان را ایجاد کنیم، آزادی بیان را سرکوب کنیم و از پس دشمنان برآییم. به این ترتیب می‌توانیم مطمئن باشیم که دیکتاتور خوبی در درونمان پرورش داده‌ایم که به زودی می‌تواند رشد کند و دنیا را در چنگ خودش بگیرد.

آندره د گیلوم در کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟، راهنمایی برای تمام دیکتاتورهای بلند پرواز نوشته است و انجام دادن تمام مراحلی را که در بالا ذکر شد، به خوبی به شما می‌آموزد. 

این کتاب اثری است که با نگاهی طنز، به رویکردهای سیاسی جاری در جهان می‌نگرد و تلنگری به آن‌ها می‌زند تا خودشان را پیدا کنند و روششان را، آن هم در صورتی که نقصی در کارشان وجود دارد، اصلاح کنند. 

کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن این کتاب را به تمام کسانی که به کتاب‌های طنز علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب چگونه بر جهان حکومت کنیم؟

کارآموزی، سال‌های سرگردانی

مردی که عقل در کلّه‌اش دارد و این را می‌داند، قادر به شکست ده مرد است که عقل در کله‌شان ندارند و آن را نمی‌دانند. جرج برنارد شاو

یک دوران کودکی سودمند و سازنده

مشخصه‌ها و کیفیت‌های رهبری از همان آغاز هویدا هستند. بچگی هرکول را در نظر بگیرید. در همان دوران کودکی و نوزادی که محتاج تعویض پوشک و «آب‌به» بود، افعی خطرناکی را که نامادری سنگدلش داخل گهواره گذاشته بود جر و واجر کرد. از والدین خودتان در مورد کارهای بزرگ و عجیبی که در کودکی انجام داده‌اید بپرسید. وقایع کوچک را بزرگ‌نمایی کنید و اگر هیچ اتفاق خاصی هم در دوران کودکی‌تان رخ نداده از خودتان بسازید و داستان‌سرایی کنید. در خلق این داستان‌ها باید نهایت هوش و ظرافت و خلاقیت را به خرج دهید. شما محتاج داستان‌هایی هستید که هم‌زمان هوش و خرد پیش‌رس شما را عیان کنند، شجاعت بی‌حدومرزتان، استقامت و پشتکار منحصربه‌فردتان و در صورت لزوم قساوت و خشونت و سنگدلی شما را مثلاً در برابر کسی که به حریم خانه و خانوادهٔ شما تجاوز کرده. داستان‌هایی دربارهٔ قطاربازی و دکتربازی و لیس‌پس‌لیس با بچه‌های محل، توجه هیچ‌کس را جلب نمی‌کند و داستان‌هایی در مورد تقلب و فرار از مدرسه و یا بدتر از آن «روزی که دور از چشم مادرتان لباس شبش را پوشیده‌اید و خودتان را مثل او آرایش کرده‌اید»، کارکرد معکوس و منفی دارد و بهترین سلاح برای رقبا و دشمنان‌تان برای سم‌پاشی‌های تبلیغاتی علیه شماست.

تحصیلات رهبر جهان

هیچ‌کس با تحصیلات نمی‌تواند دیکتاتور خوبی بشود،‌ اما تحصیلات عالی لازمهٔ یک زمامدار موفق است. حتی در زمان قدیم که آکسفورد و هارواردی در کار نبود، پادشاهی مثل فیلیپ مقدونی وقتی می‌خواست پسرش اسکندر ـ بعداً کبیر ـ را به مدرسه بفرستد، آدرس نزدیک‌ترین مدرسهٔ دولتی حول‌وحوش کاخ را نمی‌گرفت، بلکه سروقت سرآمد فرزانگان فلاسفه و اندیشمندان عصر، ارسطو می‌رفت. رهبران جهان معمولاً در گران‌قیمت‌ترین و پرهزینه‌ترین مراکز آموزشی تحصیل کرده و می‌کنند. آخرین شاه ایران در مدرسهٔ «لوروزی»، گران‌قیمت‌ترین و بهترین مدرسهٔ خصوصی سوئیس، تحصیل می‌کرد. سر آنتونی ادن و شاهزاده پل یوگسلاو در مدرسهٔ خصوصی ایتن انگلستان هم‌کلاس بودند و مادام چیانگ کای شک رهبر سیاسی و نظامی چینی در کالج وسلین ایالت جورجیا تحصیل می‌کرد.

