دانلود و خرید کتاب تنفس جیمز نستر ترجمه شبنم اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تنفس اثر جیمز نستر

کتاب تنفس

نویسنده:جیمز نستر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تنفس

تنفس؛ علم جدید هنری از یاد رفته اثری از جیمز نستر نویسنده آمریکایی است که در زمینه ادبیات ورزشی و سلامت قلم می‌زند. او در این کتاب به روش درست تنفس پرداخته و آن را برای شما تشریح می‌کند.

 درباره کتاب تنفس؛ علم جدید هنری از یاد رفته

نستر این کتاب را در پی بهبودی‌ کاملش از بیماری ذات‌الریه پس از شرکت در کلاس‌های تنفس نوشته است.

او در این کتاب دریچه تازه‌ای را به دنیای تنفس بروی شما خواهد گشود و این عمل طبیعی انسان را برایتان همچون هنر و فنی معرفی خواهد کرد. هنری که شاید تا به حال حتی به ذهنتان هم خطور نکرده بود او در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه با تمرین و تربیت ریه‌های خود می‌توانید به چندین روش مختلف درست تنفس کنید. در این کتاب می‌خوانید که بعضی از روش‌های تنفس باعث تقویت مغز می‌شوند، درحالی‌که بعضی دیگر عصب‌ها را از بین می‌برند، بعضی از آن‌ها باعث سلامتی ما می‌شوند و بعضی دیگر ما را به مرگ نزدیک‌تر می‌کنند. 

این کتاب یک ماجراجویی علمی در هنر و علم گمشدهٔ تنفس است و دگرگونی‌هایی را که هر ۳.۳ ثانیه داخل بدن ما اتفاق می‌افتند بررسی می‌کند، یعنی همان مدت زمانی که یک فرد عادی دم و بازدم انجام می‌دهد. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه میلیاردها میلیارد مولکولی که با هر نفس به بدن خود وارد می‌کنید، استخوان‌ها، عضلات، خون، مغز و اندام داخلی شما را ساخته‌اند و علم نوظهور تأثیر این ذرات میکروسکوپی بر سلامتی و شادی فردا، هفتهٔ آینده، ماه آینده، سال آینده و دهه‌های آیندهٔ شما را مطرح می‌کند.

نویسنده آن را «هنر گمشده» نامیده، زیرا بسیاری از این یافته‌های جدید اصلاً جدید نیستند. بیشتر تکنیک‌هایی که بررسی خواهم کرد صدها و گاهی هزاران سال پیش کشف شده بودند. آن‌ها ایجاد و بعد ثبت و فراموش شده بودند، سپس در زمانی دیگر در فرهنگی دیگر کشف و دوباره فراموش شده‌اند. این جریان قرن‌ها ادامه داشته است.

 خواندن کتاب تنفس؛ علم جدید هنری از یاد رفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های سلامت و سبک زندگی مخاطبا این کتاب‌اند.

 درباره جیمز نستر

جیمز نستر برای نشریات اوت‌ساید، ساینتیفیک امریکن، آتلانتیک، دوئل، نیویورک‌تایمز و بسیاری نشریات دیگر نویسندگی کرده است. کتاب عمیق: غواصی آزاد، علم مرتد و آنچه اقیانوس دربارهٔ ما به ما می‌گوید، یکی از شرکت‌کنندگان مرحلهٔ نهایی جایزهٔ پن سال ۲۰۱۵ برای نویسندگی در زمینهٔ ادبیات ورزشی، بهترین کتاب علمی سایت آمازون در سال ۲۰۱۴ و موارد دیگر بود. نستر در ده‌ها برنامهٔ تلویزیونی ملی، از جمله برنامهٔ نایت‌لاین شبکهٔ اِی‌بی‌سی، خبر صبحگاهی شبکهٔ سی‌بی‌اِس و در اِن‌پی‌آر حضور داشته است. او در شهر سن‌فرانسیسکو زندگی می‌کند و نفس می‌کشد.

 بخشی از کتاب  تنفس؛ علم جدید هنری از یاد رفته

هیچ چیزی اینجا تغییر نکرده است. فرش ایرانی کهنه، پنجره‌ای که با وزش باد می‌لرزد و رنگ آن پوسته‌پوسته شده است. غرش کامیون‌های گازوئیلی که از خیابان پیج عبور می‌کنند و چراغ‌های زرد خیابان که ذره‌های معلق گرد و خاک را نورانی می‌کنند. تعدادی از افراد نیز آشنا هستند: همان آقایی که چشم‌هایش مانند زندانیان به دوردست خیره بود، آقایی که موهایی شبیه جری لوئیس داشت و خانم مو بوری که لهجهٔ ناشناس اروپای شرقی داشت. به همان نقطهٔ همیشگی‌ام در کنج اتاق می‌روم و کنار پنجره می‌نشینم.

از زمانی که به اینجا آمدم و احتمالات تنفس را احساس کردم ده سال می‌گذرد، ده سال سفر، تحقیق و خودآزمایی. در آن بازهٔ زمانی متوجه شدم که مزایای تنفسی بسیار زیاد و گاهی غیرقابل تصورند، اما محدود نیز هستند.

این مسئله چند ماه پیش به طرز نگران‌کننده‌ای مشخص شد. من در شهر پورتلند ایالت اورگون بودم و به‌تازگی سخنرانی‌ای دربارهٔ موضوع این کتاب را به پایان رسانده بودم. از تریبون پایین آمدم و به سمت لابی می‌رفتم تا با یکی از دوستانم صحبت کنم که خانمی نزدیک شد. چشم‌هایش گرد شده بودند و انگشتانش می‌لرزیدند. او به من گفت که مادرش به‌تازگی دچار آمبولی ریوی شده بود و شدیداً به تکنیک تنفسی‌ای نیاز داشت که لخته‌های خون را از ریه‌هایش خارج کند.

چند هفته بعد، خانمی که در پرواز کنارم نشسته بود متوجه عکس جمجمه‌ها در لپتاپم شد. از من پرسید که روی چه پروژه‌ای کار می‌کنم. وقتی به او گفتم، برایم توضیح داد که دوستش از اختلال تغذیهٔ شدید، پوکی استخوان و سرطان رنج می‌برد و هیچ درمانی برایش مؤثر نیست. پرسید آیا می‌توانم تمرینی برای او تجویز کنم که سلامتی‌اش را بازیابد؟

آنچه برای این افراد توضیح دادم و آنچه دوست دارم شفاف‌سازی کنم این است که تنفس مانند هر درمان یا دارویی نمی‌تواند همهٔ کارها را انجام دهد. تنفس سریع، آرام یا حبس نفس نمی‌تواند آمبولی را درمان کند. تنفس از بینی با بازدم کامل نمی‌تواند بیماری‌های ژنتیکی عصبی-عضلانی را درمان کند. هیچ تنفسی نمی‌تواند سرطان در مرحلهٔ چهارم را درمان کند. این مشکلات جدی نیازمند مراقبت پزشکی اضطراری هستند.

من بدون آنتی بیوتیک، ایمن‌سازی و مراجعهٔ لحظهٔ آخری به مطب پزشک برای از بین بردن عفونت گرهٔ لنفاوی نمی‌توانستم زنده بمانم. تکنولوژی‌های پزشکی که در صد سال اخیر رشد یافته‌اند جان بسیاری از مردم را نجات داده‌اند. آن‌ها به کرات باعث بهبود کیفیت زندگی در سراسر جهان شده‌اند.

نظرات کاربران

فرهاد
۱۴۰۰/۰۳/۰۹

۷۰ در صد کتاب راجع به آزمایشی که خود نویسنده و یکی از دوستاش رو خودشون تو دانشگاه استنفورد انجام دادن که بعد از کلی زیاده گویی به این نتیجه میرسه که از بینی نفس کشیدن بهتر از دهان نفس

- بیشتر
شهرزاد
۱۴۰۰/۰۸/۲۰

برخلاف اینکه موقع خرید این کتاب از طاقچه، نظرات عمدتا منفی و بی رمق بود اما من خریدم و ظرف ۱۰ روز خوندمش. از نظر من کتاب فوق‌العاده دوست داشتنی هست اما چند نکته قابل توجه : این کتاب مثل رمان یا

- بیشتر
M sh
۱۴۰۰/۰۴/۱۰

موضوع مهمی رو باز طرح کرد اما بیشتر شبیه رمان بود بعدش شبیه گزارش و تحقیق ، برفرضم خواستیش خلاصه شو گیر بیار