ملکه الیزابت اول، ملکه باکره

* مادرش (آن بولین) همسر دوم هنری بود که در سال ۱۵۳۶ به دستور پارلمان بازداشت و سر از تنش جدا شد. چند ماه بعد پارلمان الیزابت سه‌ساله را فرزند نامشروع پادشاه اعلام کرد. این نظر بیشتر کاتولیک‌های انگلستان بود، چون طلاق هنری از همسر اولش و به دنبال آن ازدواج دوم او را شرعی و قانونی نمی‌دانستند. با وجود منع پارلمان، الیزابت در دربار بزرگ و از تحصیلات بسیار خوبی برخوردار شد.

* او توانایی صحبت سلیس و روان به شش زبان را داشت و اراده پولادین و سلطه‌جویی را از هر دو والد خود به ارث برده بود.

* هنگامی که الیزابت ۲۵ ساله به تخت سلطنت نشست، مشکلات فراوانی پیش روی ملکهٔ جوان قرار داشت: جنگ با فرانسه، روابط تیره با اسکاتلند و اسپانیا، وضع بد مالی دولت و از تمام این‌ها خطرناک‌تر تفرقهٔ مذهبی. الیزابت قبل از هر چیز به رفع همین مشکل آخر همت گماشت. کمی پس از آن‌که زمام امور را در دست گرفت، مذهب «انگلیکان» به‌عنوان مذهب رسمی کشور تعیین شد.

* هنگام عصبانیت عنان از کف می‌داد و انواع و اقسام فحش‌های ناموسی و غیرناموسی بر زبانش جاری می‌شد. یک بار به لباس یکی از درباریان که مطابق سلیقه و میل او لباس نپوشیده بود، آب‌دهان انداخت.

* الیزابت برای متوقف کردن توطئه‌چینی اشراف‌زادگان صاحب‌نفوذ علیه سلطنت خود، آنان را تشویق به زندگی در دربار خود کرد؛ جایی که او بتواند نظارت همیشگی بر آنان داشته باشد. اگر درباریان او بدون اجازه‌اش ازدواج می‌کردند، با آنان به‌عنوان خائن رفتار می‌شد. الیزابت همیشه به ظاهر خود اهمیت می‌داد و لباس‌های زیبا می‌پوشید. دستور داده بود نقاشی‌های بزرگی از او بکشند و در جای‌جای شهر نصب کنند. ضمن این‌که به سفرهای استانی خارج لندن و اقامت در کاخ‌های اشراف عالی‌رتبه نیز علاقهٔ خاصی داشت. این «سفرهای ملوکانه» محبوبیت او را بیشتر می‌کرد.

نظرات کاربران

blogofski
۱۴۰۰/۱۱/۱۷

یکی از خنده دار ترین و در عین حال تلخ ترین کتاب هایی هستش که خوندم. نویسنده توو این کتاب مراحل به قدرت رسیدن و حکومت کردن بر مردم رو به شکلی طنز توضیح داده ولی تفاوتش با بقیه کتاب ها

- بیشتر
نسترن
۱۴۰۰/۰۳/۲۸

اون زمان که با طاقچه آشنا نبودم بعد کلی تماس گرفتن با انتشارات برای چاپ کتاب بالاخره کتابو تجدید چاپ کردن و برام فرستادن کتاب قشنگیه

سپیده دم اندیشه
۱۴۰۰/۱۲/۲۹

{بسم الله الرحمن الرحیم } در این کتاب نویسنده با زبانی شیرین و طنازانه مراحل عمر دیکتاتور ها را به تصویر می کشد 📌چگونه به قدرت برسید 📌چگونه قدرت را حفظ کنید 📌چگونه قدرت را به جانشین خود بدهید 📌و در نهایت چگونه مثل یک

- بیشتر
arastou1981@
۱۴۰۰/۰۳/۲۷

به شدت توصیه میشود روانشناسی خودکامگی مانند اداب دیکتاتورها. منتها با چاشنی طنز

ELNAZ
۱۴۰۱/۰۸/۲۱

این کتاب رو در درست ترین زمان و مکان ممکن خوندم. چقدر آشنا بود و چقدر اطلاعاتش جالب بود. اطلاعاتی که داده بود حجم زیادی داشت و باید دوباره خونده بشه. خلاصه که مرگ بر دیکتاتور:)

کوروش
۱۴۰۰/۰۴/۰۹

کتاب خیلی جذابی بود چون با طنز یه سری واقعیت تلخ رو بهت یادآوری می‌کنه که در روزمره زندگی بخاطر عادت و سبک زندگی فراموش می کنین

وحيد
۱۴۰۰/۰۳/۲۳

عالی کتابی کوچک با حرف هایی خیلی خیلی بزرگ با نگارشی طنز گونه ولی محتوایی خیلی جدی. چون مطمئنم دیکتاتورها آن را خوانده اند بنابراین ازشما هم می خواهم حتما آن را بخوانید

Reza Javan
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

کتاب، متن شبیه کتاب های رابرت گرین داره ولی به پختگی و غنی بودن کتاب های رابرت گرین نیست. بیشتر برخی از رفتارهای دیکتاتورها رو با زبانی طنز بیان میکنه که خوندنش خالی از لطف نیست.

LEO
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

حتما بخونیدش... با زبان طنز شمارو خیلی به فکر فرو میبره... واسه مردمی که متأسفانه علاقه ای به تحلیل و فکر کردن ندارن این کتاب شاید تلنگر باشه...

yazdaan
۱۴۰۰/۰۵/۱۹

کتابی با نثر روان ،حجم کم،جملات کوتاه از سیاستمداران در ابتدا و اواسط هر فصل، با محتوای طنزگونه به شرح حال دیکتاتورها و زندگی آنها میپردازد و راه هایی به شما معرفی میکند تا اگر احیانا خواستید در،محیط کار،دانشگاه،مدرسه،دنیای سیاست

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۳۳)
خیلی بد است که تنها کسانی که می‌دانند یک کشور باید چطور اداره شود، راننده تاکسی‌ها و سلمانی‌ها هستند. جرج بارنز
سپیده دم اندیشه
ارائهٔ اطلاعات غلط و اغراق‌شده دربارهٔ مشکلات دیگر کشورها راهکار خوبی برای تشدید حس حق‌شناسی در عامهٔ مردم است
blogofski
بابت خونی که لکه‌هایش هنوز روی دست‌هایتان است احساس عذاب وجدان دارید؟ معلوم است که نه... قدرت تمام چیزی است که از این دنیا می‌خواستید.
ELNAZ
این نقل قول هیتلر را آویزهٔ گوش‌تان کنید: وظیفهٔ رسانه همیشه و به‌طور ثابت جلوه دادن حقیقت به طرزی است که از حق ما جانبداری کند. قدرت درک توده کم، اما قدرت فراموشی‌شان زیاد است. به‌وسیلهٔ تبلیغات می‌توان مردم را معتقد ساخت که بهشت، جهنم و جهنم، بهشت است. هر چقدر این دروغ‌ها بزرگ‌تر باشد مردم حاضرند برای تحقق آن‌ها تلفات بیشتری بدهند.
Mono⁷
چگونه بر جهان حکومت کنیم؟
محمد راشدی
مردان واقعی تاریخ را نمی‌نویسند، می‌سازند.
y,mol
جامعه خوش دارد کمتر بداند و بیشتر محکوم کند.
yazdaan
دقت کرده‌اید که وقتی یک بچهٔ کوچک برای غذا، اسباب‌بازی یا عوض‌کردن پوشک کثیفش جیغ و داد راه می‌اندازد، پدر و مادرش چطور سراسیمه برای تأمین خواسته‌اش به این‌سو و آن‌سو می‌دوند؟ کودکان بزرگ‌ترین دیکتاتورها هستند.
yazdaan
آزادی آن‌قدر ارزشمند است که باید پیوسته جیره‌بندی شود.
y,mol
کسی که آرزو دارد از او اطاعت کنند، ابتدا باید بداند چگونه دستور دهد.
🐺😎🙂

حجم

۵۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

حجم

۵۲۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۱ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۴۸,۰۰۰
۲۰%
تومان