فریناز
۱۴۰۱/۱۱/۲۲

نویسنده چند نمونه تنفس ارائه کرده من سعی کردم انجامشون بدم بعضی هاش واقعا سخت بود اما چیزی که خوندن این کتاب را جالب میکنه توجه مدام به نحوه تنفسه. از زمان خواندن این کتاب دائم حواسم به نفس کشیدنم

- بیشتر
محمدامین
۱۴۰۰/۰۳/۰۶

کتابی جذاب با موضوعی خاص و همه گیر.وقتی میخونید وقایع در ذهنتون معنی پیدا میکنه. حتما نمونه رو کامل بخونید

hadi mohammadian
۱۴۰۲/۰۴/۱۴

کلا ژورنالیست جماعت زیاد کتاب رو کش میدن، مثلا “ او با چشمانی آبی و موی بور درحالی که فلان لباس رو بر تن داشت روی صندلی که فلان رنگ بود و تو فلان قسمت اتاق قرار داشت و زیر

- بیشتر
Mahsima
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

البته سلیقه‌ای هست شاید بعضی از این قسم کتاب‌ها خوششون نیاد. اما کتاب ترجمه خوبی داره. ضمن اینکه اطلاعاتش کاربردی هست. شاید یکبار خوندنش ضرر نداشته باشه.

Hirsaw
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

ادم اول کتاب برای مفید بودن برای خودش انتخاب میکنه و وقتی میخوای یک چیزی بدست بیاری باید کارامد باشه نه که بشینه داستان چند نفر برداره و هی تایید کنه حرف خودشو بلکه بیاد تک تک اون تنفس هارو برسی

- بیشتر
علي
۱۴۰۲/۰۶/۰۶

کتابی که هر کس باید بخواند . فک کنم ۹۰٪ انسانها

پرنیان
۱۴۰۰/۰۹/۰۶

درمورد ضرر اکسیژن اضافی گفته واینکه دی اکسیدکربن برای بدن خیلی خوبه ،سردرنیوردم ، مگه میشه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۱)
نفس بی‌عیب و نقص این شکلی است: حدود ۵.۵ ثانیه دم و بعد ۵.۵ ثانیه بازدم؛ یعنی ۵.۵ نفس در دقیقه معادل با ۵.۵ لیتر هوا. شما می‌توانید این تنفس بی‌نقص را چند دقیقه یا چند ساعت تمرین کنید. در بدن هر چه کارایی بالاتر باشد بهتر است و هیچ حدودی هم ندارد.
سروش
سونگ-شان، چنین توصیه‌ای (۳۱۸) کرده است: «هر روز دراز بکشید، ذهن‌تان را خالی کنید، افکار را از ذهن‌تان خارج کنید و نفس‌تان را حبس کنید. دست‌های‌تان را مشت کنید، از بینی دم بگیرید و آن را از دهان خارج کنید. اجازه ندهید صدای نفس شنیده شود. اجازه دهید نامحسوس و لطیف باشد. وقتی نفس کامل شد، آن را حبس کنید. حبس نفس باعث می‌شود کف پای شما عرق کند. صد بار به صورت «یک، دو» شمارش کنید. بعد از اینکه تا بیش از حد ممکن نفس را حبس کردید، به شکل نامحسوس بازدم را خارج کنید. دوباره کمی بیشتر دم بگیرید و دوباره نفس را حبس کنید. اگر احساس گرما می‌کردید، بازدم را با صدای «هو» خارج کنید. اگر احساس سرما می‌کردید، بازدم را با صدای «چی» خارج کنید. اگر می‌توانید به این شکل نفس بکشید و هنگام حبس نفس تا هزار بشمارید، به هیچ غلات و دارویی نیاز نخواهید داشت.»
سروش
تنفس از سمت راست بینی سیستم عصبی سمپاتیک یا ارادی را فعال می‌کند، یعنی همان مکانیسم «پاسخ جنگ یا گریز» که بدن را در حالت شدیدتر آگاهی و آمادگی قرار می‌دهد. همچنین تنفس از مجرای سمت راست به نیمکرهٔ مخالف مغز (۷۸)، مخصوصاً به قشر جلوی مغز که مربوط به تصمیم‌گیری‌های منطقی، زبان و محاسبات است، خون بیشتری می‌رساند.
Mobina
تنفس از مجرای سمت چپ اثر مخالف دارد: این مجرا به عنوان سیستم ترمز برای سیستم سرعتی مجرای سمت راست عمل می‌کند. سوراخ سمت چپ بینی ارتباط عمیق‌تری با دستگاه عصبی پاراسمپاتیک یا خودکار دارد، یعنی همان سمت «استراحت و آرامش» که دما و فشار خون را کاهش می‌دهد
Mobina
«مزایای سلامتی تنفس از بینی غیرقابل انکار هستن.» یکی از چندین مزیت آن این است که سینوس‌ها مقدار زیادی (۱۰۵) نیتریک اکسید آزاد می‌کنند؛ مولکولی که نقش اساسی در افزایش گردش خون و تأمین اکسیژن سلول‌ها ایفا می‌کند. عملکرد ایمنی، وزن، گردش خون، خلق و خو و فعالیت جنسی همه به‌شدت تحت‌تأثیر میزان نیتریک اکسید داخل بدن هستند. (سیلدنافیل، داروی معروف اختلال که با نام تجاری ویاگرا شناخته شده است ازطریق آزادکردن نیتریک اکسید داخل جریان خون عمل کرده و مویرگ‌های اندام جنسی و همهٔ نواحی دیگر را باز می‌کند.)
Mahdiyeh Moradi
ما سنگ جمع کردیم و طعمه را به سنگ‌ها کوبیدیم. ترد و نرم‌کردن غذا (۱۷) به ویژه گوشت، ما را از زحمت جویدن و هضم‌کردن خلاص کرد و باعث ذخیرهٔ انرژی شد؛ انرژی اضافه‌ای که مغز ما با استفاده از آن رشد کرد. کباب‌کردن غذا (۱۸) حتی بهتر هم بود. حدود هشتصد هزار (۱۹) سال پیش، ما پختن غذا در آتش را آغاز کردیم که باعث شد مقدار زیادی کالری اضافه آزاد شود. روده‌های بزرگ ما که به تجزیهٔ میوه‌ها و سبزیجات فیبردار و خام کمک می‌کردند، تحت این رژیم جدید به شکل قابل‌ملاحظه‌ای کوچک شدند و خود این تغییر به تنهایی باعث ذخیرهٔ انرژی شد (۲۰). انسان راست‌قامت، این اجداد مدرن‌تر، از آن انرژی برای رشد بیشتر مغز استفاده کردند. مغزهای آن‌ها به طرز شگفت‌آوری پنجاه درصد (۲۱) بزرگ‌تر از مغز اجداد ماهر ما بود.
احسان رضاپور
اهمیتی نداشت که دیوید سنبورن، نوازندهٔ ساکسیفون و خوانندگان اوپرا که آسم داشتند، دونده‌های المپیک و صدها نجات‌یافته از بیماری مزمن انسداد ریه، درمان او را منجی خود می‌دانستند، استو پزشک نبود؛ او ریه‌شناس خودساخته و رهبر گروه کر بود. درک او بسیار دشوار بود. روش درمانی او بیش از حد عجیب بود.
Mahdiyeh Moradi
و اگر قرار بود مهم‌ترین پندی را که می‌توان به زبان آورد برای آیندگان به ارث بگذارم، این سه کلمه خواهد بود: دهان‌تان را ببندید.... و اگر آن را در اتاق همهٔ کودکان و روی پایهٔ همهٔ تخت‌های دنیا حکاکی می‌کردم در فهم معنای آن هیچ اشتباهی نمی‌شد. و اگر از آن پیروی می‌شد، طولی نمی‌کشید که اهمیت آن را درمی‌یافتند.»
Mahdiyeh Moradi
وقتی زمان شروع مسابقه در ابتدای خط ایستاده‌اند هرگز نفس‌شان را حبس نکنند، بلکه آرام و عمیق نفس بکشند و همیشه با صدای شلیک شروع، بازدم‌شان را بیرون بدهند. در این صورت اولین نفسی که خواهند کشید کامل و غنی بوده و انرژی لازم برای دویدن سریع‌تر و طولانی‌تر را برای آن‌ها تأمین می‌کند
ERFAN
آنچه استو کشف کرده و مارتین آموخته بود، این بود که مهم‌ترین جنبهٔ تنفس فقط نفس کشیدن از بینی نیست. انجام عمل دم بخش آسان کار است. کلید تنفس، منبسط‌شدن ریه و عمر طولانی که به دنبال آن حاصل خواهد شد، در سمت دیگر تنفس است. کلید آن در قدرت متحول کنندهٔ بازدم کامل است.
ERFAN

حجم

۳۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

حجم

۳۵۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۹ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان